Kuinka joku äiti voi toimia näin?
Tunnen erään pariskunnan, joka yritti lasta yli 10v. Vihdoin sitten saivat lapsen lähelle nelikymppisinä. Heti vauvasta asti mummot hoitivat lasta paljon, jopa yli oman jaksamisensa. Jos mummot eivät hoitaneet lasta, niin isä hoiti. Ja hoitaa edelleen. Nyt lapsi on päiväkodissa viikot, mummot hoitavat illat ja usein myös viikonloput. Jos mummot eivät hoida, niin isä hoitaa. Isä ei pääse kotoa mihinkään ilman lasta. Äiti ei jaksa olla lapsen kanssa puolta tuntia pitempään.
Isä vie aamulla lapsen tarhaan töihin mennessään, äiti jää nukkumaan. Sitten äiti olevinaan opiskelee päivät ja hakee lapsen neljän jälkeen ja vie usein suoraan mummolle. Usein äiti ajaa lapsen isänsä kanssa viikonlopuiksi pois kotoa, että saa olla rauhassa. Isä ei ole aivan kykenevä hoitamaan lasta yksin.
Ei voi kuin ihmetellä tuota touhua. Äidillä riittää energiaa kaikkiin muihin kissanristiäisiin, mutta lapsen kanssa ei viitsi olla yhtään. Asiahan ei sinänsä mulle kuulu, mutta kyllä käy lasta sääliksi. Lapsi haluaisi vain olla kotona. Luulisi, että kun sitä lasta niin kauan toivottiin ja toistakin yritettiin, niin sitä jaksaisi itsekin vähän hoitaa.
Kommentit (8)
pääset tarkkailemaan perhettä ulkoapäin, mutta et tiedä mitä sisäpuolella tapahtuu.
Sua harmittaa kovasti kun isovanhemmat käyttävät kaiken voimansa kyseisen lapsen hoitamiseen eikä hoida sinun lapsiasi. Elämä on epäreilua.
Mitä vastauksia... eihän tollanen ihan ULKOAPÄINKIN tarkasteltuna ole normaalia. Olisi saanut se mamma jäädä lapsettomaksi loppuelämäkseenkin. Niinkuin ap mainitsi, niin muihin kissanristiäisiin ja vouhotuksiin riittää energiaa, joten mistään masennuksesta tuskin on kyse.
Mulla on isot lapset enkä ole hoitajaa vailla. Olen saanut aikanaan apua tarvittaessa, tosin me olemme hoitaneet pääosin lapsemme itse ja käyneet myös töissä. Tiedän vain mummojen tuskan lapsen puolesta ja huolen omasta jaksamisestaan.
Tuollainen toiminta äidiltä on ilmeisesti ihan ok av-mammojen mielestä :O
ap
kun isäkään ei ole kykenevä hoitamaan lasta kunnolla ja tämä fiksu äiti kyllä tietää sen. Kämppä on kaaoksessa aina ja ruoka on eineksiä. Äiti lisäksi aina ääneen valittaa, kuinka rasittava ja kauhea lapsi on. No on kai, kun ei saa koskaan keneltäkään huomiota (mummoja lukuunottamatta.)
ap
en jaksa kirjoittaa paljon mutta esimerkiksi yksi juttu: äiti oli aikoinaan 4 lapsen yksinhuoltaja. Päätti sitten kerran että lähtee matkustelemaan, yksin. Me lapset jäätiin 2 kuukaudeksi kotiin isäpuolen kanssa.
Nykyäänkään ei jaksa olla lastensa kanssa, (itse siis jo aikuinen, mutta nuorin on vasta 9v) viilettää päivät töiden jälkeen omissa harrastuksissa, viikonlopuille keksii aina jotain, yleensä lähtee toiseen kaupunkiin tmv. Miehensä on sitten kotona.
Ei kiva =(
eineksissä ei oo mitään pahaa ja jos kämppä on niin kaaoksessa että lapsen kasvua haittaa voit tehdä ls-ilmoituksen, mutta pitää olla jo huume- tai kahden alkoholistin koti ennen kuin kämpän sotkuisuus on sitä luokkaa että lapselle epäsopiva.
Eli pidä ap huolta omista asioistasi, please.