Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkitäänkö Suomessa turhia kipuja?

Vierailija
01.09.2011 |

Tuossa edellisessä ketjussa tuotiin hyvin esille iso epäkohta sairaanhoidossa. Potilaat lääkitään koomaan, jotta sairaanhoitajien ei tarvitse lohduttaa potilaita. Ikäväänsä vaikeroiva potilas saa lastin morfiinia, että pysyy hiljaa.

Itse valmistun pian sairaanhoitajaksi ja minä tulen puuttumaan tähän epäkohtaan. Omat potilaani eivät tule saamaan vaikerointiin kipulääkkeitä vaan lohdutan heitä.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mummo kuoli syöpään ja mun tekee pahaa ajatella, että joku voisi oikeasti ajatella kuten ap. Mummosta tuli paljon selväjärkisempi siinä vaiheessa kun kipulääkkeen vahvuutta lisättiin saattohoitoon päästyä. Kivuissaan se luuli olevansa viipurin rautatieasemalla odottamassa evakkojunaa keskellä pommituksia. Saatuaan kunnolla fentanyyliä se pystyi juttelemaan ihan järkeviä.

Kovissa kivuissa ihminen on paitsi sekava, myös tajunnan taso voi olla melko lailla matala- elimistö vaivuttaa ihmistä kohti tajuttomuutta lievittääkseen siten kipua. Kun kivut lääkitään kunnolla, tajunnantasokin kohenee. Toki aluksi lääkkeen annon jälkeen ihminen saattaa olla väsynyt, mutta tajunta usein kohenee nopeasti kun lääkkeen huippupitoisuus on hieman laskenut.

Vierailija
42/42 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ko. isä olisi luultavasti nauttinut lastensa seurasta selvänä. Tuollainen uhoaminen on tyypillistä miehille :)

Aluksi kipulääkkeitä annettiin kitsaasti, ja isä KÄRSI. Ei siinä auttanut että oli vaimo ja lapset paijaamassa, saati joku hoitaja. Välillä pyysi meitä tappamaan itsensä kun halusi eroon tuskista. Onneksi sai loppua kohden tarpeeksi kipulääkitystä, ja vaikka silloin olikin isoimman osan ajasta ihan muissa maailmoissa, niin oli ainakin kivuton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi