Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettää, liittyy työelämään

Vierailija
02.09.2011 |

En pysty keskittymään, kun muut hälisee. Minulla on kaksi työkaveria huoneessani ja kun ne juttelevat, en pysty keskittymään työhöni. Tekisi mieli sanoa "voisitteko olla hiljaa", mutta tuntuu, että tekisin itsestäni hölmön näkäisen. Pitikin sattua, että 2 kaveria tuli samaan huoneeseen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pistä tietokoneeseen joku nettiradio päälle, hävittää muut äänet. Mutta kyllä mun mielestä täytyy kaikkien kunnioittaa muiden työrauhaa, sopikaa jotkut pelisäännöt, että silloin kun tarvitsee keskittymisrauhaa ja hiljaisuutta, miten sen voisi ilmaista ja että toiset sitten tietää olal silloin hiljempaa.

Vierailija
2/15 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samantyyppinen tilanne, ja ajattelin, että hypin kohta seinille, mutta sitten vähän ajan päästä huomasinkin, etten enää edes kuule mitä puhuvat. Opin olemaan kuulematta. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun haluan keskittyä työhöni.

Avokonttorissa en saisi mitään vaativampaa ajattelua vaativaa asiaa tehtyä ilman kuulokkeita.

Vierailija
4/15 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pistä tietokoneeseen joku nettiradio päälle, hävittää muut äänet. Mutta kyllä mun mielestä täytyy kaikkien kunnioittaa muiden työrauhaa, sopikaa jotkut pelisäännöt, että silloin kun tarvitsee keskittymisrauhaa ja hiljaisuutta, miten sen voisi ilmaista ja että toiset sitten tietää olal silloin hiljempaa.

ei edes radiota, ei puhetta ei musiikkia.

Tuntuu, että ei tuollaista voi muut ymmärtää...Helposti keskittyminen herpaantuu esim. toisen näppäimistön äänistä.

ao

Vierailija
5/15 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun haluan keskittyä työhöni.

Avokonttorissa en saisi mitään vaativampaa ajattelua vaativaa asiaa tehtyä ilman kuulokkeita.

En taida olla ainut "ongelmassani". Olen aina ollut herkkä äänille... Mutta musiikki voisi olla sopivan "soljuvaa", ei kiinnitä huomiota...

ap

Vierailija
6/15 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kuulosuojaimet??

Vierailija
7/15 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kuulosuojaimet??

Musiikista; Alan kuuntelemaan sanoja ja rytmiä.

ap

Vierailija
8/15 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että ei tuollaista voi muut ymmärtää...Helposti keskittyminen herpaantuu esim. toisen näppäimistön äänistä.

ao

Et voi vaatia, että maailma pysähtyy sinun työntekosi ajaksi. Ehkä sun pitää lopettaa työnteko kokonaan.

Vierailija
9/15 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koputtavat sua olkapäähän tai joita.

Sulle ei sit kelpaa mikään idea.

Vierailija
10/15 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n ongelman oikein hyvin! Ei muakaan auttaisi musiikinkuuntelu, ei auta keskittymään.

Lentokonekäyttöön saa sellaisia kuulokkeita, jotka blokkaavat taustamelua (huminaa) pois, mutta eivät varmaan toimi juttelun aiheuttamaan "meluun".

Vierailija
11/15 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaihtanut työtehtäviä, joten ei enää sitä ongelmaa. Mutta kyllä, en pysty keskittymään, jos samassa huoneessa ihmiset keskustelee, enkä pysty kuuntelemaan edes radiota.

Silloin kun tekee tarkkaa ajatustyötä, hiljaisuus on a ja o. Silloin, jos ei tarvitse keskittyä erityisesti mihinkään, hälystä ei ole niin väliä.

Hankkisin varmaan ne korvatulpat. Tyynen viileästi.

Vierailija
12/15 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ao

Et voi vaatia, että maailma pysähtyy sinun työntekosi ajaksi. Ehkä sun pitää lopettaa työnteko kokonaan.

ap

Vierailija
13/15 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koputtavat sua olkapäähän tai joita.

Sulle ei sit kelpaa mikään idea.

En tarkoittanut ettei kelpaisi. ap

Vierailija
14/15 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hävettää se korvatulppien pitäminen, niin voit selittää niille työkavereille, että olet tavallista herkempi äänille. Toivoa vaan sopii, että ne ei ole AV-mammoja. Mulla on ilmeisesti jonkinlainen keskittymishäiriö, ja ole todella yliherkkä äänille.

Vierailija
15/15 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaikka joogaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi