Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** ELOvauvojen perjantai **

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta, että MINÄKÖ ehdin aloittamaan pinon?!?!? Lukemassa kun käyn, mutta kun tuntuu, etten ehdi enää ikinä tänne kirjoittaa. Muutenkin tietokoneaikani on valunut minimiin. Aamulla tulee nautittua yhteisestä rauhallisesta aamusta miehen kanssa aamukahvin merkeissä, kun mies on vienyt esikoisen eskariin ja pienimmät nukkuu. Sitten onkin aamutoimet pikkuisten kanssa ja lähden yleensä 11-12 maissa ulkoilemaan, joten ei siinä oikein koneilemaan ehdi. Ulkoillaan aika pitkään ja parhaassa tapauksessa kaksikin kertaa. Monena päivänä ollaan nyt haettu esikoinen eskarista kävellen ja vähän täytyy kotihommiakin jossain välissä koittaa tehdä ja... No tällä viikolla on sitten rampattu lääkärissäkin aika monta kertaa ;-) Ja illat vievät oman aikansa. Opetan Mirolle iltarutiineja ja aika hyvin olen saanut pikkumiehen nyt johonkin rytmiin ja iltahuudot ovat sen myötä rauhoittuneet tosi paljon. Tiistai-iltana sain Miron yöunille nukahtamaan jo klo 21 !!! Ja ilman huutoa omaan sänkyyn! WAU!

Eilen sitten huudettiin taas, mutta en ihmettele, taitaa masu vaivata, kun ei ole kakannut kahteen päivään, toivottavasti tänään kakkaa. KAKKAVAIVOISTA: Osaako joku sanoa syytä, miksi Miro on yhtäkkiä muuttanut kakkarytmiään. Tähän asti kakattiin tasaisesti päivittäin - yleensä aina armoton aamukakka väännettiin ja ihan keltaista löysähköä kakkaa, joka ei haissut pahalle. Nyt on ollut päivän taukoja kakkaamisessa ja kakka on tummanvihreää ja haisee kamalalle. Kysyin TAYS:in lääkäriltäkin ja hän sanoi vain, että pelkän kakan perusteella on vaikea sanoa mitään, että vauvat kakkaavat kerran 10:ssä päivässä tai 10 kertaa päivässä. No, senhän jo tiesinkin, mutta kun Miron ruokavalio on pysynyt samana, niin kiinnostaisi vaan tietää, että onko tämmöinen kakkamuutos yleistäkin? Meillä kun pojat on olleet päivittäin kakkaajia - ei edes kiinteiden aloitus ole siihen tehnyt muutosta. (ai ihanaa mikä mies minulla, toi tähän kahvia ja ihania voileipiä tässä välissä =) ihana)

MKE kyseli Taysista ja mahaportista: ei ole Mirolla mitään ihmeellistä hätää - kyseessä on todellakin se takaisinvirtaus (refluksi). Meillä siis TODELLA toi avun tuo Gaviscon - sehän on varsin harmiton lääke, mutta avulias. Toivotaan, että auttaa teilläkin yhtä hyvin *peukuttaa*

Mirolla on ihan hirveä räkätauti, nytkin kuuluu kamalaa tuhinaa tuolta sängystä, kun räkä liikkuu tuolla nenä-nielu-suunnalla. Rintakin väliin rohisee,mutta kunnon yskäisy auttaa siihen, joten keuhkolöydöskin oli keskiviikkoisella TAYS:in keikalla puhdas. Miro on ihmeen hyväntuulinen ja hyväuninen tukkoisuudestaan huolimatta. Urheita nuo vauvat =)

Onko kellään kokemusta siitä mallasuutteesta? Miroa tuo kakkattomuus tuntuu nimittäin vaivaavan... Vai voikohan Levolacia antaa jo näin pienelle, kun sitä mainostetaan vauvasta vaariin?

- Unna ja Miro 9vkoa -

Vierailija
2/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei enää nukuta,poika on nukkunu yöunilla nyt viikon ajan 9 tuntia ja aamulla tisuttelun jälkeen unet jatkuu = )! Tuntuu että on ollu niin kiirus ettei ole edes tänne kerinny,mistähän johtuu?? Tietokoneella ei juurikaan tuu enää oltua,mutta täältä on tullu lueskeltua kuulumiset enemmän tai vähemmän jälkijunassa... Nyt tarttee taas lähtee touhuilee jotain,hirmunen sisustus vimma menossa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA kiitos UNNAlle vastauksesta ja hyvä että mahaportti oli ok. Näillä refluksivauvoillahan pitäis olla tää oksentaminen sitä ohimenevää mutta tiedä sitä sitten... Haen tänään sitä Gavisconea kun eilen en ehtinyt apteekkiin... Eikä täällä sivuapteeksissa sitä ollut!

Poika jakselee suht hyvin ja kääntymisharjoittelu jatkuu. Joskus päästäään mahalleen joskus ei.=) Mies tekee todella paljon nyt töitä ja tuntuu että olen täällä ihan kuin yh. Suoraan sanoen iltaisin kyllä v...ttaa kun olen saanut lapset nukkumaan ja siivoan paikat valmiiksi aamua varten ja mietin siinä että tätäkö tämä nyt sitten on???!!! Mies tekee siis ilta-ja yövuoroa ainakin nyt kaksi viikkoa... Poikahan vierastaa kovin joten kenenkään hoitoon ei voi jättää edes puoleksi tunniksi... Ei kai sovi valittaa, pienet on minun murheeni...

Vierailija
4/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sama tunne on ollu viimesen 2 vko,mies tekee töitä klo8-17 ja sen jälkeen illat menee autonrassaukseen tai kaverien autojen laittoon! Oon sanonukkin sille siitä että mulla on eroo yksinhuoltajaan se etten saa yh-korotuksia yms... Oli vähän aikaa hiljaa,mutta tahti ei muuttunu = (

Vierailija
5/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin nukutaan tosi hyvin, viime yönä taas yhdeksän tuntia, mikä johti siihen, että minä pumppasin aamulla rinnoista n. 1,5 desiä maitoa pakastettavaksi. Noh, onpahan sitten varalla taas ettei tuttelia niin paljon antaa.

Sofia alkaa viihtymään mahallaan, päätä nostelee tosi komeasti ja jalatkin vispaa, mutta ei kyllä ole viime aikoina mitään kääntymisvihjeitä antanut, pari kertaahan neiti on vahingossa selältään kyljelleen pyörähtänyt. Siinä se, mutta eiköhän sitä vielä kerkeä liikkumaan niin ettei perässä enää pysytä.

Viikonloppuna olisi tarkoitus mennä miehen kotona käymään, toisaalta kivaa kun on paljon muitakin hoitajia vauvalle, mutta reissusta tulee kuitenkin toisaalta rankka, kun Sofia väsyy eikä malta nukkua, joten sitten tulee kiukkuitkua.

Mukavaa viikonloppua!

Vierailija
6/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on tullut känkkäränkkä taas taloon. Viime yönä poikaa sai käydä taputtelemassa useamman kerran, kun itkeskeli. Tutti ei kelvannut, sillä ollaan viime aikoina öisin saatu pikku-itkijältä taju heti pois, mutta nyt tuttia ei huolitu yhtään. ARGH!! Ja aamulla sama meno näyttää jatkuvan... Yleensä aamulla ollaan ihan hangon kekseinä ja naureskellaan paljon, tänään on vaan känkätty.

Pari päivää sitten aloitettiin vauvauinti ja se tuntui sentään olevan kivaa. Altaassa ihan naureskeltiin ja tykättiin kelluskella. :)

Nyt vaativa huuto kuuluu taas, mukavaa viikonlopun odotusta kaikille!

Vierailija
7/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilettäin 3kk nla. Pituutta 63cm ja painoakin jo 6375g eli eipä ihme, jos 60cm potkarit vähän kiristää :)))

Mikähän siinä on, että tyttö on tähän asti käynyt nukkumaan kuin enkeli. Viety vaan omaan kehtoon, tutti suuhun ja itsekseen sammunut sinne. Nyt viimeisen viikon ajan heti yhdeksän jälkeen alkaa sellainen iltakitinä, ei mitään hätää, ei kipuitkua tms. vaan sellaista vinkurointia kuten yleensä vanhemmilla lapsilla on kun ei haluttas mennä nukkumaan.

Onko kellään kokemusta vastaavasta?? Tyttö on selvästi todella väsynyt (ehkä jopa yliväsynyt) mutta sinnikkäästi vaan silmät pitää auki, aivan kuin pelkäisi, että jotain jännää jää näkemättä tästä mielenkiintoisesta maailmasta jos vahingossa erehtyy nukahtaan...

Yöt nukkuu silti ihan hyvin. Eilen nukahti viimein 22.30 ja heräsi syömään 03. Seuraava syönti 08 ja jatkoi vielä uniaan.

Mieskin tänään vapaalla. Käytänkin tilaisuuden hyväksi ja lähden tytön kummitädin kanssa vähän shoppailemaan. Vaatekaappiin katsominen saa taas mielen synkäksi. Kauhean paljon vaatteita, mutta mitään ei tule pidettyä (heräteostoksia paljon) Aina sama ongelma ettei mitään päälle pantavaa. Mikähän kumma siinä on, että kaupassa kaikki näyttää hyvältä, mutta kotona mikään ei sitten passaakaan. Kyllästynyt kulkemaan aina verkkarit jalassa kotona :((((((

No, hyvät viikonloput kaikille!!!!

T:MA ja Netta 3kk+

Vierailija
8/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisa: (ja muutkin asiasta tietävät)

Vauvauinti kiinnostaa kovasti, kun esikoisen kanssa suunnitelmat ei toteutunu (oli kova tyttö nukkumaan, eikä koskaan ehditty aamuisin uimahallille) , joten nyt askarruttaa muutama asia.

Nämä kuulostaa varmasti typeriltä kysymyksiltä, mutta kyselenpä siitä huolimatta ;))) eli miten te toimitte oikein vauvan kanssa siellä pukuhuoneessa/ suihkutiloissa?? Siis mihin vauvan voi laittaa siksi aikaa, kun itse käyt suihkussa?

Turvakaukalohan kaiketi kastuu, jos sen sinne vie?! Pää on täynnä tyhmiä kysymyksiä asiaan liittyen, etten edes kehtaa kaikkea kysyä...Mutta jos joku ystävällisesti ehtisi vähän valottaa kuinka itse toimitte siellä, niin kiitän jo etukäteen.

Vierailija
9/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on tuota yliväsymystä havaittavissa oikeastaan joka ilta, vaikka kuinka nukuttais, niin silmät eivät mene kunnolla kiinni, vaan pakko vähän väliä tarkastaa missä mennään. Meillä nukuttaminen tapahtuukin tissitainnutuksella. Ja iltaisin mies kantaa tyttö usein ympäri asuntoa, että edes vähän torkahtaa eikä kitise väsymystään koko aikaa.

Tuosta vauvauinnista, meilläkin on tarkoitus se alottaa ja olen vähän vesiliinaa miettinyt tuohon tarkoitukseen, mutta onkos kellään siitä kokemusta? Yksi tuttavapari piti kaukalossa paksua pyyhettä, ettei kaukalo kastunut.

Vierailija
10/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä jos kaukalsota ottaisi kankaan pois uinnin ajaksi ja laittaisi pehmukkeeksi pyyhkeen, kuten joku ehdotti. Uinnin jälkeen kangas takaisin paikalleen, ei se ainakaan meidän kaukalossa ole kummoinen juttu poistaa=)

En ole harrastanut lastenkanssa vauvauintia, mutta uimahallissa olemme käyneet. En kyllä muista että mulla olisi koskaan ollut edes kaukaloa, tosin silloin tarvitsee olla vauvalle kakkossyli suihkuttelun ajaksi, pukuhuoneessahan vauvan voi laske jollekin penkille.

Meillä on täällä vauva edelleen kipeä, kolmevuotias lähti kaverin mukana kerhoon. Kuinkahan kauan tätä vauvan kuumetttta voi katella, ennenkuin pitää suunnata yydestaan lääkäriin? Ikäähän on kaksi kk ja rapiat päälle, kuumetta ollut keskiviikosta asti.

Vierailija
11/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kuumeesta. Jos kuumetta on 39 ja siitä yli niin vuorokauden voi katsella ja sitten lääkäriin. Sain tälläiset ohjeet kun poikasella oli parikuisena kuumetta. Vietimme silloin yhden päivän lastenpolilla verikokeissa ja keuhkokuvissa... Varmistuksen vuoksi minä itse vein pojan lääkäriin ettei vaan ole tulehdusta missään! Jaksamista sinne lasten sairastellessa!

Vierailija
12/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on noita yliväsy raivareita...eilen mies hoiti tyttöä kun olin bodypumpissa ,oli rähjännyt hirveästi,ja kun toinen silmä oli väkisin painunut kiinni,rähjäsi tyttö vielä enemmän....meillä ainakin on ihan selvästi vauva harmissaan kun ei haluais nukkua,kun haluais vain seurata ympärillä pyöriviä kasvoja ja värejä.

Yritin soittaa tänään vauvauinnin ohjaajalle,ilmoitan Mayan sinne,mieskin on ihan innoissaan lähdössä mukaan...

nyt takaisin kotiaskareihin,iloista viikonloppua kaikille!

Katja ja Memmuka pian 3kk

Vierailija
13/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan täältä Jyväskylästä

Heti ensimmäisenä vastaan ettei unohdu...

Meilläkin oli tarkoitus joulukuussa aloitella vauva-uintia ja ainakin kummipojan kanssa kun käytiin suihkuttelemassa, käytimme muovitettua froteeta kaukalon pehmusteen päällä niin ei kastunut toppaukset. Tarpeeks suuri vaan niin ei roiskeet haittaa =)

Meillä oli eilen 2 kk neuvola ja pituutta on jo 61 cm ja painoakin 5670 g joten kovasti on kasvettu. Ilmavaivat ovat helpottamaan päin, mutta yskä ja limasuus on nyt vaivanamme. Onko teillä vielä jotain lisävinkkejä mitä kokeilla (sipulit, sängynpäädyt ja nuhapumppu on jo kokeiltu). Tänään ajattelimme ostaa ilmankostuttimen, sähkölämmitteinen talo kun on niin kuiva ilmainen. Poikaa ei kyllä vielä ainakaan tunnut haitaavan tuo yskä ja rohina, mutta minä sitä yöt kuuntelen ja valvon.

Nyt lähden lounasta metsästämään, kun sain Leevin ulos nukkumaan sateen ropinaan =)

Mukavaa viikonloppua kaikille.

-Terhi ja Leevi-

Vierailija
14/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukuttiin viime yö huomattavasti paremmin, kuin edellinen.

Poika nukahti n, klo 22 ja heräsi syömään vain kerran n 3 ja aamulla heräsi vähän 7 jälkeen.

Sitten ei enää nukuttanutkaan, vaan alkoi kauhea seurustelu ja aamujumppa.

Tuosta vauva-uinnista.

Mekäytiin esikoisen kanssa ja kyllä meillä oli kaukalo mukana suihkutiloissa.

Pyyhe vaan kaukalon päälle ja vauva kiedottuna omaan pyyhkeeseen, niin ei meillä kaukalo koskaan kastunut. Ja voihan siitä tosiaan ottaa suojan pois , jos haluaa.

Uinnin jälkeen, kun äidit oli pesulla, vauvat odottivat kaukaloissaan vähän sivummalla, niin etteivät kastuneet.

Se oli ihan kätevää ja sitten kun oli itse pessyt, niin vauva syliin ja suihkuun.

Ja ottipa joku kaukalon saunaankin mukaan (vauva kaukalossa ja kaukalo saunan lattialla) ja näin pääsi äippä hetkeksi saunaan.

Ainakin meidän uimahalllissa lattialla oli reilusti tilaa ja vauvat tuntuivat nauttivan hetken lämpöisestä hetkestä (ei tietenkään kovin kauaa).

Nyt pitää taas mennä, esikoinen keksi jotain " kivaa" .

Vierailija
15/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselit maanantaina niitä masennus oireita... en päässyt koneelle aikasemmin kun olin maalla mummolassa ja ei siellä mitään nettiä ole:)

Eli huomasin itsestäni seuraavia asioita, ei jaksanut nousta sängyst ylös olis voinut maata koko päivän, hiukset harjaamatta koko päivän, kaikki itketti, ajatuksina vaikka mitä kauheuksia:(, mietin yksin ollessa miten pääsen täältä pois joskus salaa niin että kukaan ei huomaa ja jätän lapset keskenään kotiin:(tässä joitakin merkkejä mitä huomasin itsestäni...

Nyt jotenkin on helpottanut olo tila, muutama päivä pois koti ympyröistä teki terää, mutta katsotaan miten käy kun arki taas koittaa... ihan hirvittää mitä ajatuksia on liikkunut päässä, no onneksi ne tulee ja menee nopeesti.... Lapset ovat kuitenkin tärkeimmät mitä maa päällään kantaa:)

marraspallo ja iina-neiti

Vierailija
16/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zanniz: Me rakennetaan Jyväskylään ja meillä pitäisi talon valmistua näinä päivinä.=))

Kyllä sitä on odotettukkin, kun me asutaan myös pienessä kaksiossa (minä, mies + kaksi lasta) ja kyllähän tämä aika ahdasta on ollut.

Mies on aina töitten jälkeen mennyt tontille töihin, joten olen ollut paljon yksin lasten kanssa.=((

No, nyt se on kohta ohi ja elämä normalisoituu (toivottavasti)=).

Tsemppiä vaan teille ja koittakaa kestää jäljellä oleva aika.

En itse olisi varmaan muuten jaksanut ja hermot ois mennyt monta kertaa, mutta kun tiesi, ettei se ikuisesti kestä ja miten ihanaa on sitten päästä muuttamaan.=)).

Semmonen vielä unohtui äsken kertoa, että meillä poika kääntyi eilen ekan kerran selältä mahalleen.

Nytkin on välillä kovasti yritystä, mutta ei se vielä aina onnistu.

Ihanaa seurata, kun kehitystä tapahtuu koko ajan.

Saas nähdä, miten vauva reagoi muuttoon...!

Vierailija
17/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun kateellisena kuuntelen kun joku vauva nukkuu koko yön yhdellä syötöllä. Eihän tuo meidänkään tyttö mikään kukkuja ole mut nukkuu pisimmillään vaan kolme tuntia ja kolmen jälkeen heräilee jatkuvasti. No ei ihan joka yö mut väsyneenä siltä tuntuu. Ku joskus sais päivällä nukkua mut ku tyttö ei huoli maitoa pullosta niin ei voi viedä hoitoonkaan.

Mut iloisempia mietteitä: tyttö nauroi eilen ensimmäistä kertaa kunnolla ääneen - ihanaa! JA yrittää kääntyä mahalleen ja mahalta selälleen pääsee kierähtään. Ja ihmeellisesti pyörii latialla kuin kellon viisarit (ei siis tietysti koko ympyrää mut silleen hivuttaa itteään). Arki on ollu tätä samaa perusarkea. Molempien lasten nuha on onneksi menny ohi - jospa nyt säästyttäisiin vähän aikaa flunssilta.

Oikein hyvää viikonloppua kaikille!

Luna ja Emilia kohta 3kk

Vierailija
18/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksesta. Pitää tässä kuulostella tätä oloa ja miettiä meneekö itsestään ohi. Mulla myös väsymys kauhea. Illalla kun vihdoin pääsen sänkyyn niin tulee sellanen kumma vapina kun on niin väsynyt ja aamuisin ei kans pääse millään ylös. Onneksi esikoinen on niin tomera että vetää äidin vaikka väkisin ylös:) kädetkin on jotenki niin voimattomat että en jaksa vauvaakaan pitkään kantaa:(

no jospa tämä tästä

meillä meni viime yö yhtöä mahtavasti kuin toissa yökin:( eli nukkumaan 22 ja herätykset 00.30, 02, 04, 06, 08 ja joka kerta söi/valvoi 20-30min että " hyvin" menee...'

no onneksi on viikonloppu niin mies saa hoitaa esikoisen aamuhommat.

no nyt taustalle, moi

Vierailija
19/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin MLL:n perhekahvilassa. Tänään en kyllä viihtynyt oikein siellä, mistä lie johtunut. Oli kyllä ihanaa syödä ruoka ja juoda kahvit päälle. Jotain pientä masennuksen tynkää täälläkin. Johtuu kyllä suurimmaksi osaksi siitä, että olen tyytymätön itseeni. Tuntuu, että olen tosi laiska enkä saa mitään aikaiseksi. Koti pitäis olla siistimpi ja jumpata pitäis ym.

Keskimmäisen kanssa ongelmia koulussa. On semmonen elohiiri, ettei meinaa paikallaan pysyä, varsinkin hiljaa oleminen on mahdotonta. Hohhoijaa, ens viikolla pitäis mennä juttelemaan koululle...

Vanhin poika ei olis lähteny aamulla kouluun. Valitti vatsaa ym. Ei selvästikään ollut oikeasti kipeä. En kyllä saanut mitään irti, kiusaamista tms. Jospa se olis vain jotain kyllästymistä.

Voi hitsi! Nyt ei näköjään tuu mitään positiivista tänään, joten pakko lopettaa. No yksi hyvä asia: Ennillä on kakat vaipassa =) Eilen ei kakkinut ja nyt onnistui, jippii!

Kukka ja Enni

Vierailija
20/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ihan veto poissa, kun vettä tulee kuin saavista, eikä pääse ulos. Miro on kyllä nukkua pussuttanut kauppareissusta asti tuolla ulkona ja kun mies lähti vähän töihin välillä (tekee omaan laskuun), niin mulla oli suuret suunnitelmat, että vaihdan meidän makkariin vähän toista väriä - tuolla kaapissa on eri värinen päiväpeitto, sitten voisin vaihtaa sänkykatosverhon ja ikkunaverhot myös. Tulisi vähän uutta ilmettä, kun perjantaina vaihdoin täällä järjestyksen täällä makkarissa. Nyt viihdymme täällä taas selvästi paremmin =) Iltaisin, kun esikoinen on mennyt jo nukkumaan (menee 20.30 yleensä, kun eskariherätys on 7:ltä), me neljä (mies, 2v poika, Miro ja minä) tulemma tänne makkariin rauhoittumaan ja pikkuhiljaa pikku-ukot sitten nukahtelevat. Joinain iltoina Miro nukahtaa 5 minuutin unihuudolla, joinain iltoina (kuten eilen) huuto tuntuu kestävän ikuisuuden.

Joku kyselikin unihuudoista; meillä nämä kaksi nuorinta ovat sellaisia. Unta huudetaan ja nukahdetaan siihen omaa huutoon. Tosin ei tuo 2vee nyt enää, mutta vuoden ikäisenäkin vielä harrasti moista. Esikoisella ei moista ominaisuutta ole, joten syytän siis isiä tästä " ihanasta" poikien luonteesta (esikoinen kun ei ole mieheni biologinen).

Kuumeesta vielä: alle 3kk vauva pitää vielä lääkäriin näytille, jos kuumetta on yli 38. Näin minulle annettiin TAYS:istakin ohjeeksi lastenpolilta. Kuume voi olla pienelle vaarallinen juttu, joten sen kanssa ei kannata leikkiä yhtään. Tai se voi olla oire jostakin vakavasta.

Omaa napaa vielä: Onko kellään muulla ollut ongelmia menkkojen kanssa näin synnytyksen jälkeen? Mulla oli paikat tosi hyvin toipuneet, ei siinä mitään. Ja ekat menkat synnytyksen jälkeen oli aika nihkeet eikä edes kivuliaat. Nyt viime viikon keskiviikkona alkoi ja sain aloittaa Yasmin -pillerit. Vuoto sen kun jatkuu vaan vielä tänäänkin, eli 10 päivää tässä nyt on sitten jo kärsitty. Hemmetti sentään. Menee hermot! Pieni piilevä pissatulehduskin mulla oli, joka lääkittiin ja sen oireet kyllä loppui, eli lääkekuuri auttoi siihen. Papakoe otettiin, mutta se meni sen joukkopapan kautta mikä piti tehdä mulle jo alkuvuodesta, mut siirrettiin tälleen synnytyksen jälkeen tehtäväksi vasta, joten sen vastaus kestää vielä ikuisuuden. Hitsiläinen sentään.

Rautakin mulla on vieläkin vaan alhaalla lääkityksestä huolimatta, mutta onko mikään ihmekään, ku 10 päivää perse valuu ;-) hehe... Laihtuminenkin muuten jatkuu (jotain positiivista sentään)... tällä hetkellä 14½ kiloa ollaan laihduttu siitä painosta, mitä olin ennen Miron odotusta.

- Unna -