Etälapsien sairastelut pilaavat koko elämän!
Miehellä tyttö ja poika, molemmat ihan koko ajan sairaina. Kun koulut alkavat, taudit alkavat ja he ovat sairaina aina seuraavaan kesään asti. Keräävät kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin pöpöt. Angiinoita, kurkunpään tulehduksia, räkätauteja, yskää mikä ei lähde edes pois kun jo seuraava tauti pukkaa päälle.
Minä en yksinkertaisesti enää jaksa. Joka ikinen kerta, kun lapset tulevat meille, he ovat kuumeessa/räkätaudissa/vatsataudissa/jossakin taudissa ja olen aivan poikki siitä valvomisesta ja suorastaan ne ajat kun lapset meille tulevat, ahdistaa jo valmiiksi.
Olen puhunut lasten äidin kanssa, kehoittanut viemään lapset lääkäriin ja puhumaan nimenomaan siitä miksi he ovat niin paljon sairaina. Äiti myöntelee "joo niin pitäis", mutta ei vie. Poika kuorsaa, hengitys haisee, angiinoita koko ajan. Äiti käyttää heitä eri lääkäreillä, joten kukaan ei saa napattua kiinni että hei, tältähän pitää poistaa nielurisat! Olen puhunut asiasta varmasti miljoona kertaa ja miehellekin sanoin että tuohan on jo lapsillekin aivan kamalaa olla kipeänä koko ajan. Laihoja, kalpeita ja oikeasti jo sairaan näköisiäkin. Kesällä terveinä he syövät paremmin, saavat lihaa luiden ympärille ja ovat hyvän värisiä. Nyt alkoi koulut ja samalla alkoi taas tautikierre. Korvat on putkitettu, putket lentelivät pois, uusia ei äiti halunnut, korvatulehdusia toisen perään.
varmasti pidätte mua kamalana ihmisenä, mutta mä en enää vain jaksa. Olen nyt 5 vuotta katsonut tätä touhua ja olen poikki. Enkä voi asialle mitään tehdä, koska en ole lasten huoltaja. Eniten mua säälittää ne lapset!!
Kommentit (39)
Mies vieköön lapsensa lääkäriin.
Ei vei, lasten äitin yli ei katsos kävellä. Siitä se soppa syntyisi. Pimeetä touhua, niin pimeetä!
Kun heillekin voisi saada niin paljon mukavamman elämän yhdellä pienellä toimenpiteellä; nielurisojen poistolla!
Ap
Turha kitistä kun paskat on jo housussa.
Miehen lapset eivät ole minulle jämiä. Välitän heistä oikeasti. On olemassa myös äitipuolia, jotka välittävät lapsipuolistaan!
infektioherkkyyden tutkimiseksi ja sairastelujaksojen katkaisemiseksi. Viekää lapset sinne yhdessä tai jos lapsen äiti ei halua sinua yksityisasioita kuuntelemaan, niin miehesi vie.
Voitte keskustella tästä asiasta ihan normaalisti aikuisten kesken myös. Pyydä ex-vaimo kahville ja kerro myös omat huolesi. Älä syyllistä, vaan tarjoa huolenpitoa ja kerro että olet itse myös väsynyt.
Näin on vain pakko kyetä toimimaan uusperheissä tai lapsipuolten kasvattamisessa.
T: äitipuoli ja uusperheellinen
Miehen lapset eivät ole minulle jämiä. Välitän heistä oikeasti. On olemassa myös äitipuolia, jotka välittävät lapsipuolistaan!
Keksit jonkun akuutin jutun että on pakko viedä ja sitten pyydät lääkäriä vilkasemaan myös muuten.
Etenkin jos lapsi jo kuorsaakin ja hengitys haisee, niin ne jo itsessään ovat merkkejä liian suurista nielurisoista.
sairauskierteitä, nekin kannattais tutkia?
vaan makaa ja vikisee? eikö se saa roudattua mukuloitaan lääkäriin, ei kai siihen kenenkään lupaa tarvita? Mä en katselisi tuollaista ukkoa päivääkään, ei ihme että on ottanut ap:n siihen lapsenpiiaksi, koska itse ei näemmä kykene mihinkään.
t.uusperheen lähi-äitipuoli
infektioherkkyyden tutkimiseksi ja sairastelujaksojen katkaisemiseksi. Viekää lapset sinne yhdessä tai jos lapsen äiti ei halua sinua yksityisasioita kuuntelemaan, niin miehesi vie. Voitte keskustella tästä asiasta ihan normaalisti aikuisten kesken myös. Pyydä ex-vaimo kahville ja kerro myös omat huolesi. Älä syyllistä, vaan tarjoa huolenpitoa ja kerro että olet itse myös väsynyt. Näin on vain pakko kyetä toimimaan uusperheissä tai lapsipuolten kasvattamisessa. T: äitipuoli ja uusperheellinen
Olen tämän jo tehnyt, olemme jutelleet parikin kertaa aiheesta ja olen ilmaissut huoleni. Lasten äiti myötäilee paljon ja lupaa hoitaa lapset lääkäriin, mutta ei tee sitä oikeasti.
isältä leikattiin nielurisat ja pojalta kitarisa.
vaan makaa ja vikisee? eikö se saa roudattua mukuloitaan lääkäriin, ei kai siihen kenenkään lupaa tarvita? Mä en katselisi tuollaista ukkoa päivääkään, ei ihme että on ottanut ap:n siihen lapsenpiiaksi, koska itse ei näemmä kykene mihinkään. t.uusperheen lähi-äitipuoli
Aika monet isät ei uskalla tehdä mitään koska ne lasten äidit ovat niin hulluja akkoja! Luulis et sä uusperheen äitinä sen tiedät. Useinkin isät jäävät taka-alalle vain siksi että saavat edes joskus nähdä pentujansa.
vaan makaa ja vikisee? eikö se saa roudattua mukuloitaan lääkäriin, ei kai siihen kenenkään lupaa tarvita? Mä en katselisi tuollaista ukkoa päivääkään, ei ihme että on ottanut ap:n siihen lapsenpiiaksi, koska itse ei näemmä kykene mihinkään. t.uusperheen lähi-äitipuoli
Aika monet isät ei uskalla tehdä mitään koska ne lasten äidit ovat niin hulluja akkoja! Luulis et sä uusperheen äitinä sen tiedät. Useinkin isät jäävät taka-alalle vain siksi että saavat edes joskus nähdä pentujansa.
Ja lasten äidit eivät ole AINA hulluja akkoja. Ja mitä sitten vaikka olisivat, lasten etua pitää ajatella, oli tilanne mikä hyvänsä!
niin varatkaa te se aika. Onhan tuossa tilanteessa pakko "kävellä yli". On autettava sekä äitiä jaksamaan että lapsia parantumaan.
MInäkin olen valmis ohittamaan lapsipuolen äidin ja isän, jos he eivät saa tartuttua asiaan tai uskallettua. Kyse on nyt itselläni poikapuolesta, joka on luisumassa huonoille poluille. Pelkään 17-vuotiaan juovan melko lailla ja olevan vaikeasti masenunut ja itsetuhoinenkin. Hänellä on puheyhteys minuun, muttei vanhempiinsa niinkään. Olen valmis viemään hänet lääkäriin, kunhan tarttuu käteeni. Jos ei hyvällä, niin tarvittaessa vähän väkisin, mutta katson että jotain tapahtuu.
jos äiti ei kerta saa aikaiseksi.
ei tee mitään??? Miksi isä ei vie omia lapsiaan lääkäriin? Miksi isä ei näe vaivaa omista lapsistaan? Miksi isä pääsee helpolla kun omista lapsista kyse? Miksi sinä touhuat siinä? Mikset laita isää asialle? MIKSI?
niin varatkaa te se aika. Onhan tuossa tilanteessa pakko "kävellä yli". On autettava sekä äitiä jaksamaan että lapsia parantumaan.
MInäkin olen valmis ohittamaan lapsipuolen äidin ja isän, jos he eivät saa tartuttua asiaan tai uskallettua. Kyse on nyt itselläni poikapuolesta, joka on luisumassa huonoille poluille. Pelkään 17-vuotiaan juovan melko lailla ja olevan vaikeasti masenunut ja itsetuhoinenkin. Hänellä on puheyhteys minuun, muttei vanhempiinsa niinkään. Olen valmis viemään hänet lääkäriin, kunhan tarttuu käteeni. Jos ei hyvällä, niin tarvittaessa vähän väkisin, mutta katson että jotain tapahtuu.
poika on jo mielenterveystoimiston asiakas ja lääkitys vaihdettiin juuri. Jonkun aikaa tilanne oli tosi tulehtunut isänsä kanssa, mulle jutteli ja juttelee edelleen asioista avoimesti. Ihana kuulla etten ole ainoa, joka näiden lapsipuolen asioiden kanssa painii!!!
Mies vieköön lapsensa lääkäriin.