Jag är finlandssvensk. Hatar du mig nu?
Kommentit (64)
Testi: kerropa, miten ÄÄNTÄISIT tämän lauseen puheruotsillasi -->
Ser du vilken bil där kommer?
Miksi ihmeessä? Päinvastoin. Minusta olisi mielenkiintoista tutustua sinuun, jos vain pääsisin piireihinne ; )
Montako virhettä tuli? En ole käyttänyt ruotsia valovuosiin :D
mutta miks rkptä inhoat?
ap
Mietipä sitä. Vihje: Puolueen tärkein tavoite on pakkoruotsin säilyttäminen. Toiseksi tärkein tavoite on pakkoruotsin aikaistaminen ala-asteelle.
Miksi minä suomenkielisenä en vihaisi tällaista puoluetta, joka toimii jatkuvasti suomenkielisiä vastaan?
Hah! Tuo ei ole edes oikea lause. Ihan väärin, ei noin voi edes sanoa :D
Alldeles underbart! :D
Ap
mutta miks rkptä inhoat?
apMietipä sitä. Vihje: Puolueen tärkein tavoite on pakkoruotsin säilyttäminen. Toiseksi tärkein tavoite on pakkoruotsin aikaistaminen ala-asteelle.
Miksi minä suomenkielisenä en vihaisi tällaista puoluetta, joka toimii jatkuvasti suomenkielisiä vastaan?
Ai miten niin toimii suomenkielisiä vastaan?
Ap
Hah! Tuo ei ole edes oikea lause. Ihan väärin, ei noin voi edes sanoa :D
Alldeles underbart! :DAp
Miksi ihmeessä? Päinvastoin. Minusta olisi mielenkiintoista tutustua sinuun, jos vain pääsisin piireihinne ; )
Kerronko osoitteen? :D
Ap
enkä ole ikinä - ikinä - ymmärtänyt tätä kielisotaa Suomessa. Mitä helkutin väliä sillä on mitä kukin puhuu, jos osaa useampi kieli - sehän on vain hyvä asia. Eletään yhdessä ja puhutaan mitä osataan.
Olen kotoisin varsinaissuomalaisesta pikkukylästä ja kesät vietin kaksikielisellä alueella. Olen aina ollut ruotsinkielen fani ja ruotsalaisuudestakin tykkään.
Edelleen luen ruotsinkielistä kirjallisuutta jonkun verran ja lempisisustuslehteni ovat ruotsinkielisiä.
Harmi kun asun Mikkelissä , jossa ruotsi on kirosana.
Haluaisin muuttaa Ahvenamaalle jonnekin luodolle kalastajamökkiin asumaan :-)
enkä ole ikinä - ikinä - ymmärtänyt tätä kielisotaa Suomessa. Mitä helkutin väliä sillä on mitä kukin puhuu, jos osaa useampi kieli - sehän on vain hyvä asia. Eletään yhdessä ja puhutaan mitä osataan.
Minä olen åikea suomenruotsilainen.
ap
Seuraapa vähän RKP:n toimia, niin ymmärrät, kuka tätä kielisotaa lietsoo.
Vinkki: missään muualla maailmassa 5% vähemmistölle ei tulisi mieleenkään vaatia, että enemmistön pitäisi pakko-opiskella heidän kielensä. Mutta RKP:llä tämä on asia nro 1.
Minä olen åikea suomenruotsilainen.
ap
mene kotiin kasvamaan, äläkä esitä että olet minä (eli ap). todella moukkamaista!
Jag ännu mer blandras än bara finlandssvensk...
Eikö tämä ole melkoinen loukkaus suomenkielisiä kohtaan? Suomen kieli on kuitenkin Pohjoismaiden toiseksi suurin kieli.
minä teille ääntämismerkit näytän :D
Ap
Jag hatar du inte. Varför måste jag? Nu ska jag trena liten min svenska. Jag tycker att svensa är eventuellt ett mycket vackert språk. Finlandssvenska singer Axel Ehnström är jätteihana! Nu dricker jag liten mer vin, rödvin, det är det bästa!
Alltough Jag kan inte svenska anymore.
mutta miks rkptä inhoat?
ap