Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapahtuuko kolmenkympin jälkeen joku supernopea rupsahtaminen?

Vierailija
02.09.2011 |

Olen 30v ja kahden koululaisen äiti. Vanhempainilloissa olen aina nuorin, muut lähentelevät neljääkymmentä, osa jo yli. Se on ihan luonnollista, koska itse sain lapset 10v keskimääräistä synnyttäjää nuorempana.

Olen ollut viime vuosina monessa vanhempainillassa ja hämmästellyt kuinka vanhoilta muiden äidit näyttävät. En tarkoita pukeutumis- tai hiustyyliä, en tapaa kävellä tai puhua, vaan ihan ihon ikä. Todella ryppyisiä ja vanhan näköisiä naisia!

Iho on veltostunut erityisesti alleissa ja kaulan alla, dekoltee on ryppyinen ja maksaläiskäinen, otsa ja silmänympärykset aivan täynnä ryppyjä.

Onko tämä odotettavissa näin nopeasti? Itsessäni ei ole juuri tapahtunut muutoksia kymmenessä vuodessa kaksikymppisestä kolmikymppiseksi. Alkaako nyt kuolema?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on todella huomattava. paljon riippuu myös hormoneistasi, eli tuleeko ne esivaihdevuodet vai ei ollenkaan. kaikki ei huomaa mitään, mutta minulle oli tosi rankka romahdus silloin kun hedelmällisyys runsaasti laskee. kroppa meni ihan uusiksi.

Vierailija
2/45 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on todella huomattava. paljon riippuu myös hormoneistasi, eli tuleeko ne esivaihdevuodet vai ei ollenkaan. kaikki ei huomaa mitään, mutta minulle oli tosi rankka romahdus silloin kun hedelmällisyys runsaasti laskee. kroppa meni ihan uusiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lehti kääntyy vääjäämättä keski-iän puolelle tapahtuu äkillinen nassun valahdus maan vetovoiman vaikutuksesta. Pepulle saattaa käydä samoin. En ole uskaltanut tarkistaa.

;)

Vierailija
4/45 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkyvää vanhenemista tapahdukaan. Se alkaa vasta lähempänä 40 ikävuotta. AIka monilla siis, ei toki kaikilla.

Vierailija
5/45 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellet sinä ole sitten näitä "mua luullaan jatkuvasti alle kaksikymppiseksi ja eilenkin kysyttiin baarissa paperit, vaikka olen jo 40"-tapauksia. Tosin siinäkin tapauksessa tuo odottaa.

Vierailija
6/45 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettet vaan provoo?

Vierailija
7/45 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeniensä armoilla tietenkin jokainen on ja 35-vN jälkeen geenit alkaa vaikuttaa enemmän. Paljon on tehtävissä elämänasenteella ja elämäntavoilla:) Itse olen 41v ja sanoisin et vaikka pari ryppyä on, olen nätimpi kuin aikoihin:)

Vierailija
8/45 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kyllä huomaa monista viesteistä tälläkin palstalla....

Vierailija
9/45 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellet sinä ole sitten näitä "mua luullaan jatkuvasti alle kaksikymppiseksi ja eilenkin kysyttiin baarissa paperit, vaikka olen jo 40"-tapauksia. Tosin siinäkin tapauksessa tuo odottaa.

Ennemmin on luultu vanhemmaksi ihan vain sen takia, että perhetilanteeni on sama kuin useimmilla nelikymppisillä.

Ero on todella selvä 20-30v ja 40v välillä. En tiedä, ovatko he sitten maanneet nuoruutensa auringossa ja siksi ovat niin ryppyisiä nyt. Olen vain pannut merkille vanhan ihon.

ap

Vierailija
10/45 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

verrattuna muihin ikäisiini, jotka ryyppäävät edelleen joka viikonloppu, eivät ota vastuuta mistään ja parasta elämässä on "kreisibailaus Kaken, Maken ja Väken kanssa Tiibetissä".

Vierailija
11/45 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 ja 38 ikävuoden aikana. Yhtäkkiä huomasin rypyt silmäkulmissa, leuanalus alkoi roikkua, ilmestyi isoja ihohuokosia kasvoihin... Olen aina ollut sellainen "ikäsitäni nuoremman" näköinen, mutta kyllä tuo hormonitoiminta jotenkin sitten pääsi tasaamaan tilit. Olen aina hoitanut ihoani hyvin, en tupakoi enkä makaa auringossa - sellaisilla vasta alkaakin näkyä parkkiintunut nahka!

