harrastaako teidän lapset paljon?
minun lapset harrastaa,mulla on siis 2 lasta tyttö ja ppoika,kilpatanssia,jalkapalloa,sirkuskoulua,jääkiekkoa,uimista.
mutta minulla on kavereita kenen lapset ei harrasta mitään.mitä mieltä?
Kommentit (6)
Mitään lajia eivoi nykypäivänä harrastaa ilman että joku joka joukkueesta arvostelee ja haukkuu tai että valmentajat peluuttaa toisia enemmän. Tämä on nykypäivää. Lapseni pelasi jääkiekkoa, luistelutyyli oli väärä, kukaan ei opettanut ikinä. Jalkapallossa häntä kiusataan että huono. Mitä tässä harrastaa kun aina päälle hyppii joko aikuiset tai lapset.
maksamista riittää. Mutta annan harrastaa kun harrastukset tuottavat lapsille niin paljon iloa ja voimme ne kustantaa.
Naapurin lapset ovat avoimen kateellisia lastemme harrastuksista. Usein kysyvät, onko sun pakko taas mennä sinne turnaukseen tms. Ja kun poikamme vastaa että ei kun mä haluan mennä sinne, pyöritellään silmiä ja kerrotaan, kuinka paljon mukavampaa on pelata pleikkaa. Sitä ihmettelen kyllä joskus, mikseivät vanhempansa ilmoita lapsia mihinkään, kun vaihtoehtoja olisi vaikka kuinka. Mutta omapahan on asiansa.
Yks ei harrasta mitään ohjattua, vetää harrastekerhoa kyllä nuoremmille.
Seuraava harrastaa roolipelaamista, seuraava aloittaa lukemaan italiaa ensi viikolla, nuorimmalla kolme harrastusta.
Lasken kyllä harrastamiseksi tavallaan omaehtoisenkin toiminnan eli esim. piirtämisen ja kirjoittamisen ja säännöllisen uimassakäymisen tai lenkkeilyn.
Aika moni harrastaa kuitenkin itsenäisesti asioita, lapsetkin.
9 ja 8 vuotiaat Viikossa
4 x lätkää + peli (lätkässä menee 2.5h/kerta)
2 x futista + peli
2 x budoa
1 x musiikkia
ja vielä kalliisti.
Joka päivä on vähintään jollain jotkut harkat, usein kahdet.
Molemmat harrastavat kahta lajia, toinen kilpatasolla molempia ja toinen kilpatasolla toista ja harrastellen toista.
Pidän kuitenkin hyvänä ja positiivisena asiana harrastamista ja sitoutumista niin kauan kun se on lapsista kivaa.
3. ja 4. luokkalaiset kyseessä.
kodin ulkopuolella säännöllisesti järjestettyä toimintaa
mikä ei tarkoita sitä, että ne istuisivat kotona kädet ristissä paikoillaan
meillä soitetaan, skeitataan, rullaluistellaan, tehdään leffoja, yms