Mieheni pomo sairastuttaa koko perheen, en tiedä mitä tehdä!
Voisin sanoa että mieheni esimies on narsisti, mutta enpä taida, siitä aiheesta on täällä nyt jo niin paljon kirjoitettu. Hyvin samansuuntaisia oireita hänellä kyllä on, pomo joka käyttää pientä valtaansa muutamiin alaisiinsa kuin Napoleon ikään. Mun mieheni alkaa olla ihan rikki kaikesta pikkukiusasta mitä tää esimies harrastaa, ja niinpä tämä kaikki heijastuu myös meidän perhe-elämään. Olen sanonut miehelleni että otta yhteyttä työterveyteen, samoin firman omistajaan (jonka tuntee henkilökohtaisesti), mutta jotenkin mies suhtautuu ehdotuksiini ihan kuin se olis lapsellista kantelua tai jotain vastaavaa. Mä en tiedä vaan mitä tehdä, mäkin makaan yöt hereillä ja mietin miehen pahaa oloa, ehkä välillä enemmän kuin se itse :(
Kommentit (7)
Mikä pitää tuossa kurjassa paikassa?
Ja mitä ihmeen hyötyä voisi olla siitä työterveyteen menosta?
ei ole vielä tärpännyt. Työterveyteen olenb patistanut häntä kertomaan tilanteestaan, ehkä siellä olisi helpompi puhua. Olen myös sanonut että hakis ihan surutta saikkua vaikka kuinka pitkäksi aikaa. Tätä vaan on todellisuus monella suomalaisella työpaikalla :(
Ap
tulin kärkiini ja irtisanouduin työpaikasta, pian sen jälkeen sain jo uuden työn jossa kaikki on ok ja viihdyn aivan loistavasti.
ei ole vielä tärpännyt. Työterveyteen olenb patistanut häntä kertomaan tilanteestaan, ehkä siellä olisi helpompi puhua. Olen myös sanonut että hakis ihan surutta saikkua vaikka kuinka pitkäksi aikaa. Tätä vaan on todellisuus monella suomalaisella työpaikalla :(
Ap
Jos pomo on noin hankala, siitä on vain ikäviä seurauksiä miehelle ja pahimmassa tapauksessa elinikäinen leima eikä saa koskaan enää uutta työpaikkaa.
Suosittelen että puree vaan hammasta ja hakee sillä aikaa uutta työpaikkaa.
Isommissa paikoissa voi ottaa yhteyttää työterveyteen tai luottamusmieheen.
Onko miehelläsi työtovereita, joilla myös ongelmia pkkupomon kanssa? Vertaistuki ja liittoutuminen voisi parantaa työolosuhteita.
Sinun ei varmaan auta muu kuin tukea miestäsi, sitkeästi ja ystävällisesti kannustaa häntä joko muuttamaan työolojaan tai vaihtamaan työtä.
montaa muutakin samalla tavalla (tai siis kaikkia vähän tietty eri tavalla). Nyt viime aikoina silmätikuksi on joutunut mieheni, ihan ihmeellisiä uusia sääntöjä jne, en viitsi edes selittää. En ymmärrä miksi joku aikaisemmin kirjoitti että työterveyteen ei kannata mennä? Sen takiahan työterveys on järjestetty, että terveys ja työkyky säilyy, ja tässä niiden kummankin katoaminen on hyvin mahdollista. Saikun hakeminen ei ole väärin, jos työolot ovat kerran sellaiset kuin ovat, ja ylempi johto ei asioihin kantaa ota. Hakekoot vaikka selästä sitä saikkua, jos ei halua ongelmista puhua, mutt olis ainakin poissa sieltä, hengähtämässä.
Mä olen niin kamalan väsynyt kanssa tähän touhuun, että makaan öisin sängyssä hereillä ja mietin ihan pimeitä juttuja miten voisin miehen pomolle kostaa, ja mitä kaikkea kamalaa hänelle voisin tehdä. Ei ole tervettä ei, tiedän. Meillä on myös lapsia, ja kyllähän kaikki tämä myös heille heijastuu jatkuessaan. Kamalaa, inhoan tätä koko touhua ja miehen duunia!
Mies on vain realisti.
Sen kannattaisi ruveta katselemaan toista työpaikkaa vaivihkaa.