Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako ostaa kuivaava pesukone??

Vierailija
03.09.2011 |

Pyykkejä kun ei meinaa saada kuivaksi nyt millään, ilmankosteus on niin korkea.. siispä olen unelmoinut kuivaajasta, mutta se tarkoittaisi että kodinhoitohuoneen pöytätaso pienenisi huomattavasti (koska pyykkikone on siinä alla), jos olisi pesutorni.. :/ Katselin kuivaavia pesukoneita, eivät olisi edes kovin kalliita.

Onko kellään? Paljonko kuluttaa sähköä/vettä? Kannattaako sellainen hommata?

Itse tarvisin kuivaustoimintoa vain talvella esim pyyhkeille yms. mitkä eivät kunnolla kuiva nopeasti. Muuten meillä kyllä khh on lämmin ja vaatteet kuivavat nopeasti, kun on lattialämmitys ja takan muuri siinä vieressä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tärkeämpää on pesukoneiden pesutulos kuin sähkön ja veden säästö. Ei siinä mitään säästöä tulee, kun vaatteet kuluvat enemmän ja niitä joutuu pesemään useammin.

Mutta kyllä, kuivaava kone kannattaa hankkia. Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon se, että se ei välttämättä kuivaa kaikkea sitä pyykkiä, mitä on ollut pesussa. Osan voi joutua ottamaan pois ja kuivaamaan sitten erikseen. Ja onhan se yksi työvaihe kuitenkin vähemmän, kun ei tarvitse siirtää pyykkejä koneesta toiseen.

Vierailija
2/13 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä taas ei. Kuivaavan pesukoneen ohjelmat vie tosi paljon aikaa. Jos teillä pestään vain muutama koneellinen pyykkiä viikossa niin sitten ehkä.

Meillä ei ole koskaan ollut kodinhoitohuonetta, joten en tiedä mihin sitä pöytätilaa siellä tarvitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kuivattavan pyykin määrä on puolet koneen pesukapasiteetista. jos sulla on aikaa käyttää yhteen koneelliseen kolminkertainen aika, niin silloin se kannattaa, muuten ei.

Vierailija
4/13 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielummin kuivausrumpu erikseen.

Mun vanhemmillani on kuivaava pesukone eikä se toimi ollenkaan niinkuin ajattelivat. Yhdellä kuivausohjelmalla jää aivan kosteaksi ja seuraavalla tulee jo rutikuivia ja todella ryppyisiä (toisin kuin kuivausrummulla). Lisäksi jos pesee esim lapsen lakanat niin ei voi laittaa muovitettua froteeta samaan koneelliseen tai jos laittaa niin ei voi laittaa kuivausta siihen. Ja kuivausohjelma on todella pitkä...

Lisäksi jos on paljon pyykkiä pestävänä niin ohjelma vie niin kauan aikaa, että kone pesee kahta koneellista KOKO päivän. Toisin kuin jos on erikseen pesukone ja kuivausrumpu... En keksi mitään hyvää kuivaavasta pesukoneesta.

Vierailija
5/13 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivaavaa pesukonetta en ostaisi. Meillä pesutorni, joka hyvin toimii. Helpompi korjata jos vikaa tulisi kun kaksi eri konetta.

Vierailija
6/13 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/13 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kuivaava pesukone. Muutaman vuoden vanha.

Paljon eripituisia ohjelmia, nopein 15 minuuttia.

Air Wash -ilmapesun voisi verrata kuivapesuun. Olen käyttänyt myös käsinpestäviin vaatteisiin.

Kun kuivausohjelma on samassa koneessa, ei tarvitse siirrellä pyykkiä koneesta toiseen välissä.

Vierailija
8/13 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erillinen kuivausrumpu jos mitenkään vain mahdollista.

Mulla oli joskus alkuun tuttavalta saatu kuivaava pesukone josta oli kuivauspuoli hajonnut, eikä se ollut muutenkaan oikein tykännyt kun täysin pesukoneellisia ei voinut oikein kuivata ja kuivausaika oli pitkä.

Nyt itselläni on ollut erillinen kuivausrumpu, joka on kyllä kätevä. Yleensä kuivata sillä silityskuivaksi ja loppu sitten henkarissa tai kuivaustelineessä, paidoistakin saa ihan riittävän sileät silittämättä.

Vierailija
9/13 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Air Wash -ilmapesun voisi verrata kuivapesuun. Olen käyttänyt myös käsinpestäviin vaatteisiin.

Kun kuivausohjelma on samassa koneessa, ei tarvitse siirrellä pyykkiä koneesta toiseen välissä.

Käytännössä avaat silti sen rummun ja otat osan kuivumaan telineellä, koska kaikki pyykki ei sovellu rumpukuivaukseen. Ja panet kuivausohjelman päälle.

Noiden kuivuri-pesuriyhdistelmien huonoin puoli liittyy siihen, että ne menevät rikki herkemmin ja niitä on vaikeampi korjata kuin erillisiä vekottimia.

Vierailija
10/13 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Air wash? Siis suomeksi tuuletus. Ei se mikään PESU ole, koska pyykkiä vain puhalletaan ilmalla.

Vierailija
11/13 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Air wash? Siis suomeksi tuuletus. Ei se mikään PESU ole, koska pyykkiä vain puhalletaan ilmalla.

Jep, totta.

Vierailija
12/13 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä avaat silti sen rummun ja otat osan kuivumaan telineellä, koska kaikki pyykki ei sovellu rumpukuivaukseen. Ja panet kuivausohjelman päälle.

Noiden kuivuri-pesuriyhdistelmien huonoin puoli liittyy siihen, että ne menevät rikki herkemmin ja niitä on vaikeampi korjata kuin erillisiä vekottimia.

Voi olla niinkin. Ollaan kuitenkin oltu tosi tyytyväisiä, ja konetta käytetään paljon. Meillä on paljon liikuntaharrastuksia niin kone on kovassa käytössä.

Vierailija
13/13 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ostaisi kuivaavaa pesukonetta, sillä sen kuivaustekniikka on eri kuin kuivausrummulla: ilmalla kuivaamisen (puhaltamisen) sijasta se käyttää korkeaa lämpötilaa veden poistamiseen (eli ns. "silittää" kuivaksi) , jolloin esim. nukka ja pöly sekä eläinten karvat jäävät pyykkiin. Allergisena tämä ei siis sovellu minulle. Tästä on minulla kokemusta 6 vuotta Samsung-merkkisen kuivaavan pesukoneen kanssa, enkä enää koskaan ostaisi samanlaista, vaan perinteisen pesutornin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi