Onko teillä vanhempanne Facebook-kaverina?
Äitini pyysi minua Facebook -kaveriksi. En haluaisi häntä fb-kaveriksi vaikka meillä on hyvät välit. En haluaisi että hän näkee ketä mulla on siellä kaverina ja mitä siellä kirjoitan. En kuitenkaan kehtaisi ja haluaisi kieltäytyäkään kaveripyynnöstä... onko loukkaavaa kieltäytyä ja miten sen perustelisin?
Kommentit (33)
Mitä salattavaa sinulla on äidiltäsi?
mutta jos olisi, niin en välttämättä ottaisi kaveriksi. En kaipaa äitini kommentteja jutuistani. Isä on tahdikkaampi, eikä kommentoi.
en ottanut isääni kaveriksi, vaikka pyysi. Valitsen muutenkin kaverit siellä tarkkaan, eikä olla isäni kanssa mitenkään läheisiä, joten tähän ratkaisuun päädyin. Itseäni olisi ahdistanut todella paljon, vaikka olisinkin voinut tietyt asiat salata jne.
ja isäni on kuollut joten eivät ole fb-kavereitani :)
En näe siinä mitään ongelmaa. Jos en voi olla oma itseni vanhempieni edessä niin kenen sitten? Ei sillä, että isä ja äiti olisivat samaa mieltä monistakaan elämänvalinnoistani, mutta en nyt ainakaan heidän edessään ala teeskennelläkään.
Ihan väleissä ollaan.
Olen 43-vuotias.
Tuolta ylempää jäin ihmettelemään jonkun vastaajan kokemusta, että on kiusallista nähdä poikansa ja miniänsä hempeilyjä.... miksi??
oma teininikin mulla on kaverina ja samoin useita hänen kavereitaan. Eihän sitä kaikkia päivityksiä tarvitse kaikille näyttää, jos nyt jotain salattavaa on.
on estänyt minua näkemästä mitään hänen tietojaan. Ei aiheuta mitään ongelmia.
Olin tyttäreni Fb kaveri kun pyysi nyt poistanut minut kavereistaan kun katselin ei ole muita poistanut,olen koko päivän sitä itkenyt.En mielestäni ole häntä loukannut enkä myöskään kommentoinut hänen juttujaan en tiedä missä vika:(
Ovat tietysti, en ymmärrä yhtään miksi eivät olisi kun kuitenkin hyvissä väleissä ollaan ja kaikki osapuolet kerran ovat siellä Facebookissa. Eri asia tietysti, jos välit ovat erityisen huonot tms.
Mieheni on myös hyvissä väleissä vanhempiensa kanssa, mutta eivät ole kovin läheisiä eikä hän halua kaikkea heille paljastaa. Siksi hänellä on Facessa oletuksena, etteivät vanhemmat näe (useimpia) hänen julkaisujaan. Mielestäni tuo on hyvä ratkaisu, jos periaatteessa haluaisi jonkun kaveriksi, mutta ei kuitenkaan haluaisi kaikkea näyttää. Siellä voi kuitenkin aika tarkasti viilailla asetukset sen mukaan, mitä haluaa kenenkin näkevän.
Olen 38v ja en ottaisi. Onneksi ei ole kiinnostunut koko fb:sta. Meillä on aivan erilaiset käsitykset yksityisyydestä. Minä haluan pitää omastani kiinni, hänellä on taipumus lörpötellä. Tästä eroavaisuudesta on puhuttu monet kerrat, tuloksetta.
Minusta on outoa se,,että koko suku on kavereita facebookissa.
Itse en jaksaisi heidän juttujaan.
En ole naamakirjassa.
Vanhempani eivät omista tietokonetta eivätkä älypuhelimia.
Tosin olen saanut ympäripuhuttua äitini periaatepäätökseen, että hankkii tietokoneen ja opettelee sen käytön.
faija kuollut, äiti ei ikinä omistanut tietokonetta tai nettaillut
ottaisin kyl äitin kaveriksi, mutta pistäisi omalle hiukan sensuroidulle ir-listalle