Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***LOKAVAUVAT 2011*** syyskuussa

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime sunnuntaina rupesi tulemaan kipeitä supistuksia, ja niitä jatkui iltapäivästä aina 23.00 saakka. Iltaa kohden rupesi tulemaan "kakkahätä", vaikkei kakkattanut, eikä vessassakaan mitään tullut, jolloin sitten päätettiin lähteä käymään synnärillä, olo oli sellainen että seuraavan kerran olisin tullut kotiin pienen nyytin kanssa, mutta luuloksi jäi. Ihan hyvä vain, niin saa pikkuinen vielä vähän massaa kerättyä itsellensä, ennen kuin tulee keskuuteen. Synnärillä laittoivat sitten käyrille ja pitivätkin sen puolitoista tuntia, seurasivat pienokaista ja suppareita. Supistukset rupesivat kuitenkin loppumaan synnärille pääsyn jälkeen. Eikä tälläkään kertaa saanut tietää kohdunkaulan tilannetta, kun vauvan pää on niin alhaalla, ettei sinne asti yletä.. Vähän huolettaa kun ei tiedä missä mennään, mutta pääasiana että pikkuisella oli kaikki hyvin.

Hoitaja sanoi että kohtuni on supistusherkkä ja pitää vain luottaa omiin tuntemuksiin, toivottavasti masuasukki ei kuitenkaan rupea juoksuttamaan jatkuvasti synnärillä. Hoitaja sanoi myös että minulla ei ole kovin paljoa lapsivettä kohdussa, vaikka aikaisemmin minulla on aina ollut normaalisti lapsivettä, mutta hän ei reagoinut asiaan mitenkään. Kakkamaisen hädän syyksi veikkaili jos kohdunkaula painaisi peräsuolta. Hoitaja antoi matkaan myös lämpöpusseja, jotka saattaisivat helpottaa kipua supistusten tullessa.

Synnärillä käynnin jälkeen on tullut muutama satunnainen supistus, jotka eivät ole kovin kipeitä ollut. Joten vielä odotellaan, että tässä jotain tapahtuisi.

Sekä paljon onnea mammuskalle pikuisesta pojasta! :)

lokamamma ja pikkuinen 37+4

Vierailija
2/93 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään syntyi poika 3010g.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon paljon onnea pojasta :) nyt teillä on sitten ukko/akkavalta tasapainossa :D

Vierailija
4/93 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kotiuduttu sairaalasta, haluttiin mahdollisimman nopeasti kotiin ja lääkärintarkastuksen jälkeen saimme vahvistuksen että vauva on valmis hyvän terveydentilansa vuoksi kotiinlähtöä varten. :) On tämä ollut vähän stressaava ilta kun esikoinen on ollut hieman hämillään ja ehkä vähän huomionkipeäkin, mikä ihan ymmärrettävää. Vauva viihtyisi rinnalla koko ajan, mikä tietysti normaalia ja positiivista että alkaa maidontuotanto kunnolla käynnistyä. :)

Huvittavaa oli että edellisenä iltana ennen kuin synnytys käynnistyi niin kävimme kävelylenkillä, mies hieroi hetken nännejäni ja nauroi että luulenko että se sillä käyntiin lähtee, kokeilimme parasta niistä kolmesta S:tä ;), ja vielä lopuksi saunoimme. Sitten illalla lopuksi nauroin miehelle että jos se ei näin käynnisty niin ei sitten kyllä mitenkään. :D Ja niin ne vedet sitten meni. JES!

Synnytys alkoi vesien menolla noin kolmelta yöllä ja siitä sitten lähdimme hiljakseen sairaalaan. Supistelut alkoivat vähän vesien menon jälkeen säännöllistyä, mutta eivät olleet vielä kovin kivuliaita. Sairaalassa olin neljä senttiä auki mutta kanavaa oli vielä jäljellä. Tilanne kuitenkin eteni mukavasti itsekseen ja supistukset pikkuhiljaa kovenivat ja tihentyivät. Kivunlievityksenä käytin pelkästään suihkua ja kaurapusseja. Oli järkyttävät kivut ja kestivät sellaiset 11 tuntia ennen kuin vauva vihdoin saatiin ulos. Onneksi ponnistusvaihe oli nopea, 10 minuuttia ja vauva oli ulkona. Esikoista ponnistin yli tunnin, eli tämä oli nopeaa. :) Ihan hyvät muistot jäi synnytyksestä, mutta kyllä meidän lapsiluku taitaa nyt olla täynnä. Poika on aivan ihana, syö ja nukkuu ja vähän ehkä kitiseekin. :) Luulin että olisi ollut isompi, mutta oli vähän alta kolmen kilon. Syntyi klo: 14.34. Ja nyt se on sitten ohi! Vihdoinkin! Nyt pikkuhiljaa totutellaan arkeen kahden lapsen kanssa, onneksi mies on kotona kolme viikkoa isyyslomalla. :)

Nyt nautitaan vauvantuoksusta ja ei ehkä niin kivoista vaan järkyttävistä jälkisupistuksista. No kyllä elämä vielä hymyilee kun vähän aikaa menee. Olo on kuitenkin huomattavasti parempi kuin esikon syntymän jälkeen, ei ole niin väsynyt tai kipeä olo. Ei tullut repeämiäkään, eli tikeiltä vältyttiin! :) Ja on tuo palkinto vaan niin uskomattoman mahtava, ettei voi edes todeksi uskoa että juuri sen tuolta ulos puskin. :)

Tsemppiä odottajille, kyllä se aika vielä koittaa! Kerätkää voimia loppurutistukseen, siihen niitä tarvitaan! (Olin itse nukahtaa supistusten välissä kun olin kivunlievityksenä suihkussa, mutta äkkiä heräsin horjahdukseeni ja siitä pian supistus taas tuli toisensa perään.)

Voikaa hyvin! Odottelen innolla vauvauutisia. Nyt imetys taitaa taas kutsua ja voipi olla etten kerkeä heti merkkailemaan vauvauutisia kun kiirettä pitää lasten kanssa. Onneksi on tuo mies kuitenkin tuossa auttamassa. Ihailee tuolla poikaansa ja pitelee ylpeänä sylissänsä. Esikoinen on jo unten mailla ja taidetaan itsekin mennä ennenkuin esikoinen herää 6.30. Toivottavasti vauva on yöllä rauhallinen niin äiti ja isi saa levätä edes vähän ennenkuin uusi päivä taas pakottaa nousemaan. :)

Vaniliini ja poika 1vrk.

Vierailija
5/93 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaniliinille lämpimät onnittelut pienestä pojasta :) katteeks käy teitä kaikkia, jotka ootte päässy jo jakautumaan! Mitenkähän Ollikolli jakselee?

Tiällä vuan kuullostellaan ja ootellaan tulevaa tiistaita. Välillä supistellee jo lupaavasti, mutta aina ne siitä näköjään lopahtaavat. Eilissä iltana/yöllä Otus oli tosi laiska liikkumaan ja yöllä asiaa panikoinkin aika tavalla, mutta nyt taas illasta on tuntunut liikkeet jo paljon napakammin.

Tsemppiä meille kaikille ja toivotaan nuita ihania vauvauutisia PALJON lissää :)

Juuliska ja Otus 39+4

Vierailija
6/93 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se aika vaan rientää, vaikka tuntuukin välillä ettei voisi hitaammin enää mennä. Nämä loppuviikot on aina sellasta jännittämistä, odottamista ja järjestelyä. Itse ainakin stressaan jatkuvasti enkä edes tiedä miksi.

Ensi viikolla on lääkärintarkastus, jossa saa tietää vähän tilanteesta. Toivoisin että vauvalla olisi sen verran kiire ulos että tulisi edes vähän etuajassa. No sitäpä ei voi muuta kuin toivoa. Alkaa olo olemaan jo sen verran tukala ja yöt menee vähän niin ja näin. Herättyä ei saa enää unta uudestaan kauhean helposti jne. Vetinen valkovuoto on lisääntynyt mikä on välillä vähän hämäävää kun saattaa säikähtää että nytkö ne vedet meni. :D Vauva on edelleen vilkas tapaus, mikä on positiivista tämän kaiken muun stressin keskellä.

Tytölle ostettiin tosiaan lastensänky, jonka ympäristö on vuorattu pehmusteilla kun tuo on jo sieltä muutaman kerran alas tullutkin. Viime yön oli pysynyt siellä kun laitoin patjan alle tyynyn vähän estämään kierähtämisiä. Tyttö on tosi kova pyörimään sängyssä.

Nyt syyskuussa osa saakin jo nauttia nyyteistään, ainakin syyskuun loppupuolella viimeistään. Toivon että itsekin kuuluisin siihen joukkoon, vaikka eihän tässä nyt muutenkaan tarvitse enää kauaa odotella. :)

Reissaamisesta loppuraskaudessa puhuttiin. Itsekään en kyllä varmaan kauhean pitkälle uskaltaisi lähteä.

Sairaalakassi on osaksi jo pakattu, ainakin imetysliivit ja liivinsuojukset, vauvanvaatteet ja omat kotiintulovaatteet. :) Hygieniatarvikkeet käytännössä oikeastaan enää sieltä puuttuvat.

Käytiin tuplavaunut ostamassa ja ovat jo tulleetkin, mutta haetaan ne vähän lähempänä h-hetkeä, vaikka sitäpä ei tosiaan tiedä milloin sekin hetki koittaa. Mutta vähän ennen laskettua haetaan ne.

Rinnat valuttaa jo hiukan maitoa ja ovat hiukan kipeät. Eli lähellä tuo vauva-arki kuitenkin jo häämöttää.

No nyt sitten vaan odotellaan malttamattomana, tietysti pari viikkoa odotan mielelläni ihan vauvan vuoksi, mutta sitten en enää tiedä miten hermot kestää ihan viime metrit. Synnytys jännittää jo hurjan paljon, olisi parempi kun ei tietäisi mihin sitä on menossa, kuten oli esikoisen kohdalla. :D

Ensimmäisen kerran elämässä tosiaankin nautin syksyn saapumisesta. Johtuu tietysti siitä että viileämmillä ilmoilla olo on helpompi ja siitä että laskettu aika lähestyy lujaa vauhtia mitä pidemmälle syksy menee. :)

Voikaa hyvin ja kertokaa kuulumisia! :)

Vaniliini 35+2

Vierailija
7/93 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivon täällä hikipäässä leipää. Tuntuu, että kaikki tekeminen saa puuskuttamaan ja pakottaa tauottamaan tekemisiä.

Meillä on kaverin häät tulossa ja suuntaansa pitäisi istua autossa 150 kilometriä. Tulomatkalla olen kuskina. Vähän mietityttää, miten jaksaa. Selkä alkaa särkeä joka ilta ja supisteleekin siinä mukana. Sunnuntaina ei tarvitse paljon miettiä, mitä tekee. Todennäköisesti sohva on aika hyvä paikka. :) Mutta kyllä lähteminen mietityttää. En osaa suunnitella mitään tekemisiä, kun on koko ajan valmiudessa, vaikka mitään synnytykseen viittaavaa ei olekaan taoahtunut. Miestä selvästi rassaa, ettei sitä hetkeä voi tietää yhtään. Suunniteltu sektio vähentäisi stressiä aika paljon. Nyt vaan odotellaan.

Mimmi33 ja Tikru 35+1

Vierailija
8/93 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hittolainen kun kerkesin pitkän tarinan kirjoittaa ja yhen äkkiä kaikki vaan hävis, plääh!

Tännään oli se äippäpolin aika meillä ja uskomattomia uutisia siellä saatiin,,,vauvan kasvu on siis edelleen hidasta (n.kolmella viikolla jätättää), mutta hää oli kuitenkin aikas kivasti kasvanut "omalla käyrällään". Nyt sitten lääkäri puheli, että viikolla rv38 mahdollisesti käynnistellään synnytys, viimeistään kuitenkin ennen laskettua. Se mikä tästä tekkee merkillisen on se, että vauvan kaikki virtaukset on hyvät, istukka toimii kuulemma erinomaisesti ja kaikki on muutenkin kohdussa vauvalla hyvin, niin miksi silloin pittää käynnistää?? Lääkärin mukaan vauvan kasvuolosuhteet on rv37 jälkeen paremmat kohhdun ulkopuolella kuin kohdussa ja kun toinen on vielä niin pienikin, erikoista! Ja tämä lääkäri oli siis erikoislääkäri joka oli suuntautunut ultriin!! Ei mene tämä minun pieneen kalloon sitten mitenkään ;)!! Kahen viikon päästä on uusi aika ja silloin kuulemma tehdään päätöksiä, hui!

Kohdunsuu oli nyt sormelle auki, kanavaa kuitenkin vielä jälellä eli supistukset on aloittanut kypsyttelyn, tosin minun mielestä liian aikaste. Liekkö oli lääkärillä tarkoitus olla niin kovakourainen, kun teki sisätutkimusta, kun se sattu ihan hiivatisti ja nyt on sitten koko iltapäivän supistellut kiitettävän kippeesti,,,toivottavasti iltaa kohen rauhoittuu.

Meillä on illalla molempien lasten vanhempain illat koululla yhtä aikaa ja just soitti mies, että joutuukin jäämään töihin päivystämään, jippii! Mitenkähän tuota jakautuisi nuorimmaisen neidin kanssa, että kuultas tärkeimmät asiat molempien lasten opettajilta.

Ja ai niin,,,olisko kellään kertoa semmoista mukavan lempeää synnytyksen käynnistystarinaa, kun meillä on kaikki synnytykset käynnistynyt ittekseen ja jostain kumman syystä oon kuullut vaan aiaks hurjia tarinoita moisesta :) liekkö sekin yksi paniikin aiheuttaja, kun nyt tuntuu etten pysy nahoissa tämän uusimman uutisen kanssa!

Joka tapauksessa on supermahtavaa, kun syyskuu jo alkoi ja kohta sitten jo lokakuu :) saa nähä milloin saahaan lukea ensimmäiset vauvauutiset :)

Juuliska ja Otus 35+2

Vierailija
9/93 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin supistelee ja kipeästi, useaan otteeseen tulee joka päivä kipeitä supistuksia. Maha on tippunut paljon ja vauva on tosi alhaalla, ankkakävely mennyt pahemmaksi :D. Tuntuu, että pää on jo melkein jalkojen välissä.

Tämän huomasi kyllä neuvolassakin. Edellisellä kerralla sf oli tippunut sentin, nyt oli pysynyt samana kuin viimeksi. Sf-mitta siis 30. Ihan alakäyrillä mennään, jossain vaiheessa olin yläkäyrillä, mutta sieltä on tiputtu ja lujaa.

Ei tää enää kauaa pysy täällä sisällä, olisin jo itsekin niin valmis synnyttämään. Erilaisia vaivoja on niin paljon, joista pahimpana nyt närästys. Joka päivä joutuu oksentelemaan närästyksen takia, kaikki ruoka närästää, osa pahemmin kuin toiset. Ei todellakaan mitään mukavaa. Supistukset vielä kestää, mutta tää jatkuva huono olo ja närästys..

Mä en todellakaan uskalla matkustaa enää minnekään kauas, kun edellinen synnytyskin luokitellaan syöksysynnytykseksi. Oon tehnyt hätäsynnytyskassin valmiiksi, jos sattuu syntymään sitten matkalla/kotona. Sinne olen koonnut kaikkia tarvikkeita (pyyhkeitä, froteemuovia, hanskoja, käsidesiä, narua jne... mitä nyt sattuisi tarvitsemaan) ja lapsiakin oon jo valmentanut (etteivät sitten pelästy). Sairaalakassi on myös valmiina ja hoitolaukku, kaikki on valmiina vauvaa varten, enää puuttuu vain se vauva :D

Saara ja pikkuinen rv 35+6

Vierailija
10/93 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli aamulla neuvola, protiinit ja turvotukset plussalla, verenpaine 168/118.... jouduin äitipolille ja sieltä nyt suoraan lepoon tyksiin,aloitetaan verenpaine lääkitys jos paineet laskee ehkä pääsen kotiin muuten varmaan odotellaan jonkun aikaa ja käynnistellään synnytystä, tosi tylsä fiilis...

Vierailija
11/93 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ollikolli! Mahtaa olla tylsä tilanne! No pääasia että vauvalla on kaikki hyvin. :)

Itsekin huokaisen helpotuksesta kun tämä on ohi. Eilen koko päivän supistellut aamukuudesta säännöllisesti vähintään kymmenen minuutin välein, mutta eivät olleet kovin kipeitä, vähän voimistuivat iltaan mentäessä. Olin yhteydessä synnytysosastolle ja sanoivat ettei sitä estellä enää, eli tulet sitten kun kivut on sellaset ettet pysty kotona olemaan. Vauva voi kuulemma jo näillä viikoilla tosi hyvin yleensä, riippuen tietty vauvasta. No pakkasin kassinkin ja kaikki valmiiksi kun oli todella jo se olo että lähdetään kyllä synnärille. Illalla alkoi kuitenkin niiden supistusten väli pidentyä ja kivutkin lieventyivät. Yöllä taas heräsin ja supisti 2-7 minuutin välein kipeästi, mutta sitten taas loppuivat ja sain nukuttua. Nyt aamulla vaan väsyttää ja tuntuu kuin kuukautiset olis alkamassa, muutama epäsäännöllinen kipeä supistus tullut. :( Millon tää oikeen loppuu!? Kyllä sais sitten tulla jos meinaa kerran jo tulla tai sit vois loppua kokonaan ja tulla uudestaan parin viikon päästä niin sais vauva vielä vähän kasvaa. Vauva onneksi kuitenkin on liikkunut hyvin, eli voi varmasti ihan hyvin masussa. Luulin et kakkosen synnytys vois olla nopeampi ja helpompi mutta kohta alkaa näyttää että taitaa olla pitkäveteinen ainakin jos meinaa edes vielä syntyä. Voihan se olla että synnytys ei ole vielä edes käynnistynyt ja ensinhän voi olla tällaista ennenkun synnytys oikeasti kunnolla lähtee käyntiin. :/ Tää on vaan stressaavaa ja väsyttävää mulle. No onneksi tietää yleensä millon on tosi kyseessä kun supistusten voimakkuus kasvaa kerta kerralta.

Ainiin ja tissit vuotaa maitoa aina välillä aika runsaastikin ja supistellessa alkavat aina vuotamaan. Lähdetäänköhän tässä kohta synnärille vai mikäköhän mahtaa olla asian laita? Sitä on aika vaikea ennustaa...

Sais vauva vielä hetken voimistua kyllä mun mielestä, mutta jos meinaa tulla niin tulis sitten! :/

Vaniliini ja kiusoitteleva masuasukki 35+4

Vierailija
12/93 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollikolli voimia ja jaksamista! Sairaalassa makoilu on kyllä tosi uuvuttavaa puuhaa, toivottavasti paineet alkaa laskemaan ja pääset kottiin lepäilemään!

Vaniliini sullahan on ollut jo hiukan lähtötunnelmia eilen ja viime yönä :/ sinullakin on niin vähän aikaa edellisestä synnytyksestä ja "paikat" ei ole vielä vuoden eikä kahden jälkeen palautuneet (näin minulle yksi lääkäri sanoi :D), joten tuommonen supistelu tekkee varmasti topakkaasti tehtäväänsä ja itte synnytys on toivottavasti nopeampi :)

Meillä oli taas eilinen päivä ja ilta yhtä härvellystä, kun olin lasten kanssa keskenään kotona eikä kunnon huilitaukoja pystynyt oikein ottamaan. Sen seurauksena koko illan oli semmonen kestosupistus päällä ja vauvan liikkeet ei kauhean hyvin tuntunut. Yö meni sitten asiaa miettiessä ja vauvaa "herätellessä". Nyt aamusella vauva on taas liikkunut taas entiseen malliin onneksi :) on tämä aika hermoja rassaavaa aikaa. Meille sano kans lääkäri torstaina, että tervetuloa vaan synnyttämään jos siltä alkaa tuntumaan eli eivät ennää pijättele toista jos on sieltä tullakseen. Muutaman viikon sais meijän kaveri ainakin siellä pysyä, kun on niin pienikin.

Hyvvää viikonloppua kaikille! Toivotaan, että maha-asukaaat malttaavat mielensä ainakin hetkeksi aikaa vielä :)

Juuliska ja Otus 35+4

Vierailija
13/93 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan jo syyskuu ja varmasti pian alkaa ensimmäisiä lokakuisia syntymään, vaikka toki saisivat kaikki vielä hetken kasvaa rauhassa.

Ollikollille paljon jaksamisia.

Vaniliinillakin kuulostaa hurjalle nuo supistukset. Saapa nähdä mitä saa aikaan kohdunsuulla ja milloin sulla lähtö tulee. Onneksi viikkoja jo hyvin. Itselläni ei edellisessä raskaudessa ollut koskaan kovin kovia supisteluja, paitsi sitten kun synnytys oli käynnissä. En edes voinut kuvitella millaisia kunnon supistelut ovat, ennenkuin vedet meni ja sitten olikin menoa. Usein tuli säännöllisesti supisteluja ja luulin niitä kipeiksikin, kun ei ollut muusta tietoa/kokemusta. No tässä raskaudessa niitä ns. kipeitä suppareita on tullut jo pitkään ja nykyään joka päivä enemmän tai vähemmän. Mutta ei siis mitään sen suurempaa.

Viime viikolla kävin neuvolassa ja vauva edelleen perätilassa. Th laittoi lääkäriajan viikolle 36 ja jos lääkärikin toteaa vauvan olevan perätilassa niin sitten ultraan. Ja jos vauva tosiaan perätilassa on niin sitten kääntöaikaa. Näillä sanoilla siis terkkari laittoi asiaa eteenpäin. Mun mielestä vähän kummaa touhua. Eikö ois voinut laittaa suoraan ultraan vaikka jo ensi viikolle? Mua pelottaa se kääntöyritys ja etenkin jos kovin pitkälle päästetään niin mahtuuko vauva edes kääntymään enää? Perätilassakaan en mielellän lähtisi synnyttämään, mutta ei myöskään innosta ajatus sektiosta :). Mut sektion ehdottomasti valitsen jos vauva ei enää käänny. Ainut asia joka sektiossa on positiivista on se että tietää tarkalleen millon vauva syntyy ;). No mutta, pääasia että syntyy joskus ja vauvalla kaikki hyvin. Ja jospa se pikkuinen tajuaisi vielä itsekin kääntyä, vielähän se ehtii.

Mä en ole vielä sairaalakassia pakannut, vaikka voishan sen valmiiksi laittaa. Vauvallekaan en ole kotiuttamisvaatteita katsellut kuin podyn :D, jotenkin ei ajatus kulje enkä tiedä mitä pitäs päälle laittaa. Mitähän esikoisella oli kun syyskuun alussa päästiin sairaalasta pois? Muistan että oli tosi kylmä ja sateinen ilma.

Vauvan rytmistä oli myös ollut keskustelua. Täällä kans vauvalla on tosi selkeä rytmi. Aamuisin on selvästi virkeämpi ja päivällä hiljaisempia hetkiä pitempään. Illalla sitten alkaa kunnon myllerrys klo 21 aikoihin ja kestää jopa pari tuntia. Sillon tulee tosi kipeitäkin potkuja. Yöt sitten on ihan hiljaista. Saan nukkua tosi rauhassa. Vessakäyntien jälkeen jään monesti hetkeksi kuulosteleen liikkuuko vauva mutta ei mitään tai sitten pari pientä vaisua töytäisyä, ihana. Toivottavasti sama rytmi jatkuu mahan ulkopuolellakin. Esikoinen ollut pienestä asti tosi hyvä nukkuaja, toivottavasti tämä on kans. Esikko saattoi pihalla nukkua viisikin tuntia vaunuissa. Puoltoista vuotiaasta asti on nukkunut sellaisia 10-11 tuntisia yöunia sekä lisäksi 2-3 tunnin päikkäreitä.

Vierailija
14/93 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiällä on eilisestä päivästä lähtien ollut jotenkin epämääräinen olo,,,supistellee ja vauvan liikkeet on selkeesti vähentyneet ja semmosta "tuikkailua" on tuolla alapäässä, mitähän merkkejä lie nämä oovat,,,kenties meinaisi lähestyvää synnytystä ;). Viikon päästä olisi se kasvukontrolli aika ja toivoisin kyllä, että edes sinne saakka päästäs.

Onko teillä muilla ollut semmosta "kestosupistusta" ettei meinaa millään tuo mahan kovettelu hävitä? Minä alan olla jo täysin hermoheikkona tiällä, kun koko päivän on tuas tuntunut supistus, välillä pelkästään kovetteluna ja välillä taasen aikas kippeenäkin. Ja kun nuo vauvan liikkeet sen myötä on vähentyneet,,,tosin liikkuu kuitekin muttei samaan tahtiin kuin aikasemmin. Tosin lääkäri sano että kovin pienet vauvat ei välttämättä jaksa touhottaa samalla tavalla kuin "normikokoiset" vauvat, mutta silti huoli painaa hiukan takaraivolla. Pitäneen soittaa huomenna neuvolaan ja pyytää voisiko sydänääniä käyvä pikaiseeen kuuntelemassa.

Tiällä suunnalla onkin ollut nyt tosi hiljaista,,,minä käyn joka päivä tarkistamassa josko joku olis kirjoitellut kuulumisia, kun niitä on niin mukava lukea :)

Voikaahan immeiset hyvät hyvin mahojen kanssa vielä vähän aikaa :) kohta päästään nauttimaan vauva-arjesta, ei mene ennää kauan :D

Juuliska ja Otus 36+0

Vierailija
15/93 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä juuri nytkin taas supistelee aika tuntuvasti. Eikä tässä olossa heti keksi asentoa, jossa voisi olla rentona. Se on harmi, koska oloa ei ainakaan auta, että jäpittää vatsan mukana.

Tänään oli kasvuarvioultra ja ihan hyvän kokoinen tyttö siellä odottelee. Kohdunsuu on vielä kiinni ja ainoa edistys on vauvan laskeutuminen. Siksi tämä supistelu tuntuu aika rankalta harjoittelulta. Mutta täytyy lämmitellä kaurapussin kanssa. Suihkuun ei viitsi mennä kerrostalossa enää tähän aikaan yöstä.

Tämän päivän ultra poiki käynnin TAYS:n, jossa vielä arvioidaan, pitääkö synnytys käynnistää. Vauva kasvaa yli nelikiloiseksi. lantio kyllä riittäisi synnytykseen. Saa nähdä, mitä siellä sanotaan.

Vaunut haettiin tänään ja niitä ollaan ilta ihasteltu. Hissiin mahtuivat ihan hyvin. Oma auto vielä testaamatta. Pitäisi mahtua kyllä. :)

Tsemppiä kaikille - missä viimeisiä viikkoja vietättekin. Toivottavasti kotona. :)

Mimmi33 ja Tikru 35+6

Vierailija
16/93 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin suppailee päivittäin, mutta ei niin kipeitä että tietäis olevan just _niitä oikeita_ supistuksia. Alaselkä on myös tosi kipeä. Eilen oli viimeinen lääkärineuvola, joka oli täydellinen pettymys. Vastassa oli ulkomaalainen lääkäri, joka kertoi heti suoraan ettei ole ollut aiemmin neuvolatyössä. Ei siis osannut sanoa mitään kohdunsuun/kaulan tilanteesta tai lapsen koosta. Sydänäänten kuuntelukaan ei meinannut onnistua ja sanoikin ensin että äänet on liian matalat ja sitten korjasi että eivät olekaan. Sf-mitan mittasi ja se oli taas kasvanut reilusti, mutta ei ottanut siihenkään mitään kantaa. No, pahoitin sitten mieleni ja soitin omalle terkkarille myöhemmin päivällä. Pääsen ylimääräiselle käynnille hänen luo maanantaina ja hän tekee tarvittaessa lähetteen äitipolille tarkastukseen. Kehotti myös tekemään valituksen tästä kyseisestä lääkäristä. Jotta näin...

Vaunut on meillä nyt kasattuna ja turvakaukalo hankittuna. Pinnasänky on vielä osina varastossa ja patja ostamatta, mutta ajattelin vuokrata alkuun Vaavisängyn. Sairaalakassia en ole vielä edes ajatellut, aina olen pakannut vasta laitokselle lähtiessä sen. Yhden imetyspaidan ostin ja liivejä on tallessa muutamat. Liivinsuojat, siteet ym on vielä hankkimatta, mutta ehtiihän tässä :) Vaikka kyllä toivonkin, että tämä pieni ymmärtäisi syntyä jo parin viikon sisällä.

Hyviä vointeja viimeisiin viikkoihin ja kohta alkaa tosiaan tapahtua! Aurinkoista syyskuun alkua kaikille :)

Rupis 36+1

Vierailija
17/93 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei kaikille!

Neuvolassa tuli taas tänään käytyä ja kuulumiset ovat seuraavanlaisia: paino +700g/ vko (ups), uimahallin vaaka näytti kyllä 3kg vähemmän (onneksi) kuin neuvolan, paine 122/83, sf 30 (ihan keskikäyrällä), lapsivesi n, rt:ssä edelleen, liikkeet ++ ja syke 135+. Pää on alhaalla, muttei kiinni. Niin epäilinkin, koska wc:ssä ei tarvitse ravata ja kipuja kohdunsuulla ei ole.

Supistukset edelleen harjoitusasteella ja aika harvassa, tosin muksiainen potkii välillä hyvin kipeästi kylkiin, sillä on kai jotkut piikkikantapäät...

Kirpparilla tuli myös käytyä, piti esikoiselle hankkia paitoja, löytyi kaksi ja sitten muksiaiselle vaikka mitä (10+ vaatetta), vaikka kaikkihan meillä piti olla jo esikoisen jäljiltä. Vielä kaksi viikkoa äitiysloman alkuun ja sitten katsotaan kuinka sitä pärjää menevän esikoisen ja masun kanssa kaksistaan koko päivän :).

Unelma11 ja muksiainen 33+0

Vierailija
18/93 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin neuvolassa, kaikki hyvin, painoa nyt tullut yhteensä 12kg. Kauheeta närästystä ollut, nyt täytyy ihan kuurina ottaa lääkettä että ei tule pahempia vaurioita vatsaan. Mulla on ens viikolla sitten vika neuvola ja 19.9 todennäköisesti kalvot puhkaistaan, ellei itsestään tule sitä ennen, ei kyl mitään oireita, kipeet supistukset puuttuu mitä on ollut noiden edellisten kanssa. Nyt täytyy alkaa koiran kanssa lenkkeilemään ja ens viikolla siivoomaan.

Vähän jännittää toi synnytys kun mulla on kaikki ollut niin rajuja, syöksysynnytksiä kaikki, esikoinen tuli alle kolmessa tunnissa, keskimmäinen reilussa tunnissa ja nuorimmainen 40-50 min ja just kerettiin ambulanssin kyytiin kun vauva jo syntyi. Sillä nyt käynnistävät.

Kohdun korkeus on nyt 36cm ja ite olen vaan 154cm joten maha on valtava.

Meillä vauva on jo tosi alhaalla, kohtu tuntuu silti vaan kasvaa, saattaa tulla hieman isompi vauva.

Mut nyt tuli kiire, koira ulos ja isoimmat koulusta kolmelta, nuorimmaisen jouduin jo hakemaan kun maha tuli niin kipeäksi ja opettaja soitti hakemaan.

Mammuska ja poitsu 36+3

Vierailija
19/93 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin supistelee yhä vain. Neuvolassa käyty eilen, vauva on todella, todella alhaalla, terkka sanoi että niska tuntuu hyvin, mutta päätä ei juurikaan, koska se on jo niin alhaalla. Sf-mitta pysynyt yhä samana, eli 30. Se on ollut sama nyt kolme viikkoa, alakäyrillä mennään. Muuten kaikki ok. Lähtiessäni neuvolantäti totesi, että nähdään ensi viikolla, jos et ole synnyttänyt. Uimakiellon sain, kun puhuin uimahalliin menosta. Kun ei nyt tiedä tarkkaan tämänhetkistä kohdunkaulan tilannetta.

Liitoskivut on pahentuneet, liikkuminen on vaikeaa ja kivuliasta. Tuntuu, että vauvan pää olisi jo jalkojen välissä, kun vauva on niin alhaalla :D, ankkakävely pahenee ja istuminenkin on vaikeaa ja kivuliasta välillä. Öisin herään välillä kipeisiin supistuksiin, joita tulee myös päivisin riittävästi. Valkovuoto lisääntynyt (ihanaa..). Kaikki nämä viittaa siis selvästi lähestyvään synnytykseen.

Toivottavasti syntyisi jo pian, haluaisin jo niin eroon näistä kaikista raskausvaivoista. Ja niiiiin kova kaipuu on saada vauva syliin ja päästä vaihtamaan vaippoja ja pukemaan pieniä vaatteita jne.

Hyviä vointeja kaikille, yritetään selviytyä näistä viimeisistä viikoista :)

Saara ja pikkuinen rv 36+5

Vierailija
20/93 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtunut taas ihan kokonaan tänne kirjoittelu. Mutta tänään ei oo ollut kyllä mikään maailman paras päivä! Aamulla herään siihen kun avaan silmät niin kaikki heittelee silmissä ja on tuskan hiki no nousin ylös ja kävin juomassa mehua ja menin takasin sänkyyn ja nukuin muutaman tunnin lisää taas sitten herättyäni alkoi sama homma. Soitin neuvolaan niin eikös se mennyt sitten johonkin vaihteeseen jossa ne sano että laittaa soittopyynnön miulle. Oottelin sitten sitä soittoa 2,5h! Kyllästyin ja soitin sitten äitipolille ja sieltä sanoivat että soita puolen tunnin päästä uudestaaan... joten sitten päätin että yritän viellä soittaa terveyskeskukseen jossa vastasivat ja antoivat ajan jonka kuitenkin jouduin perumaan, koska puhelun loputtua soittivat sieltä neuvolasta vihdoinkin ja sanoivat että tulla sinne. Neuvolaan sitten päästyäni kaikki oli kunnossa missän ei ollut mitään vikaa. :) mutta silti se neuvola täti päätti soittaa sinne terveyskeskukseen että kahtoo onko miulla jotain tulehdusta korvissa tai poskionteloissa kun on jo viikon verran ollut flunssa. Neuvolalta sitten menin suoraan sinne terkkarille ja siinä ennen sisälle päästyäni laskeskelin supistusten määrää niin alle puolessa tunnissa tuli 10 supistusta! Ja lopulta sislle päästyä eihän ne sielläkään mitään löytäneet. Kahtovat viellä kohdunsuun tilanteen nin sen mielestä se oli jo pehmeä ja auki.

Että kiitos tästä päivästä! Mitään vastausta ei tullut ja vielläkin huimaa!

Että tämmöistä täällä tänään nyt on valitukset tehty! :D

Muuten on mennyt hyvin raskaus aika. :)

Sanzku rv 34+5