raskaudenajan ruokavalio vaikuttaa lapsen kehitykseen
kylllä näin on! että ei kannata ihmetellä miksei lapsenne ole oppinut kävelemään tai puhumaan, miettikää mitä söitte raskaana ollessanne! tiettyjen rasvahappojen puutteella on pitkät vaikutukset. siitä voi myös johtua laspen mahdolliset unihäiriöt, jotka taas voivat johtaa oppimisvaikeuksiin.
Kommentit (5)
Montako lasta sinulla on ap? Ja milloin he ovat oppineet kävelemään ja miten ovat nukkuneet?
Mun vauvani nukkuu huonosti ja on kehityksestä edellä (ensimmäiset sanat, motoriset taidot jne...)
Onhan ap. kyllä oikeilla jäljillä, tietyt rasvahapot ovat tärkeitä aivojen kehitykselle. Mutta lapsi kyllä saa ne monipuolisesti syövältä äidiltään, niin kuin kaikki ravintoaineet, niinhän se menee, että sikiö kyllä ottaa tarvitsemansa, ja mahdolliset puutokset tulevat sitten äidille.
Ai minä kun luulin, että lapseni ei opi puhumaan, koska hänen kuulonsa on huono. Täytyykin tarkistaa rasvahappojen saanti, olenkin taas raskaana, joten tämä tuli nyt juuri sopivaan aikaan. Kiitos tästä tiedosta!
Että pistäppä ap tämä tietos nyt sit yleisenpään jakeluun, niin ehkä kohta syntyy pelkästään terveitä lapsia.
3 lasta ja jokaisen aikana olen syönyt samalla tavalla ja kaikki kehittynyt omaan tahtiinsa!