Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pitääkö nektariinit kuoria?

Vierailija
04.09.2011 |

Mä olen aina kuorinut mutta mies antaa lapsille hieman huuhtaistuna. Mitä haittaa on kuorien syömisestä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ei ainakaan tarvitse kuoria, eipä ole koskaan tullut mielenkään... Huuhtelen ne kyllä. Samanlainen kuorihan niissä on kun luumuissa tai viinirypäleissä tai persikoissa.

Vierailija
2/7 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä kuoria myrkkyjen takia, mutta kuka niitä nyt aina jaksaa.... Sen takia ostankin varsinkin viinirypäleitä tosi harvoin. Luomua vois syödä turvallisin mielin. Mä ajattelen niin, että viinirypäleet lasketaan herkuiksi, jotka eivät hyödytä ravinnollisesti. Niissä on ehkä hyviäkin aineita, mutta varmasti myös niitä torjunta-ainejäämiä ym.... Eli hyvät vaikutukset kompensoituvat varmasti myrrkyjenmäärällä. Tämä nyt oli vain tälläistä av-mamman mutu-höpinää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nektariineja, persikoita, luumuja eikä muitakaan pehmeälihaisia hedelmiä. Hedelmät pestään ja syödään.

Ylihygienia aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä. Ihminen on paljon alttiimpi kaikille vatsapöpöille ellei hänellä ole yhtään "omaa bakteerikantaa".

Vierailija
4/7 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomua vois syödä turvallisin mielin

Vierailija
5/7 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luomua, ei luumua :)

Vierailija
6/7 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin muutkin vastaajat, eli luumuja, nektariineja, persikoita ym en kuori. Omenat ja päärynät kuorin.

Vierailija
7/7 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ne menee kyllä hyvän matkaa kuoren alle, jos niitä ylipäänsä on. Sit taas nektariinista jää kovin vähän syötävää. joten kuoriminen ei ole vaivan väärti, mutt ane kannattaa kuitenkin pestä kunnolla, koska sitä ei tiedä kuka kälhmäkäpälä niitä on matkan varrella pidellyt ja koske se viimeksi on pessyt kätensä ripulikohtauksen jälkeen. Näin mulle kerran yksi elintarvikekemisti selitti.