Vierailija
12/45 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin joku teiniäiti inhoten katsoo sun allejas ja ryppyjäs

Vierailija
13/45 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavaa ajatella millainen kurppa olen nelikymppisenä

Vierailija
14/45 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi posket kaventuu, rinnat pienenee, ja reisistäkin lähtee.

Musta se tekee vanhemman näköiseksi, kun jotenkin kuihtuu. Huuletkin tulee pienemmiksi.

Vierailija
15/45 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin rupsahtamaan vasta 42 ikävuoden jälkeen enemmän. Nyt minusta tuntuu, pari vuotta myöhemmin, että on tullut joku tasaantuminen, tai ole tottunut ulkonäkööni mutta en ole kuitenkaan enempää nyt tällä erää rupsahtanut vaan näytän taas vähän siedettävämmältä.

Vierailija
16/45 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on otsassa pari näkyvää juonnetta, ei muita merkkejä rupsahduksesta toistaiseksi

terv. 42-vuotias

Vierailija
17/45 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voihan sitä asialle tehdä paljon... värimuutoksia ja maksaläiskiä saa pois et jos ei niitä halua kantaa niin otattaa pois. Itse olen päälle 40 ja eikä rupsahdusta ole tullut, aina vaan luullaan 10 vuotta nuoremmaksi. Elämäntavatkin vaikuttaa (ei kannata grillata itseään auringossa) ja tietty sekin voi vaikuttaa onko elämä rankkaa ja raskasta. Älä murehdi ap voit hyvinkin kuulua niihin jotka ei nopealla tahdilla rupsahda :) ja onhan niitäkin jotka vaan syntyvät "vanhoihin nahkoihin"

Ennemmin on luultu vanhemmaksi ihan vain sen takia, että perhetilanteeni on sama kuin useimmilla nelikymppisillä.

Ero on todella selvä 20-30v ja 40v välillä. En tiedä, ovatko he sitten maanneet nuoruutensa auringossa ja siksi ovat niin ryppyisiä nyt. Olen vain pannut merkille vanhan ihon.

ap

Vierailija
18/45 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rupsahtaminen tapahtui heti siinä kolmenkympin jälkeen. Syyksi arvelisin, että sain ekan "oikean" työn ja sen myötä kauhean stressi- ja unettomuusputken. Nyt ikää mittarissa 32 ja näytän vähintään nelikymppiseltä. Parissa vuodessa näytän vanhentuneen semmoiset 15 vuotta. Roikkuvat buldoggi-posket, pysyvät tummat renkaat silmien ympärillä - eivät häviä mihinkään vaikka miten pitkät yöunet onnistuisi nukkumaan. Iho yhtä aikaa kiiltelee rasvaisuuttaan ja hilseilee kuivuttaan. Noh, onpahan omat glitterihileet omasta takaa aika matkassa... Masentavaltahan tämä tuntuu, vielä pari vuotta sitten luultiin järjestään 22-25-vuotiaaksi, nyt teititellään ja rouvitellaan. Ja kun se jäisi vain siihen ulkonäköön, mutta muistikin on selvästi huonontunut eikä mistään enää jaksa innostua. Vanha kurppa.

Vierailija
19/45 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tapahtuu siinä 38-40 välillä, ihan hirveä romahdus. Suupielet valahtavat, ja pussi alkaa roikkua leuan alla, iho sinällään mulla on kait ok vielä.

Mutta joo, sitä tukan mallia alkaa katsella sillä silmällä, ettei se vedä piirteitä entisestään alaspäin..

t.41v

Vierailija
20/45 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeniensä armoilla tietenkin jokainen on ja 35-vN jälkeen geenit alkaa vaikuttaa enemmän. Paljon on tehtävissä elämänasenteella ja elämäntavoilla:) Itse olen 41v ja sanoisin et vaikka pari ryppyä on, olen nätimpi kuin aikoihin:)

Luin just jonkun ihotautilääkärin lausunnon, jonka mukaan ihmisen iho alkaa vanheta todella näkyvästi vasta 70-vuotiaana. Siihen asti kehitykseen voi vaikuttaa itse juurikin elämäntavoilla.

Maksaläiskiä ja ryppyjä saa parhaiten esimerkiksi grillaamalla itseään auringossa. Käväisepä Ausseissa tai Uudessa Seelannissa ja yllätyt, miten vanhoilta parikymppiset näyttää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi