Lue keskustelun säännöt.
Äityisrahasta..
31.08.2011 |
Työnantaja maksaa palkan kolmelta äitiyslomakuukaudelta. Palkka lasketaan keskiarvona 6 kk:n palkasta. Mites Kelan maksama vanhempainraha, kait Kela laskee edellisen koko vuoden vahvistetun verotuksen mukaan?
Kommentit (3)
6 kuukauden tulojen mukaan laskettuna, jos noussut sen 20%.
Kelan sivulla tarkemmat ohjeet ja laskurikin varmaan.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
olet hakemukseen laittanut. Eli 6kk edeltävät tulot tai edellinen verovuosi. Jos 6kk edeltävät tulot sinulla paremmat, niin toki niiden mukaan kannattaa vanhempainrahaa hakea (olet saanut esim palkankorotuksen)
tai sitten viimeisten 6 kuukauden mukaan, jos niiden tulot ovat 20 % enemmän kuin edellämainittu, mutta jälkimmäistä pitää itse anoa.
www kela piste fi