Onpa kivaa olla opettaja, kun lukee näitä AV:n opettajavihaviestejä :(
Kommentit (55)
Ihmettelen, että oikein yliopistossa opiskellaan ja opettajat ei osaa tätä asiaa päättää, kummalla ne on kesäisin.
lopettakaa pärstäkertoimen käyttö arvostelussa, rutina pienestä palkasta, siitä miten teillä pitää olla 14 viikkoa vuodessa lomaa siksi kun työnne on niiiiin rankkaa, älkää "palatko" töihin hoitovapaalta kesäloman ajaksi, jolloin sijaisenne saa syödä kynnenalusiaan elääkseen ja valitus siitä, ettei teitä arvosteta tarpeeksi, niin ehkä se siitä sitten paremmaksi muuttuu. Kokeilkaa edes.
työpäivää. Tekee tällä hetkellä raksan loppusiivousta ja töistä tullessa tekaisee ruoan ja nukahtaa yleensä kesken iltahommien yöunille sohvalle kun on niin fyysisesti väsynyt. Ja lomaa on kesällä 4 viikkoa, talvella 1.
Halveksin opettajia juuri tämän takia, että he korottavat itsensä niin yläpuolelle muita, eivätkä tiedä oikeasta fyysisestä työnteosta mitään.
raskaampi kuin tunti jotain muuta työtä. Se on oikeasti tosi kuluttavaa. Jossain toimistotyössä tai siivoustyössä voi hetkeksi istua alas ja ajatella jotain muuta. Oppitunnin aikana on oltava koko ajan 100% läsnä ja skarppina. Jos istuisin siellä pöydän takana ja vajoaisin edes minuutiksi ajatuksiini tuijottaen ulos, niin luokassa olisi täysi hulina päällä.
Mutta en valita. Tää on kiva homma. Tein 12 vuotta asiantuntijatöitä yksityisellä ennen opettajuutta ja oli se kokonaisuudessaan raskaampaa. Erityisesti arvostan opettajana mahdottomasti sitä, että sieltä töistä saa lähteä kotiin ja tehdä ne loput hommat, kun itselle ja perheelle sopii. Ei mua haittaa puhua puhelimessa illalla, kun vaan pääsen jo kahdelta kotiin. Tottakai se kuuluu asiaan kääntöpuolena. Olen ottanut puheluihin rennon asenteen eli teen samalla ruokaa, siivoilen, surffailen jne. Jos asia on mahdottoman arkaluontoinen, niin sitten menen makkariin puhumaan rauhassa. Enimmäkseen jutut on kuitenkin sellaisia, että ei se pihvien paistaminen siinä rinnalla haittaa.
Minulle tää työ sopii. En pelkää ihmisiä, en koe vanhempia ahdistaviksi ja tykkään työn vapaudesta. Toisenlaisella persoonalla todennäköisesti kokisin sen asiantuntijatyön helpommaksi.
tointa auki. Hakijoita oli parikymmentä.
ei varmaan löydy teidän lapsillenne opettajia. eihän kukaan täysijärkinen kestä sitä metelisoppaa ja vanhempia jatkuvine valituksineen ja vaatimuksineen.
siis oikeasti jos haluatte että lapsesi oppii niin olisiko järkevämpää antaa opettejalle sitä kunnioitusta ja arvostella jos siltä tuntuu ilman lapsesi läsnäoloa sillä se vain heikentää entisestään hänen koulumenestystään..
työpäivää. Tekee tällä hetkellä raksan loppusiivousta ja töistä tullessa tekaisee ruoan ja nukahtaa yleensä kesken iltahommien yöunille sohvalle kun on niin fyysisesti väsynyt. Ja lomaa on kesällä 4 viikkoa, talvella 1. Halveksin opettajia juuri tämän takia, että he korottavat itsensä niin yläpuolelle muita, eivätkä tiedä oikeasta fyysisestä työnteosta mitään.
raskaampi kuin tunti jotain muuta työtä. Se on oikeasti tosi kuluttavaa. Jossain toimistotyössä tai siivoustyössä voi hetkeksi istua alas ja ajatella jotain muuta. Oppitunnin aikana on oltava koko ajan 100% läsnä ja skarppina. Jos istuisin siellä pöydän takana ja vajoaisin edes minuutiksi ajatuksiini tuijottaen ulos, niin luokassa olisi täysi hulina päällä. Mutta en valita. Tää on kiva homma. Tein 12 vuotta asiantuntijatöitä yksityisellä ennen opettajuutta ja oli se kokonaisuudessaan raskaampaa. Erityisesti arvostan opettajana mahdottomasti sitä, että sieltä töistä saa lähteä kotiin ja tehdä ne loput hommat, kun itselle ja perheelle sopii. Ei mua haittaa puhua puhelimessa illalla, kun vaan pääsen jo kahdelta kotiin. Tottakai se kuuluu asiaan kääntöpuolena. Olen ottanut puheluihin rennon asenteen eli teen samalla ruokaa, siivoilen, surffailen jne. Jos asia on mahdottoman arkaluontoinen, niin sitten menen makkariin puhumaan rauhassa. Enimmäkseen jutut on kuitenkin sellaisia, että ei se pihvien paistaminen siinä rinnalla haittaa. Minulle tää työ sopii. En pelkää ihmisiä, en koe vanhempia ahdistaviksi ja tykkään työn vapaudesta. Toisenlaisella persoonalla todennäköisesti kokisin sen asiantuntijatyön helpommaksi.
ai ettei opettajat tiedä fyysisestä työnteosta yhtään mitään? AIka moni opettaja on ennen uraansa tehnyt monenlaista muutakin työtä. Itse olen nykyään lukion ope, mutta olen tätä ennen ollut mm se siivooja, eli tiedän kyllä mitä se homma on.
Ja mielestäni opettajan työ on 100x raskaampaa kuin siivoojan työ, vaikka päivät on lyhyemmät, mutta myös 100x kivampaa. :) En vaihtaisi takaisin.
itse on huomattavasti fiksumpi kuin täkäläiset keskivertomammat.
kätilöitä, lähihoitajia ja perhepäivähoitajia.
Aina on kyse opettajien lyhyistä työpäivistä tai pitkistä lomista.
ja muumimukeja, duunareita, unikko-kangasta, vaalennettuja hiuksia, eko-mutseja, citymaastureita ja ylipäätään ihan kaikkea.
pääasiassa vain kyseisten ammatinharjoittajien kanssa, ja heitä kaikkia hän vihaa. Siksi esim. kirjanpitäjiä ja laborantteja ei parjata. Onpa paljon vihaa jaettavaksi ympäristöön.
kätilöitä, lähihoitajia ja perhepäivähoitajia.
Älä ota itseesi, ei se ole henkilökohtaista.
näyttää. Sekin on ihan turhaa. Ammattikuntien parjaajilla on hyvin heikko käsitys työelämästä ja eri ammateista ja he pitävät omia harhaisia käsityksiään ja ennakkoluulojana totuuksina. Se taas on sivistymättömyyttä. Sairaanhoitajatkin tekevät oikeasti muutakin kuin juovat kahvia ja kuksivat lääkäreiden kanssa siivouskomerossa.
Aina on kyse opettajien lyhyistä työpäivistä tai pitkistä lomista.
Juu kadehtikaas nyt muakin oikein. Rupeen just lauantai-illan iloksi korjaamaan oppilaiden kirjoitelmia, ainakin puolentoista tunnin urakka edessä. Kai sitä vois samaan syssyyn suunnitella maanantain tunnitkin nyt. Viikolla tein kyllä joka päivä töitä päiviasin kolmeen asti ja illalla tuntien suunnittelut.Niinpä
on ett vanhemmat yrittävät sysätä koko kasvatusvastuun koululle ja opettajalle, jonka yksin pitäisi sitten kasvattaa ja ohjeistaa koko 30 oppilasta elämään, kun vanhemmat ei ehdi omilta harrastuksiltaan ja menoiltaan.
jos ei onnistu, niin opettaja on paska.
jos oma muksu ei pärjää niin ope on paska.
jos oma muksu kiusaa niin ope on paska.
omaan napaan tuijottavien ihmisten lasten kasvattaminen on vaan niin ylirankkaa että useimmat eivät alalle jää. palkka ei ole kummoinen mutta vastuu ja tehtävät laaja kuin universumi plus päälle tulevat curling-vanhemmat.
ei kiitos!!
Juu kadehtikaas nyt muakin oikein. Rupeen just lauantai-illan iloksi korjaamaan oppilaiden kirjoitelmia, ainakin puolentoista tunnin urakka edessä. Kai sitä vois samaan syssyyn suunnitella maanantain tunnitkin nyt. Viikolla tein kyllä joka päivä töitä päiviasin kolmeen asti ja illalla tuntien suunnittelut.Niinpä
ja arkena työpäivät on usein yli 10-tuntisia. Älä valita.
Mä olen tuplainhokki, lähihoitaja-pph ;)
että käytännössä kaikki ovat olleet koulussa. ELI toisin sanoen vanhemmat tietävät omasta mielestään tasan tarkkaan, minkälainen opettajan PITÄISI olla.
Pitääkö ajatella, että tämä palsta edustaa keskivertomielipiteitä? Toivottavasti ei.