Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkitäänkö Suomessa turhia kipuja?

Vierailija
01.09.2011 |

Tuossa edellisessä ketjussa tuotiin hyvin esille iso epäkohta sairaanhoidossa. Potilaat lääkitään koomaan, jotta sairaanhoitajien ei tarvitse lohduttaa potilaita. Ikäväänsä vaikeroiva potilas saa lastin morfiinia, että pysyy hiljaa.

Itse valmistun pian sairaanhoitajaksi ja minä tulen puuttumaan tähän epäkohtaan. Omat potilaani eivät tule saamaan vaikerointiin kipulääkkeitä vaan lohdutan heitä.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

potilas halusi lohdutusta mutta pakkolääkittiin,

Vierailija
22/42 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä perversio sinulla on kun saat kiksejä muille ilkeilystä?

tuskin isällänne mitään kipuja oli. Halusi vain teidän huomion sieltä Ipadin takaa..

vois joskus mennä itseensä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaus voitaisiin määrätä pakollisiksi sairaaloissa, niin kipulääkkeitä ei tarvittaisi. Tosin ei tarvittaisi kohta sairaaloitakaan ;)

Vierailija
24/42 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin isällänne mitään kipuja oli. Halusi vain teidän huomion sieltä Ipadin takaa..

Vierailija
25/42 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan Suomessa nimenomaan lääkitään kipua liian vähän. Kitistään, että saattohoitopotilas tulee riippuvaiseksi kipulääkkeistä.

Kyllä mä luulen, että moni tuskissaan oleva ihminen ottaa mieluummin kipulääkettä kuin keskustelua. Jos mulla on kova kipu, en mä hirveästi halua jutella.

Vierailija
26/42 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan Suomessa nimenomaan lääkitään kipua liian vähän. Kitistään, että saattohoitopotilas tulee riippuvaiseksi kipulääkkeistä.

Kyllä mä luulen, että moni tuskissaan oleva ihminen ottaa mieluummin kipulääkettä kuin keskustelua. Jos mulla on kova kipu, en mä hirveästi halua jutella.

Vierailija
27/42 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastahan tosin joku tohtorisetä syyllisti siitäkin kun lääkitään kuukautiskipuja buranalla.

ei taida tohtorisetä tietää, mistä ne kk-kivut johtuvat ja miten kovia ne voivat tosiaan olla. Ja tietämättömille tiedoksi, kuukautisten aikaan joillakin naisilla 'paikat avautuvat' (jopa 4cm) aivankuin olisivat menossa synnyttämään.

Vierailija
28/42 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattohoito saattaa kestää vuosia...

Jos sen päässä on kuitenkin kuolema, ja kipuja on, niin ei kai se addiktio haittaa?

Vierailija
29/42 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä halusi seuraa mutta saikin morfiinia

surulista

Vierailija
30/42 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti olet tosissasi, niin ole hyvä ja kokeile itse kovia kipuja ilman lääkkeitä, ja sitten vasta tee tämä avaus.

Jos olet provo, niin... no, ei tuo jankkaus kovin älykkäältä kuulosta.

Vierailija
31/42 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin ihanan naivi. Terv. alalla 20 vuotta ollut anestesiasairaanhoitaja, joka tekee akuutin kivun hoidon potilaskiertoja osastoilla ja kouluttaa kivunhoidosta henkilökuntaa:)

Voin kertoa, että ne kivuista itkevät ihmiset haluavat varmasti mielummin kunnon kipulääkityksen kuin lässyttävän nuoren hoitajan viereensä, joka vain silittäisi päätä.

Hyvä provo kuitenkin:)

Vierailija
32/42 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopulta ei enää lääkkeet auta, kun kivut on pahimmat

Jos sen päässä on kuitenkin kuolema, ja kipuja on, niin ei kai se addiktio haittaa?

Vierailija
33/42 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otin 3 viikkoa palkatonta vapaata isän viimeisiksi viikoiksi ja olin kaiken liikenevän ajan sairaalassa vaikka tuo raha olisi ollut tarpeen - mies on tutkijana pienellä apurahalla ja minä pienipalkkaisessa pätkätyössä, onneksi oli ymmärtäväinen työnantaja.

Isä oli mulle ja muille perheenjäsenille tosi tärkeä ja hänen kuolemaansa surtiin paljon.

Onko sulla nyt hyvä mieli? Kerro, mitä tyydytystä saat tuolalisesta vittuilusta? Mikä persoonallisuushäiriö tuollaisen käytöksen taustalla on? Vai oletko vaan ihan ehtaa ja 100 % kusipää?

surulista

Vierailija
34/42 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu pitää lääkitä ja kivun hoito usein palauttaa potilaan toimintakykyiseksi tai ainakin tajuihinsa.

Mutta potilaiden "lääkitseminen" pöpperöiseksi vihanneksiksi vain hoitajien työtä helpottamaan on väärin. Useimmiten tätä tehdään siksi, etttä hoitajia on aivan liian vähän suhteessa työmäärään. Joku yöhoitaja ei millään pysty turvallisesti vahtimaan ja huoltamaan 30 hortoilevaa vanhusta, siksi on pakko antaa unilääke ja panna vaippa. Sadistiset ja laiskat kusipäähoitsut ovat vähemmistöä.

Vierailija
35/42 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopulta ei enää lääkkeet auta, kun kivut on pahimmat

mukaan Suomessa nimenomaan lääkitään kipua liian vähän. Kitistään, että saattohoitopotilas tulee riippuvaiseksi kipulääkkeistä. Kyllä mä luulen, että moni tuskissaan oleva ihminen ottaa mieluummin kipulääkettä kuin keskustelua. Jos mulla on kova kipu, en mä hirveästi halua jutella.

Onko se jotenkin huonompi tilanne kuin se, että alusta asti on helvetilliset kivut?

Suomessa vältetään opiaattien määräämistä viimeiseen saakka, joitain saattohoitoon ja kivunpoistoo erikoistuneita paikkoja lukuunottamatta. Itse olen ajatellut, että kyse on lääkärien varovaisuudesta oman maineensa kannalta: ei haluta leimaantua huumelääkäriksi tai helposti pillereitä jakelevaksi, vaikka tarve olisi ihan oikea ja perusteltu.

Vierailija
36/42 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian ajatteletkin kuten nappi määrää. Ei huolta, ei murhetta, kaikki lääkehuurua vain.

Vierailija
37/42 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otin 3 viikkoa palkatonta vapaata isän viimeisiksi viikoiksi ja olin kaiken liikenevän ajan sairaalassa vaikka tuo raha olisi ollut tarpeen - mies on tutkijana pienellä apurahalla ja minä pienipalkkaisessa pätkätyössä, onneksi oli ymmärtäväinen työnantaja.

Isä oli mulle ja muille perheenjäsenille tosi tärkeä ja hänen kuolemaansa surtiin paljon.

Onko sulla nyt hyvä mieli? Kerro, mitä tyydytystä saat tuolalisesta vittuilusta? Mikä persoonallisuushäiriö tuollaisen käytöksen taustalla on? Vai oletko vaan ihan ehtaa ja 100 % kusipää?

surulista

surulista

surulista

Vierailija
38/42 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kipulääkkeisiin "tottuminen" on ilmiö, joka tapahtuu vain muutamille ihmisille. Sen sijaan esimerkiksi syöpäkivuissa ja reumakivuissa kylmä tosiasia on, että lopulta ne lkivut vaan on niin pahat, että mikään lääke ei auta, vaikka sitä saisi aivan ensimmäistä kertaa elämässään. Siinä pisteessä on parempi, jos edes aikaisemmin on saanut nauttia muutamasta kivuttomasta hetkestä lääkkeiden avulla.

lääkkeeseen tottuu ja tarvitsee aina vaan enemmän lopulta ei enää lääkkeet auta, kun kivut on pahimmat

Vierailija
39/42 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian ajatteletkin kuten nappi määrää. Ei huolta, ei murhetta, kaikki lääkehuurua vain.

oltiin onnellisia ja terveitä.

Vierailija
40/42 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei kestäkään kuulla miten asiat oikeasti menivät?

Ja ei, kukaan ei pyytänyt kertomaan nimenomaan isästäni, mutta ketjussa on kyse kipulääkkeiden määristä ja siihen isä sopii esimerkiksi.

kukaan ei pyytänyt sinua kertomaan isästäsi täällä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi