Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole löytänyt työpaikkaa, alan tekemään Seurella keikkaa. Sairausoikeutta ei ole.

Vierailija
01.09.2011 |

Keikat on järjestään kaikki alle 16vrk ja jos ovat alle sen, niin työntekijä saa vain 50% palkan ja vain max9vrk ajalta ja mikä "hauskinta" niin mulla ei olisi edes oikeutta palkallisesti hoitaa alle 10v lastani joa jompikumpi heistä sairastuu.

Täytyy toivoa, että pysyn/mme terveinä vaikka päiväkoti-ja koulumaailmassahan niitä pöpöjä riittää näin syksyisin varsinkin, ja muutenkin.

Vituttaa, ihan kuin ei ole tarpeeksi siinä että ei ole löytynyt pysyvämpää työpaikkaa ja kaikki koko työelämän suhteen mättää ja kusee minulla:´(

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on parhaillaan kurkku kipeä, herätessäni aamulla huomasin että limainen kipeä klöntti nielussa.

Ja ensivkolla aloittaisin keikat=on ekat 4-pvää buukattuna jo.

ap

Vierailija
2/23 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lakihan takaa vain, että sen palkattoman vapaan saa. Palkkaa ei...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään saa, mutta silti jään sairaat lapset hoitamaan kotiin. Menee sitten palkasta, mutta on ihan ilmoitusluontoinen asia, ei tarvitse todistusten perässä onneksi juosta, jos ei muutoin sairaus vaadi lääkärillä käyntiä.

Vierailija
4/23 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei hänkään voi 100varmasti joka kerta kotiin jäädä, aika kuormittavaa hänelle ja työyksikölleen sellainen.

ap

Vierailija
5/23 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

KVTES eli kunnallinen työehtosopimus sanoo, että alle 10v lasta on oikeus hoitaa palkallisesti 3-pvää ja 4-pvä on sitten palkaton.

ap

lakihan takaa vain, että sen palkattoman vapaan saa. Palkkaa ei...

Vierailija
6/23 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saiskin vain sen 50% itse sairastaessa ja ei pennin latia lapsen sairastaessa.

ap

Ei meilläkään saa, mutta silti jään sairaat lapset hoitamaan kotiin. Menee sitten palkasta, mutta on ihan ilmoitusluontoinen asia, ei tarvitse todistusten perässä onneksi juosta, jos ei muutoin sairaus vaadi lääkärillä käyntiä.

Vierailija
7/23 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne laskuttaa työnantajalta leijonanosan palkasta ja jättää rippeet työn suorittajalle. Varmasti kannattava yhtälö - varsinkin, kun työttömiä riittää.

Miksei reipas ja omatoiminen työntekijä pääse suoraan yritykseen töihin?

Vierailija
8/23 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta jo !

Vierailija
9/23 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko sun katsoa peiliin ennenkuin auot läpeäsi?

ap

Lopeta jo !

Vierailija
10/23 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko sun katsoa peiliin ennenkuin auot läpeäsi? ap

Lopeta jo !

Miksi avaudut joka ikinen päivä AV:n sivuilla ?

Vierailija
11/23 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, minähän vain vastasin sanasta sanaan hänelle kuten hän minulle.

Vai oliko tuo peiliin katsomis kehoitus jotenkin liikaa tai epäkohteliasta?

Toisin kuin se että käsketään olemaan hiljaa ja arvostellaan sitä millaisia aloituksia tänne kukin tekee.

Yritetään lyödä lyötyä, raukkamaista!

ap

Lopeta jo !

Vierailija
12/23 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman hankaloittaa naputtelua kun 2 sormea paketissa.

ap

Vierailija
13/23 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakituisessa työpaikassa ja sinä ansiosidonnaisella työttömyyspäivärahalla? onhan sellaisia perheitä pilvin pimein.

Vierailija
14/23 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vähän samanlaisessa kierteessä näiden vuokratyöfirmojen kanssa. Keikkaa pukkaa kuin kuuran kukkaa, mutta saako siitä minkäänlaista asiallista korvausta?

Menet melkein joka kuukausi uuteen työpaikkaan, teet jo siinä valtavan homman, että pääsen töihin sisälle, ja kohta sut jo potkitaan pois. Keikkaa on vähän, olet aina työpaikalla hitain (koska olet uusi) ja saat pelkät paskaduunit.

Palkat keikkuu huimasti 10 euron molemmin puolin. Et saa sairastua, lapsi ei saa sairastua, sulla ei saa olla suunnitelmia (jos firma sua joskus tarvii niin silloin mikään ei saa mennä sen edelle), elämä jää elämättä kun yrittää jonkinlaista toimentuloa pitää yllä keikkatöitä tekemällä.

Tämä vain omalta kohdalta. Sitten tulee lisää paskaa niskaan tällaisilta ihmisiltä kuin täällä on, joilla on käynyt hyvä tuuri tämän päivän työmarkkinoilla, että ovat saaneet hyvän työn. On varaa valittaa.

Vituttaa jo aina mennä keikkatyöfirmaan, kun siellä eräs pulleromies jakelee näitä hyviä työtehtäviä..Kotona sitä vaan vedetään sipsiä ja maggaraa ja nukutaan yöt hyvin, kun toiset vetää kaurapuuroa ja yrittää selvitä.

Antakaa meidän edes valittaa.

Vierailija
15/23 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä nyt siitä niin olekana kysymys ettemmekö pärjäisi ollessani ansiosidonnaisella vaan siitä, että ei kai sitä kukaan halua (tai en ainakaan minä) kökkiä työttömyyskortistossa kuukaudesta toiseen?!

Olla esim työvoimatoimiston kyykyttämänä ja miettiä milloin tulee työhonosoitus kotiin työpaikkaan jota et itse hakisi erinäisten seikkojen (vaikkapa työnkuvan, työmatkan jne) vuoksi. Eikös sekin ole yksi ihmisen perusoikeus että voi itse valita työpaikkans ajoita hakee siltä pohjalta mitä se arki sitten sen työn kanssa antaisi, työttömillä ei ole sitä(kään) ylellisyyttä vaan on nieltävä kaikki paskakin mitä eteen työnnetään, olkoon se sitten vaikka 11h päivät työmatkoineen.

Eikä se pitkä työttömyysjakso näytä hyvältä siinä cv:ssäkään ja käsittääkseni mitä kauemmin on työtön, sitä vaikeampi on työllistyä uudelleen.

ap

vakituisessa työpaikassa ja sinä ansiosidonnaisella työttömyyspäivärahalla? onhan sellaisia perheitä pilvin pimein.

Vierailija
16/23 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä keikkanettiä on minunkin kurkittava joka ikinen päivä ja vieläpä moneen kertaan!

Eli työpaikka muuttuu jopa 5x/vkossa koska alani keikat ovat 1vrk-3vrk pituisia useimmiten!!

ap

Vierailija
17/23 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, minähän vain vastasin sanasta sanaan hänelle kuten hän minulle. Vai oliko tuo peiliin katsomis kehoitus jotenkin liikaa tai epäkohteliasta? Toisin kuin se että käsketään olemaan hiljaa ja arvostellaan sitä millaisia aloituksia tänne kukin tekee. Yritetään lyödä lyötyä, raukkamaista! ap

Lopeta jo !

kun, et ole saanut itseäsi tukevia viestejä...varsinkin kun sinua on yritetty auttaa. Haistatellut ja haukkunut... Tosi aikuismaista käytöstä...

Vierailija
18/23 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä työtä sä teet ja missä päin asut?noi pätkätyöt on kyl ihan syvältä,siinä ei ees rahallisesti voita mitään ja kauhee paperisota,mut ymmärrän kyl et jos pitkään ollu himassa niin kaipaa töihin

Vierailija
19/23 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei kiroile lapsille siihen malliin kuin täällä kirjoittaa

Vierailija
20/23 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä mielestäni ole vittuillut kellekään, korkeintaan alentunut kommenteissa samalla tasolle jonkun kanssa..

Ja !varoitus! ettet loukkaannu: hanki elämä äläkä ainakaan avaa vaikkapa työttömyys tai pätkätyö tai keikka-aiheisia otsakkeita, ne eivät selvästikään sovi sinulle (niin ja niitä on muidenkin kuin minun tekemänä koska tässä maassa/palstalla ei ole asiat niin hyvin että olisin ainoa työtön/pätkätyöläinen.

ap