Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsesi puhelimessa saldoraja? Paljonko?

Vierailija
02.09.2011 |

Meillä 9 v, 13 v ja 17 v ja kaikilla 20 €/kk saldoraja.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rajana 10.

Vierailija
2/29 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaalla ei, hänellä on tekstaripaketti ja sitten kamu-liittymä sille ystävälle, jolle soittelee ja tekstaa eniten. Jos tulee kohtuuton puhelinlasku, kuittaa sen tekemällä hommia kotona.

Kahdella nuorella aikuisella ei ole saldorajaa mutta maksavat yli 20 €:n puhelinlaskuosuuden itse. Tuemme vähävaraisia lapsiamme tuolla 20 € summalla, jotta ovat tavoitettavissa tarvittaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta tyttö ja poika, toinen jo teini, molemmilla rajana 20 euroa.

Vierailija
4/29 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olemme olleet tyytyväisiä. Noin kerran kolmessa kuukaudessa lataamme verkkopankista 10-15 euroa ja hyvin on riittänyt. Tästä voi päätellä etteivät lapset siis kovin paljon soittele...

Prepaidin ehdoton etu on se, ettei koskaan voi menettää kovin paljon rahaa vaikka puhelin joutuisi vääriin käsiin. Kuulemma noiden saldorajojen kanssakin kun on joillekin tullut ongelmia.

Vierailija
5/29 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ollut tarvetta saldorajalle. Ei koskaan ole ollut edes 5 e /kk.

Vierailija
6/29 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ollut tarvetta saldorajalle. Ei koskaan ole ollut edes 5 e /kk.

Prepaid on rikollisten ja luottotiedottomien liittymä.

Vierailija
7/29 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ymmärtää mitä mikin palvelu maksaa, ja mitä puhelut maksaa, Suomessa ja ulkomailla. eikä ole käyttänyt luottamusta väärin. Miksi aina oletetaan, että lapsi tekee aina väärin, tai kuluttais tappiin asti?

Vierailija
8/29 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ymmärtää mitä mikin palvelu maksaa, ja mitä puhelut maksaa, Suomessa ja ulkomailla. eikä ole käyttänyt luottamusta väärin. Miksi aina oletetaan, että lapsi tekee aina väärin, tai kuluttais tappiin asti?

varkaustapauksia varten osittain. Pieni lapsi saattaa myös hukata puhelimensa, eipä voi toiset liikoja soitella. Eli turvaksi laitettu, ei välttämättä ole luottamuspulaa.

Vierailija
9/29 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prepaid on rikollisten ja luottotiedottomien liittymä.

Ja huoleton alakoululainen saattaa hyvin helposti hukata puhelimensa. En itse haluaisi maksaa jonkun puhelinvarkaan tilaamia palveluita, nettiyhteysmaksuja tai ulkomaanpuheluja...

Prepaid-liittymä on lapselle tosi turvallinen. En ymmärrä mikä ongelma siinä voi jonkun mielestä olla!

Vierailija
10/29 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saldoraja 50 euroa puhelimen hukkumisen/varastamisen riskin takia. En ikinä ottaisi sitä riskiä, että alhaisen saldorajan takia lapsi ei voisi ongelmatilanteessa soittaa vanhemmille.

Puhelinlaskua ei juuri tule lapsen toimesta, puhelin on hätävara.

Vierailija
11/29 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kännykkä ollut 7-vuotiaasta. Ei koskaan saldorajaa. Lasku aina alle 25, sisältää matkanetin.

Vierailija
12/29 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on 8v. ja laskut on olleet niin alhaisia ettei olla nähty tarvetta. Lapsen liittymässä on kyllä kaikki mahdolliset estot maksullisiin numeroihin myös kuvia ei voi lähettää.

Vierailija
13/29 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3000 min ja tekstaria, 40 euroa kuussa.

Vierailija
14/29 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten suljetaan liittymä.

Vierailija
15/29 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaistyttöni (13v) puhelinlaskut olivat 5 vuoden ajan olleet viiden euron luokkaa kuukaudessa. Liittymä oli joku perusliittymä ilman sen kummempia paketteja tai saldorajoja.

Sitten tuli yllättäen 250 euron lasku. Tytär oli tavannut harrastuksessa pojan toiselta paikkakunnalta. Viestejä vaihdettiin useita kymmeniä (jopa 40 kpl) vuorokaudessa. Yksi viesti saattoi sisältää yhden sydämen tai hymiön, tai sanan "ikävä!". Nuori ei vain tullut ajatelleeksi, etä tekstari maksaisi juuri mitään. Mutta kun niitä kertyi 30 vuorokauden aikana aika paljon!

Kun vanhemmat saivat tämän laskun, he soittivat heti yhtiöön vaihtaakseen liittymää edullisemmaksi, jossa olisi jokin tekstaripaketti tms. Kävi ilmi että tulossa oli vielä toinenkin samanmoinen lasku.

No, perheen talous ei noihin 500 euroon kaatunut, mutta vanhemmat saivat opetuksen. Kiltti ja vastuuntuntoinen lapsikin saattaa yllättää.

Vierailija
16/29 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen puhelin katoaa niin sitten suljetaan liittymä.

mutta valitettavasti jouduimme silti maksamaan varkaiden tekosista. Puhelin ehti olla kateissa alle vuorokauden - ensin ei tiedetty oliko se jossain kotona virta katkenneena vai onko se todella varastettu.

Nyt lapsella on prepaid.

Vierailija
17/29 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sille (siis tää 11v) sanonut, että jos kauheasti menis yli, niin maksat sutten itse. Eikä todellakaan ole ollut ongelmaa. Enkä usko että tulee, sillä kyllä hän tietää että puhelut maksaa. Ja vielä ei tytöt kiinnosta. Kun asia tulee ajankohtaiseksi, niin sitten tietysti voi vaihtaa. Jos siis tulee tarve.

Vierailija
18/29 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä vika siinä prepaid-liittymässä on?

Kun ostimme ekaluokkalaiselle ensimmäisen luurin, meille jopa suositeltiin sitä! En tajunnutkaan että muilla ei sellaista ole. Onko lapseni nyt jotenkin huonommassa asemassa?

Vierailija
19/29 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yleensä sen palvelun kytkeminenkin maksaa. Ja mun lapsella on vielä niin peruspuhelin, en usko sen houkuttavan varkaita. Se saldorajattomuus on meidän valinta.

Vierailija
20/29 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yleensä sen palvelun kytkeminenkin maksaa. Ja mun lapsella on vielä niin peruspuhelin, en usko sen houkuttavan varkaita. Se saldorajattomuus on meidän valinta.

eikä varmaan itse luurin takia vaan liittymää oli käytetty ja PALJON ennen kuin katoaminen huomattiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi