Onpa kivaa olla opettaja, kun lukee näitä AV:n opettajavihaviestejä :(
Kommentit (55)
Et kaupassa, jossa tarjoustuote on loppunut kesken, ravintolassa, jossa tarjoilu on hidasta jne jne?
turha koko maailmaa kannatella.
opettajan velvollisuudeksi ihmiskilpenä olon? Syyllistystkö kaikesta mitä joku sattuu päästämään suustaan jollain nimettömien länkytyspalstalla?! Älä nyt viitsi. Rinta rottingille, koita itse riittää itsellesi ja allekirjoittaa työsi, niin saat nukkua yösi. Puhdas omatunto on paras pielus.
T: se sama sh
Kyllä monet arvostavat kovasti opettajia. Tekevät maailman tärkeintä työtä.Kiitos opettajille, muistakaa rentoutua vapaalla, että jaksatte olla vahvasi läsn ja ennen kaikkea huomata ja tukea myös niitä lapsia, jotka sitä eniten tarvitsevat.
Olen itse aineenopettajana taalla rapakon takana, ja taytyy sanoa, etta selittelyista huolimatta ("korjaan kokeita illalla ja viikonloppuna jne. ") suomalaisella opettajalla on aivan alyttoman keveat tyoajat. Taalla opettajien on oltava koulussa 8 tuntia, niinkuin toimistotyontekijat. Taalla on viela paljon paljon enemman kokeita korjattavana, silla jostain ihmeen syysta taalla arvostetaan kokeita (yksi koe per aine per viikko on aika normi). 8 tuntia toissa ei riita kokeiden korjaamiseen. Eli taalla ollaan ensin kokopaivaisesti toissa, ja sitten paalle viela kannetaan loput korjattavat kokeet ja aineet kotiin. Jos ma voisin valita, olisin ehdottomasti opettajana Suomessa. Taalla vaaditaan enemman, mutta palkka ihan yhta paska. (Ja perhesyista olemme taalla - ehka joku paiva paasen takaisin.)
kun kaikkihan tietavat etta kaikki USAlaiset ovat luku- ja kirjoitustaidottomia?
Leikki sikseen, olen itse opettanut seka suomalaisessa etta amerikkalaisessa koulussa ja kylla amerikkalainen ope tekee paljon enemman toita koska koulunkaynti on paljon kokonaisvaltaisempaa kuin Suomessa.
Mutta eipa sitten Mrs.xxxn tarvinnut kuunella haistatuksia eika vitutuksia oppilailta eika vanhemmilta.
ainakin meidän koulupiirissä, joka on ns. hyvä koulupiiri. Työpäivät ovat vastaavasti aika pitkät, mutta toisaalta lomia ja muita vapaita on paljon.
Täällä vihataan myös lestadiolaisia, mustalaisia ja oikeastaan ihan kaikkea.
Älä ota itseesi. Minä nostan opettajille hattua. Omat lapseni ovat saaneet pelkästään ammattitaitoisia ja ihania opettajia. Jos on opella joskus sanottavaa ollut, on osannut tehdä sen hienosti ja lasta kannustaen. Se on todellista ammattitaitoa, jota nykyopettajilta näyttää löytyvän.
Voimia työhösi!
Täällä vihataan myös lestadiolaisia, mustalaisia ja oikeastaan ihan kaikkea.
Älä ota itseesi. Minä nostan opettajille hattua. Omat lapseni ovat saaneet pelkästään ammattitaitoisia ja ihania opettajia. Jos on opella joskus sanottavaa ollut, on osannut tehdä sen hienosti ja lasta kannustaen. Se on todellista ammattitaitoa, jota nykyopettajilta näyttää löytyvän.
Voimia työhösi!
t. lestadiolaisopettaja :)
oli aihe mikä hyvänsä. Vaikka ap aloittaisi ketjun aiheesta "oikein mukavaa iltaa kaikille", jo parin viestin jälkeen ketjussa kimpassa vihattaisiin aloittajaa.
Opettajan työpv on niin lyhyt, että jos tekisit normaalin työajan päivällä (kuten me muut duunarit) niin ei sinulle iltatöitä jäisi. Kyllä on jännä kuunnella, kun opet valittaa, että "voi hitsi ku rankkaa, alkaa kahtena aamuna kahdeksalta tunnit". Just. Ja koulupv on ohi viimeistään kolmeen mennessä. Olen itsekin töissä koulussa, en ole opettaja, mutta olen se joka ekana paikalle saapuu, ja jokaisena päivänä viimeisenä lähtee. Opet tulee ja menee.
Että tehkää vaan opet iltatöitä, mutta älkää valittako siitä. Teillä on vara suunnitella oma työpäivä, ei pidä marista jos illaksi/viikonlopuksi hommat jättää, jos samalla nauttii lyhyistä päivätyöpäivistä.
aikanaan yläasteen rehtorini, mies joka oli hyvin pidetty oppilaiden keskuudessa.
raskaampi kuin tunti jotain muuta työtä. Se on oikeasti tosi kuluttavaa. Jossain toimistotyössä tai siivoustyössä voi hetkeksi istua alas ja ajatella jotain muuta. Oppitunnin aikana on oltava koko ajan 100% läsnä ja skarppina. Jos istuisin siellä pöydän takana ja vajoaisin edes minuutiksi ajatuksiini tuijottaen ulos, niin luokassa olisi täysi hulina päällä.
Mutta en valita. Tää on kiva homma. Tein 12 vuotta asiantuntijatöitä yksityisellä ennen opettajuutta ja oli se kokonaisuudessaan raskaampaa. Erityisesti arvostan opettajana mahdottomasti sitä, että sieltä töistä saa lähteä kotiin ja tehdä ne loput hommat, kun itselle ja perheelle sopii. Ei mua haittaa puhua puhelimessa illalla, kun vaan pääsen jo kahdelta kotiin. Tottakai se kuuluu asiaan kääntöpuolena. Olen ottanut puheluihin rennon asenteen eli teen samalla ruokaa, siivoilen, surffailen jne. Jos asia on mahdottoman arkaluontoinen, niin sitten menen makkariin puhumaan rauhassa. Enimmäkseen jutut on kuitenkin sellaisia, että ei se pihvien paistaminen siinä rinnalla haittaa.
Minulle tää työ sopii. En pelkää ihmisiä, en koe vanhempia ahdistaviksi ja tykkään työn vapaudesta. Toisenlaisella persoonalla todennäköisesti kokisin sen asiantuntijatyön helpommaksi.
Hän yleistää kuvaamansa piirteet koskemaan koko ammattikuntaa ja uskoo kirkkain silmin olevansa oikeassa. En tunnista itseäni hänen kuvauksestaan. Kohtaamani vanhemmatkin ovat antaneet minulle vain myönteistä palautetta (paitsi yksi mielisairas isoäiti). Ei minulla ole valittamista, paitsi palkasta, mutta kenellepä ei raha hyvää tekisi. Tällä palstalla saa vain lukea niin käsittämätöntä vihaa, että on vaikea uskoa todeksi. Tai ehkä kyseessä onkin se mielisairas mummu ja hänen siskonsa.
ap
et syyllisty muuhun kuin herkkähipiäisyyteen, joka sekin on opettajilla selkeästi yleisempää kuin millään muulla ammattikunnalla. Näköjään se tekee vainoharhaiseksi ja pistää jopa laukomaan asiattomuuksia, vai pyydetäänkö teidän koulussa oppilaiden lähiomaisilta ehkä mielenterveystodistukset?
Olen itse aineenopettajana taalla rapakon takana, ja taytyy sanoa, etta selittelyista huolimatta ("korjaan kokeita illalla ja viikonloppuna jne. ") suomalaisella opettajalla on aivan alyttoman keveat tyoajat. Taalla opettajien on oltava koulussa 8 tuntia, niinkuin toimistotyontekijat. Taalla on viela paljon paljon enemman kokeita korjattavana, silla jostain ihmeen syysta taalla arvostetaan kokeita (yksi koe per aine per viikko on aika normi). 8 tuntia toissa ei riita kokeiden korjaamiseen. Eli taalla ollaan ensin kokopaivaisesti toissa, ja sitten paalle viela kannetaan loput korjattavat kokeet ja aineet kotiin. Jos ma voisin valita, olisin ehdottomasti opettajana Suomessa. Taalla vaaditaan enemman, mutta palkka ihan yhta paska. (Ja perhesyista olemme taalla - ehka joku paiva paasen takaisin.)
kun kaikkihan tietavat etta kaikki USAlaiset ovat luku- ja kirjoitustaidottomia?
Leikki sikseen, olen itse opettanut seka suomalaisessa etta amerikkalaisessa koulussa ja kylla amerikkalainen ope tekee paljon enemman toita koska koulunkaynti on paljon kokonaisvaltaisempaa kuin Suomessa.
Mutta eipa sitten Mrs.xxxn tarvinnut kuunella haistatuksia eika vitutuksia oppilailta eika vanhemmilta.
Olen itse aineenopena (kotitalous ja terv.tieto) isossa yläkoulussa, joten tunteja paljon. Olen JOKA PÄIVÄ koulussa klo 7.30-15/16,päälle kokeen korjaukset. Eli mulla alkaa tunnit klo 8.10, mutta koululle on pakko mennä jo puol kasi, että ehdin tehdä valmistelut, tilaukset, ottaa ruokatavarat esille, yms. Mulla on tunteja klo 15.15 asti tai 16 saakka, ja sen jälkeen tsekkaan keittiöt, panen pyykit kuivumaan, yms.
Kotona korjaa terv.tiedon ja kotitalouden kokeet, suunnittelen tunnit ja alustavasti teen tilauslistan. Koulussa tuntien ulkopuolella hoidan tukkutilaukset ja aamulla tai iltapäivällä juoksen lähikaupassa ostamassa sitä, mitä tukusta ei saa / ei tullut.
Että on täällä meitäkin, jotka oikeesti tekee sitä duunia klo 8-16 ja kaikki ekstrat päälle!
opettajan velvollisuudeksi ihmiskilpenä olon? Syyllistystkö kaikesta mitä joku sattuu päästämään suustaan jollain nimettömien länkytyspalstalla?! Älä nyt viitsi. Rinta rottingille, koita itse riittää itsellesi ja allekirjoittaa työsi, niin saat nukkua yösi. Puhdas omatunto on paras pielus.
T: se sama sh