Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä kaipaisin säästövinkkejä ja ideoita, kuinka

Vierailija
05.09.2011 |

tehdä pikkuisen ylimääräistä rahaa! Liksa on 3000€/kk ja siitä verot. Palkka on ok, mutta tuntuu että aina viikkoa ennen tilipäivää tilillä on enää 100€ ja kaikkea pitäisi olla laittamassa. Missä kaikessa voisi säästää ja mitä konsteja olisi tienata hiukan extraa? Kaveri vetää jumppaa kansalaisopistolla tms ja tienaa ylimääräisen tonnin/kk. Jotain tällaista listienestin ideaa kaipaisin!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä ensin tähän nettotulot ja listaa, mihin se menee. Asuminen? Matkustus? Tarhamaksut? Ruoka? Vaatteet, kauneudenhoito, lelut? Paljonko mihinkin menee? Oletko siis yh? Saatko lapsilisää myös?

Minusta ainakin rahaa on helpompi säästää kuin tienata ekstraa.

Vierailija
2/13 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä ensin tähän nettotulot ja listaa, mihin se menee. Asuminen? Matkustus? Tarhamaksut? Ruoka? Vaatteet, kauneudenhoito, lelut? Paljonko mihinkin menee? Oletko siis yh? Saatko lapsilisää myös?

Minusta ainakin rahaa on helpompi säästää kuin tienata ekstraa.

Mies maksaa asuntolainan lyhennyksen(2000€) ja minä maksan ruokakulut ja lasten vaatteet/menot, pelkkään kauppaan menee n.1000€/kk. Laskut maksetaan puoliksi, niihin menee tosi vaihtelevasti: 600-1600€/kk ja tuo summa siis sitten puoliksi. Sitten tankkaan autoa työmatkoihin n. 200-300€/kk.

Vaatteita en osta kuin muutaman kerran vuodessa itselleni, kampaajalla olen käynyt viimeksi 2v sitten, nyt kyllä varasin kampaajan itselleni. Kauneudenhoitoon menee tosi vähän rahaa, meikit kestää pitkään.

t.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

johonkin lisätyöhön, kun ei yhtään tiedä mitä osaat. Kaverisi ilmeisesti on pätevä vetämään jumppaa.

Tee kotisiivouksia pimeänä (siis jos olet hyvä siivoamaan)?

Laita paljon ruokaa itse, isoja määriä, pakasta. Käytä kotimaisia juureksia (varsinkin nyt!), papuja, linssejä.

Pidä "kulutuspäiväkirjaa" jotta näet mihin rahat menevät. Siitä voit sitten alkaa suunnitella ja supistaa.

Vierailija
4/13 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää kartoittaa, mitä sä osaat thedä ja sitten lkaa tehdä keikkaa sillä. Osaatko vetää jumppaa, osaatko kirjoittaa lehtijuttuja paikallislehteen, osaatko maalata kortteja, osaatko kävelyttää ihmisten koiria, osaatko ylipäänsä jotain?

Jos kaverisi saa kansalaisopistojumpilla ylimääräisen tonnin kuussa, hän pitää niitä ainakin kolmena tai neljänä iltana viikossa. Mun kaveri opettaa kansalaisopistossa sukututkimusta ( ja siinä sentään pitää olla jonkun sortin koulutusta ja kokemusta itselläkin) ja saa siitä 250 euroa kuussa. Miinus verot.

Vierailija
5/13 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tms, mutta mistähän niitä voisi lähteä kyselemään? Toinen mikä on käynyt mielessä, on ollut personal traineriksi kouluttautuminen työn ohessa, mutta tiedä sitten olisiko kannattavaa. Treenaan itse monena iltana viikossa ja taustaa siis löytyy vuosien takaa. Muutaman kaverin olen saanut neuvottua laihduttamaan useita kiloja ja treeniohjeita tehnyt miespuolisille työkavereille.

Vierailija
6/13 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo "kauppa" sisältää? Onko tonni kuussa pelkkää ruokaa, vai onko siinä myös esim. markettivaatteita? Mutta ihan järjetön summa silti. Meneekö roskiin paljon ruokaa? Meillä viisihenkinen perhe ja kauppaan menee 300-500 kuussa ja siinä on kaikki vessapaperit, pesuaineet sun muut.

Olisko siis kyseessä netto- vai bruttotulot?

Ja "laskut". Ei perheeseen vain tule "laskuja", vaan kyllä kaikki on ihan tietoisesti hankittua. Sähkö, vakuutukset jne. Paljonko mihinkin menee?

Edelleen toistan, että ennen kuin alat tienata jotain satasta kuussa ekstraa, kannattaisi käydä läpi, mihin rahat nyt menevät.

Vierailija
7/13 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo "kauppa" sisältää? Onko tonni kuussa pelkkää ruokaa, vai onko siinä myös esim. markettivaatteita? Mutta ihan järjetön summa silti. Meneekö roskiin paljon ruokaa? Meillä viisihenkinen perhe ja kauppaan menee 300-500 kuussa ja siinä on kaikki vessapaperit, pesuaineet sun muut.

Olisko siis kyseessä netto- vai bruttotulot?

Ja "laskut". Ei perheeseen vain tule "laskuja", vaan kyllä kaikki on ihan tietoisesti hankittua. Sähkö, vakuutukset jne. Paljonko mihinkin menee?

Edelleen toistan, että ennen kuin alat tienata jotain satasta kuussa ekstraa, kannattaisi käydä läpi, mihin rahat nyt menevät.

1 teini ja 2 alakoululaista. Ruokaa ei mene roskiin yhtään, panostan laadukkaaseen ruokaan ja ostan mielelläni luomua.

Laskuista:

-vakuutukseen menee 600€ 3* vuodessa, sähköön menee 350€/kk, tuossa siis kodin ja mökin sähkö, lasten harrastuksiin menee 1000€/vuosi, vesilasku on 100€/3kk, SITA-maksua en nyt muista, sitten päälle nämä joita ei tule joka kuukausi, eli toisen auton vero, 2 lehden maksut, hälytysjärjestelmän maksut, tv-lupa, 3 kännykän laskut jne.

t.ap

Vierailija
8/13 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjanpitoa, taittoa, käännöksiä - noita ei noin vain saa.

Ehkä sitten tuon liikunnan pohjalta jotakin? Mutta silloin teet enemmän töitä, olet enemmän poissa kotoa, bensaa kuluu enemmän. Lisätyöllä on välilliset ja välittömät kustannuksensa.

Olen samaa mieltä kakkosen kanssa: säästäminen on helpompaa kuin lisätyö. 1.000 e ruokakauppaan/ kk on paljon, ellei sinulla ole suurperhe.

3

Vierailija
9/13 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanmoiset tulot ja menot, valitettavasti.

Olen nyt miettinyt, että sen sijaan että lahjoitan lapsilta pieneksi jääneet vaatteet, kengät ja harrastusvälineet sukulaisille, alan viedä niitä kirpputorille tai kaupata harrastusten kautta eteenpäin. Alan myös ostaa lapsille enemmän varusteita yms. käytettynä.

Hain juuri lisätyötä kansalaisopistosta opettajana, katsotaan, millaisia tunteja olisi tarjolla.

Ruokalaskua saa pienennettyä jos haluaa, mutta se vaatii valintoja. Olen alkanut tehdä viikon ruokabudjetin (aika alhaisen) ja suunnittelen viikon ateriat sen mukaan, että budjetti riittää ja silti tulee monipuolinen kokonaisuus. Välillä saa käyttää mielikuvitustaan todella, mutta on se palkitsevaakin kun huomaa onnistuneensa.

Vierailija
10/13 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanmoiset tulot ja menot, valitettavasti.

Olen nyt miettinyt, että sen sijaan että lahjoitan lapsilta pieneksi jääneet vaatteet,

kengät ja harrastusvälineet sukulaisille, alan viedä niitä kirpputorille tai kaupata harrastusten kautta eteenpäin. Alan myös ostaa lapsille enemmän varusteita yms. käytettynä.

Hain juuri lisätyötä kansalaisopistosta opettajana, katsotaan, millaisia tunteja olisi tarjolla.

Ruokalaskua saa pienennettyä jos haluaa, mutta se vaatii valintoja. Olen alkanut tehdä viikon ruokabudjetin (aika alhaisen) ja suunnittelen viikon ateriat sen mukaan, että budjetti riittää ja silti tulee monipuolinen kokonaisuus. Välillä saa käyttää mielikuvitustaan todella, mutta on se palkitsevaakin kun huomaa onnistuneensa.

Tähän mennessä olen lahjoittanut lasten lelut, harrastusvälineet ja vaatteet eteenpäin, taidanpa varata kirpparipöydän.

t.ap

Vierailija
11/13 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät varmaan, että paljon on meitä, joiden on tultava toimeen puolta pienemmillä tuloilla.

Mitä iloa sinulla olisi suuremmista tuloista, jos ne verottaisivat vielä enemmän vapaa-aikaasi. Laske, kuinka monta kansalaisopiston tuntia sinun pitäisi kuukaudessa pitää, jotta tonnin saisit, jos tunnista (45 min) saisit noin 20 €.

Mutta meillähän kyllä riittää säästövinkkejä, kun säästäminen, tai itse asiassa vähällä rahalla pärjääminen on monille meistä elämäntapa.

Kerää edes yhden kuukauden ajan kaikki kuitit talteen ja hämmästy: sinulla on sellaisia menoja, joita et tuossa aloituksessa maininnut.

Laita siis ihan jokainen kuitti lompakkoon ja laske niiden summa kuun lopussa. Montako pääsylippua, iltapäivälehteä, jäätelötötteröä, veikkauskuponkia, kahvikupillista, ... ja mitä kaikkea ne "ihan pienet" ostoksesi sitten lienevätkin.

Vierailija
12/13 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät varmaan, että paljon on meitä, joiden on tultava toimeen puolta pienemmillä tuloilla.

Mitä iloa sinulla olisi suuremmista tuloista, jos ne verottaisivat vielä enemmän vapaa-aikaasi. Laske, kuinka monta kansalaisopiston tuntia sinun pitäisi kuukaudessa pitää, jotta tonnin saisit, jos tunnista (45 min) saisit noin 20 €.

Mutta meillähän kyllä riittää säästövinkkejä, kun säästäminen, tai itse asiassa vähällä rahalla pärjääminen on monille meistä elämäntapa.

Kerää edes yhden kuukauden ajan kaikki kuitit talteen ja hämmästy: sinulla on sellaisia menoja, joita et tuossa aloituksessa maininnut.

Laita siis ihan jokainen kuitti lompakkoon ja laske niiden summa kuun lopussa. Montako pääsylippua, iltapäivälehteä, jäätelötötteröä, veikkauskuponkia, kahvikupillista, ... ja mitä kaikkea ne "ihan pienet" ostoksesi sitten lienevätkin.

Vierailija
13/13 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut kuinka monta tuntia se sun kaveris oikeen vetää? tonni on kyllä huippupalkka...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme