Heh, olen lto ja kerran papin vaimon tullessa lastaan hakemaan pk-sta
papin vaimo siis oli hakemassa lastaan päivähoidosta ja vahingossa tokaisin johonkin asiaan "voi herran jestas" tms. venähti vaimolla naama pitkäksi, eikä ole sen jälkeen juuri tervehtinytkään. Onpa kyllä aika pikkumaista ja tekopyhää, että tuolla lailla tuomitaan ihminen yhden tokaisun tähden. Ei se vaivaa, mutta ihmettelen uskovien ihmisten ajatusmaailmaa.
Onko samantapaisia kokemuksia?
Kommentit (29)
et sitten parempaa provoa keksinyt...ja mikset ole töissä??
miksi tämän typerän jutun pitäis olla provo, kun ei tässä mitään provoilemista olekaan.
...ja tästä on aikaa jo pari vuotta, tuli yhtäkkiä mieleen, kun oma äåitini tokaisi lapsen vl kaverin ollessa kylässä samantapaisesti, ja tällä kaverilla kanssa meni naama kummaksi. Siitä muistui mieleeni...
ja olen äitiyslomalla nyt, joten ei siksi en töissä.
t.ap
kastiin menee yläasteellä ollut silloinen liikuntamaikan sijainen, uskovainen helluntalainen. 1500 metriä juostessa kaverini kevensi tilannetta huutamalla "Oh Gosh!! Voimani ehtyvät!!" No tämä maikka rupesi juoksun jälkeen totisella naamalla avautumaan että "Oh Gosh" (=Voi hurja tms.) on johdettu God-sanasta ja on näin ollen jumalan pilkkaa joten ei saa kiroilla. On jälkeenpäin irroittanut monet naurut ja laittanut kyllä mietityttämään kuinka pikkusieluisia ja jumalaa pelkääviä ihmiset voi olla...
Ihme tyyppi. Säälittää sen lapsen tulevaisuus. Millasta helvettiä se tuleekaan kersalle olemaan kun varttuu murrosikään ja etsii omaa tyyliään, seksuaali-identiteettiään, koettelee rajojaan... No joo. Mutta en oo tosiaan itse kohdannut moisia. Isotätini oli vanhollislestadiolainen ja oikein hupaisa rouva. Kylässä ollessaan katseli meidän kanssa televisiota, pari kertaa äiti kysyi laitetaanko kiinni, häiritseekö, täti sanoi että ei kun teidän kodissahan me olemme :) Toivotteli aina jumalan siunausta ja jumalan rauhaa vaikka hyvin tiesi että isä ei kuulu kirkkoon emmekä rukoile tai lue raamattua. Silti jokainen sai jouluna ja syntymäpäivinä itse kudottuja villasukkia ja muuta ihanaa (myös se kirkosta eronnut isäni). Eli uskovaisia on moneksi! (Onneksi!)
"Voi, herran jestas minkälainen poika oli hän! On hyvä, ettei Eemeleitä ole enemmän."
Olisit alkanut laulaa tuota papin vaimolle. :)
Jos jotakin pitää pyhänä, niin sitten sitä myös kunnioittaa.
Toisaalta, kyseessä voi olla myös ihan väärinymmärrys. Itse en käytä alkoholia, mutta en paheksu sitä, että muut käyttää. Sitten välillä kuulee kohtuukäyttäjiltä selän takaa, kuinka mä olen niitä kohtaan niin tuomitseva...
Tuo täti oli niin syvästi rakas ihminen koko suvulle että jää häiritsemään jos joku käsitti väärin.
Tuo jumalan rauhan yms toivottelu ei siis koskaan loukannut ketään meistä ei-uskovaisen perheen jäsenistä. Meistä se oli sydäntälämmittävää sillä se toivotus oli kai kaikkein kauneinta mitä nää "hihhulit" toisilleen sanoi lähtiessä toisen luota. Täti siis käytti tuota toivotusta "heippa" tai "näkemiin" -sanojen sijaan.
Minun tuntemani papin vaimo olisi kyllä herättänyt pahennusta joskus 50 vuotta sitten...
Hauska ja rento nainen.