Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jättäisittekö 5v vanhan lapsen hoitoon kakkosluokkalaiselle tytölle

Vierailija
17.08.2011 |

siksi aikaa kun viette eskarilaisen eskariin? Olen miettinyt voiko niin tehdä, kun vienti eskariin kestää noin 20 min. Mukaani joudun kuitenkin ottamaan vauvankin ja huomattavasti helpottaisi jos ei tarttisi tota viis vuotiastakin ottaa mukaan...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti jättäisi

kuka vastaa jos sattuu jotain?

Eikö näistä lapsi hukkui pihalampeen vanhempi oli poissa kun isompi vahti 2min koskaan mitään opita...ei vissiin.

Vierailija
2/14 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsistakin ja toki tokaluokkalainen osaa jo toimia jos jotain outoa sattuu. jätä katsomaan lastenohjelmia, aika kuluu siivillä.

mutta mikset ota 5 veetä ulkoilumielessä mukaan, jäätte samalla sitten ulkoileen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvät säännöt vaan, ulos ei saa mennä, ovea ei avata jne. Kyllä meillä on 5-vuotias ollut yksinkin kotona kun vien pyykkejä ym. Ja monesti saattaa mennä jopa pitempään kuin 20 min kun jään suustani kiinni. Lapsi toki tietää että löytää minut omalta pihalta. Ja 8-vuotias osannee jo käyttää puhelinta.

Järkytän teitä vielä kertomalla että nyt 18v esikoinen kulki jo kaverin aknssa eskariin aj takaisin 6-vuotiaana. Ja matkaa kuitenkin 1,5 km. ja nyt 6-vuotias ekaluokkalainen kulkee kouluun ja takaisin 2 km suuntaansa.

Vierailija
4/14 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä jos ois ihan kamala koiranilma, niin kertaluonteisena voisin harkita. Taitaisi vaan se kakkosluokkalainen itse olla koulussa, että ei varmaan sillainkaan onnistuisi (meillä siis)

Vierailija
5/14 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä jos ois ihan kamala koiranilma, niin kertaluonteisena voisin harkita. Taitaisi vaan se kakkosluokkalainen itse olla koulussa, että ei varmaan sillainkaan onnistuisi (meillä siis)

Vierailija
6/14 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harjoitusmielessä eli miksei sitten tokaluokkalaisen kanssa voisi olla kotonakin hetken ilman vanhempia?

Vierailija
7/14 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuisi siitä kakkosluokkalaisesta, että olisiko millainen tyyppi. jos luotettava, ei kiusaa pienempää ja on itsekin nätisti, niin sitten kyllä.

Meillä 5vuotias on ollut yksin kotona lyhyitä aikoja. Hän on kylläkin todella reipas ikäisekseen ja toivoo paljon "vastuun" harjoittelua. Olen käynyt kaupassa ja poika on ollut sen aika yksin. (noin 15min) ja lenkilläkin kerran (noin 20-30min). Poika on todella luotettava ja nauttii noista kokeiluista kovasti. Lähikaupassakin poika kävi kokeilemassa maidon hakua yksin (minä kylläkin vaklasin pusikosta) mutta tosi hyvin meni sekin.

Tässä asiassa ei varmaan ole oikeaa ikää vaan on ennemminkin kyse lapsesta itsestään. Jos yksin jääminen ei pelota ja lapsi tottelee rajoja ja ymmärtää mitä pitäät ehdä hädän keskellä ym niin miksi sitä ei jo pieniä aikoja voi olla isomman kanssa tai jopa yksin.

Vierailija
8/14 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eikös se kakkosluokkalainenkin ole jo koulussa, kun eskari alkaa??

Vierailija
9/14 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 5- ja 7-vuotiaat pojat (vanhempi 2. luokalla), enkä jättäisi heitä kahdestaan kotiin edes 20 minuutin ajaksi. Siksi aikaa voin jättää kun käyn postilaatikolla tai roskat viemässä.

Vierailija
10/14 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletan heidän olevan rauhallisia. Otse jättäisin kyllä.

Vierailija
11/14 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kun hoitoaikakin on noin lyhyt.

Vierailija
12/14 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisivat luonteeltaan sellaisia kun omat poikani.

Vierailija
13/14 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika on sen verran lyhyt että pärjäävät kyllä jos uskaltavat jäädä

Vierailija
14/14 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v ja 7v hetkeksi kahdestaan kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme