Vauvakuume mutta lapseni eivät halua enää sisarusta :(
Olen kohta 35v. kahden lapsen äiti. Lapset 7 ja 5 vuotiaat. Olemme lasten isän kanssa eronneet useampi vuosi sitten ja molemmilla on uudet kumppanit. Nyt minä ja nykyinen mieheni (jonka lapseni ovat hyväksyneet täysin uuteen perheeseemme, pitävät hänestä kovasti) mietimme lapsen hankkimista. Mietimme hyvin tarkkaan alammeko yrittämään raskautta joten mitään hutiloitua päätöstä tässä emme ole tekemässä. Eniten minua huolettaa nämä kaksi lasta, he eivät missään tapauksessa kuulemma halua pikkuveljeä tai -siskoa. Pariin kertaan jossain sivulauseessa sitä olen heiltä yrittänyt udella ja vastaus on aina ollu jyrkkä EI :( Pelottaa että miten vaikea sisarussuhde ja mustasukkaisuus voisi tulla. Ja etenkin kun tämä mahdollinen vauva saisi olla koko ajan yhdessä kodissa ja kun heillä on kaksi kotia... Todella vaikea tehdä päätös. Ajatus vauvan hankinnan yrityksestä surulliselta mutta myös tuntuu pahalta jos kaksi lastani kokee olonsa huonoksi :( Tuntuu jo pahalta kun ovat joutuneet kokemaan vanhempien eron vaikka ei mikään riitaisa ero ollutkaan ja olemme lasten isän kanssa ihan ok väleissä.
Mitä tehdä?
Kommentit (22)
Vanhemmat tekevät päätökset ja tukevat lapsia muutosten edessä.
Jos miehesi kanssa haluatte lisää lapsia niin eiku hommiin, kyllä ne isommat siihen tottuu.
Kiitos kaikille vastauksista :)