Onko teillä vanhempanne Facebook-kaverina?
Äitini pyysi minua Facebook -kaveriksi. En haluaisi häntä fb-kaveriksi vaikka meillä on hyvät välit. En haluaisi että hän näkee ketä mulla on siellä kaverina ja mitä siellä kirjoitan. En kuitenkaan kehtaisi ja haluaisi kieltäytyäkään kaveripyynnöstä... onko loukkaavaa kieltäytyä ja miten sen perustelisin?
Kommentit (33)
Anopin kylläkin laitoin estoihin ettei näe mitä kirjoitan eikä voi kommentoida. Meni kertaalleen sukset julkisesti ristiin..
hyvä, että osaavat tietokoneen käynnistää.
Voihan sitä vähän rukkailla niitä asetuksia niin että äiti ei saa tietää ihan kaikkea mitä kaverit. Ja toistepäin.
Äitini pyysi minua Facebook -kaveriksi. En haluaisi häntä fb-kaveriksi vaikka meillä on hyvät välit. En haluaisi että hän näkee ketä mulla on siellä kaverina ja mitä siellä kirjoitan. En kuitenkaan kehtaisi ja haluaisi kieltäytyäkään kaveripyynnöstä... onko loukkaavaa kieltäytyä ja miten sen perustelisin?
en esim. halua että vanhempani näkee kenen miesten kanssa siellä juttelen. Ja lisäksi kun siellä on välillä esim. jotain seksiin viittaavia vitsejä yms. niin ei oikein pysty yhtä vapautuneesti siellä heilumaan jos äiti lukee kaiken.
sp
aikuiset lapseni eivät ole kavereitani, enkä sitä haluaisikaan. En halua lukea heidän juhlimisestaan ym. nuorten elämästä. Miniä sitävastoin haluaa olla kaverini, ja joskus on kiusallista, kun poika kirjoittaa hänen seinälleen ja joudun niitä hempeilyjuttuja lukemaan.
Sen sijaan 18v poika ei halua minua kaverikseen ja ymmärrän sen. Vaikka vähän riipaiseekin :´)
mutta appiukko 75 v on kyllä mun kaverini. Mun mielestä on tosi outoa jos noin läheistä ihmistä kuin oma vanhempi tai muu sukulainen ei ota kaveriksi? Voihan sitä rajata jos ei halua kaikkea näyttää. Itse rajaan apen pois vain silloin jos haukun anoppia ;)
Mutta on minulla kaverina omatkin teinini. Ja moni teinien kaveri on pyytänyt kaverikseen:)
eikä mun oikeestaan tartte mitään äidiltäni salata joten ei haittaa
Joten eipä ole juuri tuo ongelma tullut eteen ;)
Vanhempani pyysivät minua kaveriksi ja en kehdannut kieltäytyä. Sen sijaan piilotin heiltä seinäni joten eivät näe kirjoituksiani siellä.
Luultavasti ainakin äitini ymmärtää että olen blokannut heidät seinältä mutta eipä ole kehdannut sanoa mitään.
Sähän voit ihan itse säädellä mitä hän näkee ja mitä ei. Pistät vaan eston, ettei näe sun päivityksiä. Tosin huomaa tämän tietenkin helposti... Mulla on tällä tavalla kaverina myös lapseni. En mä halua että ne näkee mun päivityksia ;-)
Isäni ei ole kiinnostunut tietokoneista, eikä osaa käyttää niitä, eikä siis ole myöskään Facebookissa.
Sä keskustelet miesten kans omalla seinälläs??? Mikset privaviesteinä tai chatissä?
en mä nyt enimmäkseen seinällä keskustelekaan miesten kanssa, enimmäkseen toki privaatisti, mutta välillä jotain "yleisempiä" kommentointeja seinällä. Ei niissä asioissa mitään varsinaisesti salaista ole mutta silti en haluaisi että äitini pääsee näkemään elämäni tätä osaa eli koko fb:a.
ap
teini ikäinen niin sitten ymmärrän ette halua äitiäsi kaveriksi.
äiti ei fb:ssä olekaan.
Lisäksi kavereina mm. serkkuja ja enoja, en ymmärrä mikseivät vanhemmatkin voisi olla fb-kamuja. En pahemmin kirjoittele mitään, mitä isäni ei voisi nähdä, enimmäkseen arkisia asioita ja lapseen liittyviä juttuja. Joskus olen jotain parisuhdehuolia rajannut isältäni pois, ettei turhaan huolestu. Mulla ei muutenkaan kaikki kaverit näe kaikkea.
Tai siis isä on kaverina, äidillä ei ole profiilia.
En muutenkaan kirjoittele facebookiin mitään, minkä julkaiseminen koko maailmalle olisi ongelma. Profiilini on toki avoin vain kavereille mutta eipä se olisi ensimmäinen kerta, kun jonkun softan asetukset - niinkuin fb:n yksityisasetukset - bugittaisi.
äiti kuollut ja isä ei ole koskaan tietokonetta käyttänytkään. .
koska vanhemmillani ei ole edes tietokonetta...