Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua rasittaa ystäväni satakiloinen lapsi. Rasittaa ja ärsyttää,

Vierailija
04.09.2011 |

harmittaa, että lapselle vielä ostetaan sipsejä ja naksuja viikonlopuksi. AAaargh!!

Kyseessä parhaan ystäväni melkein 13-vuotias lapsi.

Ihan järkyttävästi ylipainoinen. Sanoin jo viisi vuotta sitten, että älkää ostako niitä tuoremehuja ja sokerijugurtteja kotiin. Sillä jo lähtisi kasvuikäisen paino tasaantumaan normaaliksi kun luopuisi ihan turhista kaloreista.

Ja mitä hittoa! Taas olivat viikonlopuksi ostaneet sipsejä ja karkkipussin kun katsovat vuokraleffoja.

Kele, että harmittaa.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viime aikoina tyttö taas lihonut valtavasti :( Reidet hinkkaa toisiinsa, ja persvako näkyy ihan jatkuvasti oli mitkä housut tahansa.. Lapsi saa hirvittävät määrät suklaata, olen itse usein todistamassa tätä. Yh-isä tarvitsisi ohjausta, mutta mitäs tämmönen kirjanpitäjä menee psykiatrisen koulutuksen saanutta henkilöä neuvomaan kasvatuksessa, kun omat lapset on vielä paljon nuorempia...

Vierailija
22/89 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ystävä lihottaa lapsensa tärviölle, ei siitä saa edes puhua...

Ei siihen kyllä geenejä enää tarvita, kun lapsi koko ajan mussuttaa suklaapatukoita ja sipsejä.

Lyönnistä jää ehkä mustelma, mutta ylipainon aiheuttamat seuraukset ovat vieläkin kauaskantoisempia.

Terv. ylipainosta toipuva

lapsuusikä. Et voi mitenkään verrata ylipainoa lyömiseen! Lisäksi teini-ikäinen jo liikkuu paljon kodin ulkopuolella, joten vanhempien niskaan koko asiaa ei voi kaataa todellakaan. Itse olin lapsena pulska, mutta se ei haitannut, teininä hoikistuin. Ainoa mikä haittasi, oli pahoinpitelyt, joita sain "vanhemmiltani"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotkut lapset lihovat, koska heidän vanhempansa syöttävät ihan turhia herkkuja jatkuvasti, niin muuttuuko näiden lasten tilanne siitä, että 21 on onnistunut lihomaan, vaikkei saanutkaan herkkuja?

Vierailija
24/89 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakattiin ja ja juotiin viinaa koko ajan. Näin nälkää ja söin homeista ruokaa. Ylipaino monesti korjaantuu, kun alkaa vain liikkumaan enemmän ja löytää mukavan harrastuksen. En pidä ongelmana. Ja 13 v. on sen ikäinen, ettei ole koko ajan kotona, joten ei ole vanhempien syy, tuon ikäisen pitää jo itsekin kantaa huolta syömisistään.

Vierailija
25/89 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku henkisesti sairas. Mässäilee tällaisella asialla.

Vierailija
26/89 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sai taas kesällä huomata kuinka läskejä lapsia ihmisillä on :(

Vierailija
27/89 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kuitenkin luottaa vanhempaansa ja herkkujen syöttäminen kyllä alkaa yleensä ennen teini-ikää ja ennen kuin lapsi osaa itse tehdä järkeviä valintoja (ohi vanhempien valintojen). Ylipaino aiheuttaa paitsi terveydellistä haittaa, usein myös niin rankkaa psyykkistä kärsimystä (pilkka, syrjintä, omanarvontunteen häiriöt ym.), että se saattaa leimata koko loppuelämää.

Vierailija
28/89 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä taas ylipainoiset äidit puolustavat itseään Kyllä sai taas kesällä huomata kuinka läskejä lapsia ihmisillä on :(

Vierailija
29/89 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olin aikeissa aloittaa samantyyppisen ketjun (hyvin erilaisin sanakääntein tosin), koska ihan oikeasti olen huolissani tuttavan pojasta, jota ollaan syöttämässä lihavaksi. Ja tiedän, ettei asiaan saa puuttua :P

Vierailija
30/89 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA silti ei voi verrata pahoinpitelyyn koska kai ymmärrät että lapsen syöttäminen lihavaksi ja lapsen hakkaaminen mustelmille lähtevät hyvin erilaisista lähtökohdista. Ruoka ja herkkujen tuputtaminen on monesti rakkauden osoitus, hellimistä. Väärin toki liiallisuuksiin mennessään. Pahoinpitely ja hakkaaminen on hyvin kaukana tästä lähtökohdiltaan.

Lapsi kuitenkin luottaa vanhempaansa ja herkkujen syöttäminen kyllä alkaa yleensä ennen teini-ikää ja ennen kuin lapsi osaa itse tehdä järkeviä valintoja (ohi vanhempien valintojen). Ylipaino aiheuttaa paitsi terveydellistä haittaa, usein myös niin rankkaa psyykkistä kärsimystä (pilkka, syrjintä, omanarvontunteen häiriöt ym.), että se saattaa leimata koko loppuelämää.

Vierailija
31/89 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sai taas kesällä huomata kuinka läskejä lapsia ihmisillä on :(

minusta ap taitaa trollailla. Vai kuka ystävä majailee joka päivä ystävänsä luona tietäen PÄIVITTÄISET syömiset? Lisäksi ilmaisuasu on mauton, millä ap kirjoittaa.

Ja lapsen nimittely läskiksi on asiatonta ja lasten psykiatrin mukaan lapsen anoreksia voi puhjeta jo yhdestä nimittelykerrasta.

Lisäksi Suomessa on lasten lihavuus yhtä yleistä kuin lasten/nuorten anoreksia/syömishäiriöt. Jopa eskari-ikäiset ovat huolissaan painostaan ja puhuvat laihduttamisesta. Tästä ei vain puhuta.

Minulla oli samanlainen äiti, kuin ap oli ja minä sairastuin anoreksiaan. Äiti huomautteli painostani ja haukkui naapurin lapsia oksettaviksi läskipossuiksi. Pienensi ruoka-annoksiani koko ajan, vaikka olin jo hoikka. Lopulta sairastuin vakavasti. Äitini kuoli syöpään 3 v. sitten. En mennyt hautajaisiin.

Vierailija
32/89 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttää helmikuussa 13.

ap

Vierailija
33/89 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mielestäsi hyvä ihminen ja äiti? Mielestäni et ole ja sinun lapsesi ovat vaarassa sairastua. Vakavasti. Sinulla on pakkomielle toisten kiloista. Ja millainen ihminen haukkuu 12,5 v. rasittavaksi ja ärsyttäväksi?

Vierailija
34/89 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mielestäsi hyvä ihminen ja äiti? Mielestäni et ole ja sinun lapsesi ovat vaarassa sairastua. Vakavasti. Sinulla on pakkomielle toisten kiloista. Ja millainen ihminen haukkuu 12,5 v. rasittavaksi ja ärsyttäväksi?

Vierailija
35/89 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kun lihavuus ei johdu sairaudesta tai lääkityksestä)

Vierailija
36/89 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipoo muffinseja (niistä valmispaketeista). Menee sohvalle syömään ja katsomaan telkkaria. Juo janoon tuoremehua. Ei liiku, ei ulkoile.

Ai mistäkö tiedän?

Siitä mitä lapsen äiti on minulle kertonut ja siitä mitä olen omin silmin nähnyt.

ap

Vierailija
37/89 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipainoon vaikka saman verran liikkuvat ja samaa ruokaa saavat.

Tälle ylipainoiselle kaiken lisäksi maistuu kaikista huonoiten ruoka.

Mua suututtaa kun ihmiset edes puhuu meidän lasten kuullen iänikuisista laihdutuksistaan, kaloreista tms. Sanon yleensä heille suoraan että lapset on sen verran nuoria ettei niiden tarvi tietää yhtään mitään semmoisista asioista.

Ei tarvi ihmetellä miten niita anorektikkoja tehdään kun melkein kaikki tuntemani aikuiset on häiriintyneen kiinnostuneita painosta, omastaan ja pahimmat tapaukset kaiken kukkuraksi muidenkin.

Vierailija
38/89 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pojan, joka otettiin huostaan(muista syistä kuin painosta, sillä paino ei ole syy huostaanottoon, ellei lapsi saa ruokaa ja ole nälässä, silloin asia eri.)

Lapsi oli jo silloin pulska, kun tuli laitokseen. Kun hän lähti laitoksesta, oli hän sairaalloisen lihava. Eli ei edes ammattilaiset pystyneet tekemään hänestä hoikkaa. Ja hänen eteensä kyllä tehtiin kaikki voitava, koskaan ei ollut herkkuja, terveellistä ruokaa jne.

Vierailija
39/89 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA silti ei voi verrata pahoinpitelyyn koska kai ymmärrät että lapsen syöttäminen lihavaksi ja lapsen hakkaaminen mustelmille lähtevät hyvin erilaisista lähtökohdista. Ruoka ja herkkujen tuputtaminen on monesti rakkauden osoitus, hellimistä. Väärin toki liiallisuuksiin mennessään. Pahoinpitely ja hakkaaminen on hyvin kaukana tästä lähtökohdiltaan.

ovat molemmat pieleen menneitä hyvän lastenhoidon yritelmiä. Molemmat ovat vahingollisia ja molempiin toivoisi lasten vuoksi voitavan puuttua.

Vaan kumpaankaan puuttumisella ei yleensä liene toivottua vaikutusta...

Vierailija
40/89 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne leivät tehdään valkoisesta paahtoleivästä. Puoli pakettia paahtoleipää päällysteineen...makkaraa yms.

ja päälle kasa muffinseja.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi