Inhoan suomalaista "rehellisyyttä"!
Viime aikoina on tullut sellaisia tilanteita, että tietyt ihmiset laukovat törkeitä kommentteja, mutta verhoavat kommentit rehellisyydeksi. Kuulijasta ne tuntuvat vittuilulta. On todella rasittavaa kuunnella arvostelua painosta, autosta, talosta yms ja lopuksi arvostelija vain tuumaa "minä vain sanon suoraan miten asiat ovat". Aivan kuin niitä asioita ei voi sanoa ystävällisesti suoraan vaan pitää ottaa ivallinen tyyli.
Ymmärtääkö kukaan mitä yritän sanoa?
Kommentit (34)
suorasukaisuudella ole mitään tekemistä rehellisyyden kanssa. Kyllä sitä ennen vaan suomalaisetkin tajusivat pitää tiewtyt mölyt mahassaan eikä rehennelty sillä että lauotaan päin naamaa näitä "totuuksia". Muakin huvittaa ihmiset jotka luulevat olevansa kovin rohkeita ja ihailtavia kun uskaltavat sanoa suoraan :D
Hauskinta tässä suoraan sanomisessa on se etteivät nämä totuuden torvet sitten itse kestä suoraa kommentointia. Ei puhettakaan, että heittäisit torvelle "oletpa lihonut", ilman että tämä loukkaantuisi sydänjuuriaan myöten.
ap
ja kohteliaisuus kuulu.
Kuitenkin ne tekevät kaikkien elämästä paljon mukavampaa, koska ne levittävät hyvää mieltä.
jos totuus sattuu, voi syytä olla itsessäkin.
Mikä tarve ihmisillä on tuoda ylipäänsä esille tuollaisia mielipiteitään, mitä se palvelee?
Enemmänhän ne arvostelijat siinä aina kertovat itsestään kun arvostelunsa kohteesta.
En minäkään tätä suomalaista "rehellisyyttä" osaa arvostaa. Se on enemmänkin junttiutta, moukkamaisuutta, ilkeilyä. Minä jätän sanomatta asiat, joista arvelen tulevan toiselle kurjan olon. Monen asian suhteen on parempi pitää mölyt mahassaan. Itse kyllä menen ihan neuvottomaksi, kun totuuden torvi sattuu kohdalle. Hölmistyn, enkä osaa reagoida.
että olet lihava ja tehnyt typeriä päätöksiä elämässäsi silloin kun on selvää, että näin on, voi sanoa olevansa asiasta tietoinen. Jos taas et tajunnut olleesi typerä tai lihava, voit ehkä tehdä asialle tulevaisuudessa jotakin.
Aina ollaan suomalaisia haukkumassa. Ihan kuin mihinkään muuhun kansakuntaan ei mahtusi sosiaalisesti taitamattomia ja ilkeitä ihmisiä.
"totuudentorvi". Ilmoitti heti kättelyssä, että sanoo sitten asiat suoraan ja siitä EI SAA loukkaantua..
Meillä ei onneksi mennyt sukset ristiin, mutta muutamalla muulla perheellä kylläkin.
eivät ole sitä. Jotkut on ymmärtäneet väärin että rehellisyys ja töykeys on synonyymeja. Väärin. Voi olla rehellinen olematta töykeä. Sekin on jännää miten jotkut näistä "rehellisistä" suoraan sanojista on kuitenkin hipihiljaa kun vastassa on joku muu kuin ylikiltti ystävä tai työkaveri. Tuo ap:n kuvaama rehellisyyden laji on vain vittumaisten ihmisten itselleen antama lupa olla vittumaisia. Eikä muuten ainoastaan suomalaisten luonteenpiirre.
kohdalleni ei ole ikinä sattunut ketään, joka olisi ollut minulle brutaalin rehellinen. Ei siis ketään. Ja Suomessa olen asunut jo 35 vuotta.
Minusta se tarkoittaa sitä, että autoa ei tarvitse lukita pikkupaikkakunnilla, kun menee asioille. Tai viranomaisiin voi luottaa (toki tekevät virheitä joskus).
kohdalleni ei ole ikinä sattunut ketään, joka olisi ollut minulle brutaalin rehellinen. Ei siis ketään. Ja Suomessa olen asunut jo 35 vuotta.
Sama homma. Ihmettelen aina näitä "suomalaiset on maailman juntein kansa" -ketjuja lukiessani, että missä näitä ihmisiä oikein tapaa. Ei ainakaan täällä stadissa.
kun kirjoitan rehellisesti asioista niin kuin ne ovat niin nehän ovztkin sitä niiiiin muodikasta "vihapuhetta".
En halua yhtään ainutta neekeriä/muslimia tänne mutta se nyt vaan onkin aiheena tabu.
sellainen tahallinen töykeys joka verhotaan rehellisyyteen, on toisinaan mykistävää.
Minä olen kyllä elämäni aikana törmännyt hyvin tökeröihin ja töykeisiin ihmisiin niin Suomessa kuin ulkomailla. Ei ihmiset nyt niin kovin erilaisia ole Suomessa kuin muuallakaan; sivistymättömiä ja sosiaalisesti lahjattomia ihmisiä on maailma pullollaan, on aina ollut ja tulee aina olemaan.
Suomessa sellaista käytöstä kuitenkin tunnutaan sulattavan kesikmääräistä enemmän. En tiedä olenko yksin mielipiteeni kanssa, mutta ainakin minusta vaikuttaa siltä.
Niitä hönttejäkin löytyy (minusta) ihan kaikista yhteiskuntaluokista, se ei ole vain "alemman ja kouluttamattoman kastin" juttu.
Otetaan nyt vaikka esimerkiksi Silvio Berlusconi: ei hän nyt niin kovin sivistynyttä ja fiksua kuvaa ole (minusta) koskaan itsestään antanut, vaikka onkin "fiini" keskieurooppalainen ministerismies ja vieläpä oikeustieteen maisterikin (joka pukeutuu hienoihin pukuihin, puunaa tekohampaansa puhtaan kiiltäviksi ja käyttää melko varmasti desilitratolkulla miesten hajuvettä päivittäin). :D
Eipä mulla muuta, kiitos puheenvuorosta.
Sama homma. Ihmettelen aina näitä "suomalaiset on maailman juntein kansa" -ketjuja lukiessani, että missä näitä ihmisiä oikein tapaa. Ei ainakaan täällä stadissa.
Niitä, jotka kertoo mistä kana pissii? Myötäilevätkö ihmsiet usein puheitanne, tarjoatteko mielipiteenne asiasta kuin asiasta?
Myötäilevätkö ihmsiet usein puheitanne, tarjoatteko mielipiteenne asiasta kuin asiasta?
Eipä ole ainakaan kukaan niin sanonut. Eli kokonaisuudessaan voidaan sanoa, että jos olen tällainen totuudenpuhuja, suomalaiset ovat erittäin hienotunteisia, koska sadoista ja tuhansista suomalaisista kukaan ei ole sanonut rehellisesti olevani ärsyttävä totuudentorvi.
Niitä, jotka kertoo mistä kana pissii?
En minäkään tätä suomalaista "rehellisyyttä" osaa arvostaa. Se on enemmänkin junttiutta, moukkamaisuutta, ilkeilyä.
Minä jätän sanomatta asiat, joista arvelen tulevan toiselle kurjan olon. Monen asian suhteen on parempi pitää mölyt mahassaan.
Itse kyllä menen ihan neuvottomaksi, kun totuuden torvi sattuu kohdalle. Hölmistyn, enkä osaa reagoida.