Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei muut yh:t! Onko teillä koskaan käynyt mielessä ajatus,

Vierailija
04.09.2011 |

että ois hienoa perustaa yh-kommuuni edellyttäen tietysti että henkilökemiat kohtais? Mä oon totaali-yh ja lapsen kans on arki kivaa kaksin, mut hänen nukahdettua ois hauska saada aikuista juttuseuraa, katsoa leffaa jne.. Myös kotitöihin sais apua, lapsenhoitoon vuorotellen ja asumiskulut pienentyis myös..plus että lapsille seuraa toisistaan. oon 3-kymppinen nainen jolla eskari-ikäinen tyttö, jotenkin oon niin lopen kyllästynyt miehiin ettei minkäänsortin parisuhdeviritelmä enää houkuttele. Voi kun löytäis samanhenkisen ystävän samassa tilanteessa :)

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomien kavereiden kanssa. Itselläni on siis lapsia.

Tietyllä tavalla minua huvittaisi tuollainen asumismuoto. Äänieristyksen pitäisi kuitenkin olla erinomainen, koska tarvitsen itse välillä totaalista hiljaisuutta.

Itselleni pitäisi myös olla mahdollisuus esim laittaa yksin ruokaa, jos haluaisin.

Rahallisestihan tuo kannattaisi. Isohkon omakotitalon saa useamman pienen yksiön hinnalla. tulisi siis asumismukavuutta niille, jotka pitävät ihmisistä, eivätkä tarvitse totaalista yksinoloa.

Vierailija
2/40 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta kovin itsenäiseltä, saati yksin päärjävältä, jos tarvitsee muuttaa muiden mammojen kanssa saman katon alle.

T: Itsekin yh

joiden mies pettää mennen tullen on vaan kateellisia kun joku on noin itsenäinen ja pärjää ilman miestä.jos oisin itse yh voisin harkita moista kommuunia. tsemppiä ap,toivottavasti löydät sielunsisaren:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä on kaveri, joka kans on yh. Vietämme melkein kaikki lomat yhdessä, yleensä hänen luona.

Monesti haaveillaan vanhasta koulusta, josta voisi rempata meille kimppakämpän.

On se helpompaa, kun on 2 aikuista. Samalla sitä kokkaa/siivoaa/ pyykkää 5 kuin 3 hengellekkin! Ja siivous menee nopsasti kaksin

Vierailija
4/40 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen asunnon rivarissa asui kaksi mun kaveria, molemmat lähiäitejä. Kolmas asunto oli vapautumassa ja hain siihen, ja pääsin lasten kanssa.

Meillä on siis kaikilla omat huoneistot, mutta yhteinen piha, iso terassi, kerhohuone, saunatila ja pesutupa. Yhdestä keittiöstä on muodostunut "pääkeittiö".

Lasten ollessa pieniä, kyllä helpotti suunnattomasti, kun yhdessä hoidettiin asioita. Lapsia kuskailtiin kimppakyydeissä harrastuksiin jne.

Nyt yhdellä meistä (ei valitettavasti mulla) on miesystävä muuttanut kanssa asuntoon. Silti jatkamme yhteisiä rutiineita.

Toivottavasti löydät kaltaisesi ihmisen. Meillä asiaa auttoi, että olimme ystäviä jo ennen muuttoani. Ja tiesin, että tuo "kommuuni" toimi hyvin.

Vierailija
5/40 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs paritalossa asuminen? Vierekkäin, mutta ei kumminkaan liian lähellä :D Sellaista voisin harkita itsekin.

Vierailija
6/40 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasitko ap edes lapsesi nimeä päättää vai pitikö siinäkin olla joku auttamassa? Tai osaatko ostaa itsellesi puseron ilman että joku bestis kulkee sun makutuomarina tuntikausia kaupassa?

Minusta olisi aika ihana asua kommuunissa. Eikä välttis tarvisi edes olla pelkkiä yh:ita. Vaan ihan lapsiperhekin kävisi. Mieluummin kolme-neljä perhettä, isompi talo. Ei mitään yksi huone per lärvi. Vaan pari-kolme huonetta per perhe, pari olkkaria + iso keittiö. Siis tilaa tarpeeksi. Että sais omaakin rauhaa sitä halutessaan, mutta seuraakin löytyisi tarvittaessa.

Se olisi kivaa. Leppoisaa. Mutta se nyt on vain haave.

Ja kyllä, minä osasin ainakin päättää itse lasteni nimet + ostaa itselle vaatteet (ja hui, lapsillekin) ilman mitään makutuomaria. Sitten taas "itseellinen" veljen vaimoni, joka toitottaa oman reviirin tärkeyttä ja perheensä itsenäisyyttä eikä suostu kertoon edes miten aikovat joulun viettää enenn kuin viikkoa ennen joulua, ei osaa valita itse vaatteitaan/silmälasejaan/miehensä lahjoja. Vaan kaikessa on jonkun oltava mukana, tsempattava ja tajuttava, mikä on se, josta hän oikeasti pitää eniten, vaikka esitteleekin liudan muita vaihtoehtoja - arthhhhgghthh rasittavaa.

Vierailija
7/40 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vielä lapsettomina sinkkuina tuollaista mietittiin kun ystävä tykkäsi laittaa ruokaa ja minä taas tykkäsin siivota.. Elämisen kulut olis kohtuullistuneet. Auton pitokin on yksikseen aika kallista.

Ihan varmasti voisi toimia hyvin kun vain henkilökemiat natsaa. Kyllä minäkin lapsineni voisin kuvitella moisessa systeemissä viihtyväni. Onhan nämä illat yksikseen joskus vähän ykstotisia..

Vierailija
8/40 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi ois ollu mulle ihan loistava asumismuoto, oisin tykänny :)

Vierailija
9/40 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin tosin kaikki omissa asunnoissa, mutta samassa kerrostalossa.

Yhdessä laitettiin ruokaa ja pestiin pyykkiä. Yksi vahti lapsia, kun toinen kävi kaupassa yms. tosin oltiin kavareita jo ennestäänkin, mut noi ajat vielä ennestään lähensi. Muistellaan kaiholla sitä aikaa..

Vierailija
10/40 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen asunnon rivarissa asui kaksi mun kaveria, molemmat lähiäitejä. Kolmas asunto oli vapautumassa ja hain siihen, ja pääsin lasten kanssa.

Meillä on siis kaikilla omat huoneistot, mutta yhteinen piha, iso terassi, kerhohuone, saunatila ja pesutupa. Yhdestä keittiöstä on muodostunut "pääkeittiö".

Lasten ollessa pieniä, kyllä helpotti suunnattomasti, kun yhdessä hoidettiin asioita. Lapsia kuskailtiin kimppakyydeissä harrastuksiin jne.

Nyt yhdellä meistä (ei valitettavasti mulla) on miesystävä muuttanut kanssa asuntoon. Silti jatkamme yhteisiä rutiineita.

Toivottavasti löydät kaltaisesi ihmisen. Meillä asiaa auttoi, että olimme ystäviä jo ennen muuttoani. Ja tiesin, että tuo "kommuuni" toimi hyvin.

Vierailija
11/40 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haaveilin aikanaan samanlaisesta järjestelystä kun lapsi oli pienempi.

Iltaisin olisi ollut kiva kun olisi ollut seuraa, ja olisi voinut lenkkeillä vuorotellen jne.

Ja luin jostain vauva-aiheisesta lehdestä silloin kahdesta yyhoosta ketkä olivat muuttaneet yhteiseen kimppakämppään ja heille se toimi hyvin.

Mutta nyt kun lapsi on kouluikäinen, olen niin tottunut tähän itsenäiseen elämään, että en osaisi asua enää kenenkään kanssa, kaveri- tai parisuhteessa. Lapsestakin on niin paljon seuraa jo päivisin että iltaisin on ihan mukavaa olla vain yksin omassa rauhassa.

Vierailija
12/40 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päättänyt että sellaista seurustelusuhdetta, jossa asuttaisiin saman katon alla, en hanki niin kauan kun lapseni kotona asuvat joten tietty toisenkin yh'n tulisi olla sitoutunut samaan periaatteeseen - että treffailut ja yökyläilyt hoituvat sitten heilan luona. Olisi ihanaa jos olisi 2-3 yhäriperhettä yhdessä saman katon alla. Lapsille seuraa ja kotitäöitä voisi jakaa. Tosin kaikille pitäisi olla riittämiin omia tiloja, jääneeköhän haaveeksi.

Vierailija
13/40 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muttunut jo niin "itselliseksi" että välillä yövieraidenkin majoittaminen sotkee turhan päiten mun elämääni.

Vierailija
14/40 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terapeutti ja vielä asuakin sen kanssa.

Vierailija
15/40 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn omassa kodissa, omien lasteni kanssa.

Ja mitäs sitten, jos kesken kommuunissa asumisen jollekin löytyisi mies? Tapaamiset olisivat vaikeita, häiritsisivät muita ja aiheuttaisivat kateutta ja mustasukkaisuutta.

Sanon uudelleen no thanks :)

Vierailija
16/40 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisen takertuvaisuutta kukaan ei-narsistinen mies kestä.

Vierailija
17/40 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa kaksi amerikkalaista naista lapsineen muutti yhteen. Kate ja Allie? en muista enää sarjan nimeä... mutta siinä sitcom-sarjassa homma toimi. :-)

Kyllähän tuollainen oikeassa elämässä vaatisi aika paljon erilaisten ihmisten suvaitsemista ja toimeen tulemista erilaisten ihmisten kanssa. Ei helppoa.

Vierailija
18/40 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nautin tästä yksinasumisesta (siis minä ja lapset) enkä todellakaan haluaisi tähän ketääb muuta. Kuten joku jo mainitsikin, yövieraat jo tekevät tiukkaa :)

Vierailija
19/40 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yhden ystävän kanssa sitä suunniteltiinkin, mutta jäi toteuttamatta. Mutta olen ollut jo niin kauan yksin ja lapset jo isompia, että olen jo tottunut tähän yksinoloon.

Toivottavasti, ap, löytäisit tuollaisen ystävän!

Vierailija
20/40 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään yksin, tarvitset aina hoviväkeä ympärillesi, jotta sun ei tarttis olla itsesi ja omien vajavaisuuksiesi kanssa tai olet energiasyöppö, joka imee muilta energiat itselleen, koska muuten ei osaa elää.