Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen laihtunut 17 kiloa. Kukaan ei ole huomannut tai sanonut mitään.

Vierailija
05.09.2011 |

95kg->78kg kesän aikana.

Pöh. Uudet vaatteet on kyllä huomattu, muttei mitään muuta. Ei edes läheiset! Mies tietää, että laihdutan ja on kommentoinut.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihuin kesän aikana 5,5kg, 57,5->52kg ja se näkyy!

Vierailija
2/23 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin sanon, että hieno suoritus. Itsekin pitäisi. Ehkä 80 - 15 kg. Kohta olen tähän kypsä ja aloitan. Kevyttä lenkkeilyä ja ruokavalio kohdalleen... Huomenna sit, mut sulle onnittelut ja tsemppiä jatkoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkaan kommentoida ihmisten laihtumista. Toisten painon kommentointi tuntuu jotenkin... epäkohteliaalta.

Vierailija
4/23 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska toisen painon kommentoiminen on minusta epäkohteliasta olipa painon kehitys sitten suuntaan tai toiseen.

Vierailija
5/23 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan menee, ettei maailma pyöri sinun kilojen ympärillä ja ainakin minulle on äiti sanonut, että painosta yms. ulkonäköön liittyvissä asioissa on mölyt pidettävä mahassa.

Vierailija
6/23 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa pelkää loukkaavansa kommenteillaan, osa on vain kateellisia. Osan elämä pyörii niin oman navan ympärillä etteivät muutenkaan osaa kommentoida toisia ainakaan positiivisesti.

Vierailija
7/23 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskusteltiin kyllä siitä, että hänellä oli jääny kampaamolla käynti väliin... jälkeen päin huomasin, että eipä tullut kehuttua kun oli hoikkunut niin hyvin! ei sitä vaan aina hoksaa sanoa

Vierailija
8/23 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava suoritus!

Karppasitko vai olitko muuten vaan vähemmällä kalorimäärällä?

T. eräs jolla tavoitteena -25kg

Vierailija
9/23 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yhdyn aikaisempaan, että painon kommentoiminen on epäkohteliasta. Jos kehun laihtumistasi, tulen samalla sanoneeksi "että olit ennen läski" vaikka en sitä suoraan sanokkaan.

Vierailija
10/23 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yhdyn aikaisempaan, että painon kommentoiminen on epäkohteliasta. Jos kehun laihtumistasi, tulen samalla sanoneeksi "että olit ennen läski" vaikka en sitä suoraan sanokkaan.

Itse laihduin sairauden vuoksi mielestäni normaalimitoista pois 10kg, ja muutama kun kehui "kun olet niin hoikistunut ja hyvän näköinen!" sai kyllä vähän sellaisen olon että taisin olla niiden mielestä läski. Eri asia tietenkin kun tarkoituksella laihduttaa, silloin varmaan sitä palautetta haluaakin eri tavalla.

Vierailija
11/23 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä omituista.

Mulle tuli positiivisia kommentteja roppakaupalla kun olin laihtunut, suuri osa tiesikin että mulla oli operaatio painonpudotus meneillään.

Kyllä mä tiedän olleeni läski eikä löllyvät mahamakkarat ketään pue. Kiva että huomattiin!

Ei siis todellakaan loukannut kommentit vaan kannusti jatkamaan.

Vierailija
12/23 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkaverit, äiti, sisarukset tai vaikka naapurin kateellinen rouva sanoa, että " näytätpäs sä pirteältä/ freesiltä/ hyvältä tänään!" Olisko se ihan kauheeta, olit ennen läski-kommenttia? Eihän sitä tule ehkä sanottua että, oletpas sinä laihtunut, muitakin keinoja on kyllä.

Vierailija
13/23 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Varsinkin naiset ovat mestareita ymmärtämään asiat väärin ja juuri tällainen kehu voisi kääntyä siten, että nainen loukaantuisi, kun toinen haukkuu kuinka hän ennen oli läski.

Kyllä jokainen varmaan huomaa, jos painoa on pudonnut huomattava määrä, mutta ei näistä aina viitsi/uskalla edes positiiviseen sävyyn huomauttaa.

Vierailija
14/23 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska toisen painon kommentoiminen on minusta epäkohteliasta olipa painon kehitys sitten suuntaan tai toiseen.

Vaatteiden kehuminen on varmaan merkki siitä että laihtumisesi on huomioitu :) Ite saattaisin sanoo esim "ootpa hyvännäköinen" tms

Vierailija
15/23 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan varma etteivät ole huomanneet? Moni on varmasti salaa kateellinen, eikä halua kuulla kuinka paljon olet laihtunut.

Vierailija
16/23 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä sitä tietään, jos toisella on vaikka joku sairaus, jonka takia kuihtunut

Vierailija
17/23 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oletpa hyvännäköinen" on törkeästi sanottu. Ikään kuin toinen olisi hyvännäköinen vasta laihduttuaan. Sen sijaan "Oletpa hoikistunut" on mielestäni neutraali ja perustuu havainnoituun tosiasiaan.

Vierailija
18/23 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihtumista voi kehua jos laihtunut henkilö itse ottaa sen puheeksi. Mun mielestä on hirveän epäkohteliasta ottaa toisen paino puheeksi noin muuten vaan, oli se sitten mistä näkökulmasta tahansa.

Vierailija
19/23 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä mulle sanottiin vähän epäsuorasti,

että enpä meinannut tunteakaan tmv.

jos ne on sanoneet jotenkin epäsuorasti myös sulle jotain, eivät osaa kehua suoraan?

Vierailija
20/23 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan sano selvästi laihtuneelle ihmiselle, että oletpa laihtunut tai että näyttää hyvältä tms. ellei hän itse ole ottanut laihduttamistaan puheeksi sillä lailla että aavitselen tsempin ja kehun olevan paikallaan.

Kun olen itse laihduttanut, en pitänyt siitä että ihmiset kommentoivat. Minulle tuli aina sellainen olo, että vasta nyt laihana minua voi kehua, tai että olenpa mahtanut näyttää kauhealta läskiltä kun ollaan niin ilahtuneita laihtumisestani.

Voisin hyvinkin kuitenkin kommentoida niitä uusia vaatteita jotka arvaan ostetuksi laihtumisen vuoksi, tavallaan sellaista salatsemppiä ottamatta kantaa painoon.

Ehkä sinulla on tuttavia samanlaisia kuin minä (ja joku muukin kirjoitti täällä samaa).