Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen puheen kehitys (3v) -> onko normaalia?

Vierailija
25.08.2011 |

Lapsemme (tyttö) on oppinut puhumaan vasta kolme vuotta täytettyään (nyt 3v4kk). Hän tuntuu kuitenkin ymmärtävän mitä hänelle sanotaan, mutta hänen puheensa on jokseenkin epäselvää edelleen, puuttuu paljon mm konsonantteja ja välillä hänellä on todellisia vaikeuksia saada itsensä ymmärretyksi. Tuntuu aika pahalta näin äitinä. Lapsen syntyessä todettiin että hän ei kuule lainkaan, kuitenkin -syystä tai toisesta kuulo alkoi toimia muutaman kuukauden ikäisenä. Kerran olemme käyttäneet lasta korvalääkärillä kun hän valitti ettei kuule toisella korvalla mitään -syynä silloin oli vaikkua korvassa. Jotenkin minulla on sellainen tunne että hän kyllä kuulisi, mutta onnko mahdollista että nämä huonokuuloiset ajanjaksot ovat vaatineet veronsa piuheen opettelussa? Vai olisiko sittenkin vika kuulossa kuitenkin? Vai onko tämä nyt sitten ihan normaalia. Itse olen tutkitusti huonokuuloinen ja muitakin kuulovammaisia suvusta löytyy. Voisiko tämä kuitenkin olla ihan normaalia vai pitäisilö hankkitutua neuvolaan/korvalääkärille/puheterapiaan?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ehdottomasti neuvolalääkärin, mitä tuollasta murhetta kantamaan? Varaamaan aikaa siitä!

Vierailija
2/3 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-v-seulassa jää kuitenkin haaviin, mutta kannattaa tutkia asia aiemmin. Mitä aiemmin tutkitaan ja kuntoutetaan, sen parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-v-seulassa jää kuitenkin haaviin, mutta kannattaa tutkia asia aiemmin. Mitä aiemmin tutkitaan ja kuntoutetaan, sen parempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme