Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sisarusten ikäeroksi tulee 10 kk, muilla?

Vierailija
30.08.2011 |

Meille syntyy vauva helmikuussa, mikä on tietenkin hienoa ja sitä odotamme innolla, mutta hauskinta tässä on se, että olen synnyttänyt 4.5kk sitten ja sain tietää tästä raskaudesta pari kk sitten, joka tuli kieltämättä aikamoisena yllärinä.. onko muita saman kohtalon kokevia ja kuinka olette raskausajan jaksaneet pienen vauvan kanssa? entäpä mitä se arki sitten on kun vauva syntyy..ainiin..minulla on vielä 4v. uhmaikäinen sokerina pohjalla :)

nimimerk. tuplamami

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla tosi nuori.mun kroppa eikä pää ei olis kestäny

Vierailija
2/12 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarkoituksena oli antaa pienemmän tulla jos on tullakseen. Tärppäsikin nopeasti. (olin silloin 35v)

Oli todella raskasta aikaa, mutta ei siksi että lapset olivat pienellä ikäerolla vaan siksi, etteivät olleet terveitä. Kumpikin itki koliikkimaista itkua 6-7kk, eli nuoremman odotuksesta suuri osa oli parkuvan vauvan kantamista. Sitten heitä olikin kaksi ja kumpikaan ei oppinut kävelemään, eli kantamista ja hoivaamista riitti yötä päivää ja riittä yhä. Öiset itkut ovat onneksi loppuneet.

Ennestään oli 3 lasta.

Paljon onnea sinun osotukseesi! Sujuu varmasti ihan hyvin! Lapset menevät kaksostenrattaisiin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kadehdin jo! :D Itse synnytin tämän vuoden helmikuussa ja olen jo jonkun aikaa kuumeillut toista lasta. Sektion takia kuitenkaan ei olla vielä uskallettu lähteä tuumasta toimeen. Ja ehkä toisaalta vähän jännittäisin noin pientä ikäeroa. Vahingossa olisi meillekin voinut käydä samoin, sillä ovuloin jo 3 vk kuluttua synnytyksestä, enkä oikeastaan edes tiennyt että se on mahdollista niin pian!

Minulla on kaksi tuttua, joilla on vauvat n.11 kk ikäerolla ja hyvin heillä näyttää menneen. Tietysti siinä voi olla välillä rankkojakin kausia, etenkin jos molemmat on vielä yhtäaikaa "sylivauvoja", mutta epäilemättä sitä omat voimavarat venyy vaatimuksen mukaisiksi ja pärjäätte varmasti hyvin tekin! Onnea siis vaan koko perheelle uudesta tulokkaasta!

Vierailija
4/12 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulla/ meillä kaikki sujui yllättävän hyvin. Raskausaikana ei mitään ongelmia, vaikka oli pieni esikoinen hoidettavana. Samoin synnytyksen jälkeen, kuopus oli tyytyväinen vauva, ja hyvin pian molemmillea lapsille muodostui sama päivärytmi pitkine päiväunineen.

Toki sitä vaipanvaihtoa ja syöttämistä/ pukemista piisasi, mutta en sitäkään kokenut kohtuuttoman rankaksi. Tosin meillä mies on ollut aina ns. osallistuva isä, ilman sitä en noin pieneen ikäeroon olisi suostunutkaan.

Vierailija
5/12 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ikäero tasan vuosi ja hyvin on mennyt (vauva 8kk, esikoinen 1v8kk). Teillä tietysti parin kuukauden verran erilaine tilanne. No mutta kumminkin..olen ihmetellyt miksi missään ei kannusteta hankkimaan lapsia näin pienellä ikäerolla (jos mahdollista), sillä ehdottomast on ollut toimiva homma. Parasta on ollut, että "päästiin" uuteen vauvaputkeen heti samaan syssyyn ja menee ikään kuin siinä ihan samassa kuin yhdenkin kanssa. Vauva mukautui heti alkuun esikoisen päikkäriaikoihin ja olo on ollut helpompaa kuin vain yhden kanssa, sillä vauvalla riittää isoveljessä seurattavaa ja nyt pääsen useammin tekemään kotitöitäkin kun yhdessä puuhaavat. Toki tietysti on hetki kun kädet ovat täynnä ja molemmilla olisi kova äidin hätä, mutta nekin tilanteet ratkeavat tietysti suht nopeasti. Kurjinta on ollut riittämättömyyden tunne, en ehdi olla kummallekin läsnä niin paljon kuin tahtoisin.

Varmaan kiireiset ja työntäyteiset ajat teillä edessä, mutta pahin helpottaa kumminkin todella nopeasti.

Onnea vauvasta!

Vierailija
6/12 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihda ainakin nimimerkkisi. Sustahan tulee triplamami :).

Vierailija
7/12 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kaksi tuntia ikäeroa ja sen jälkeen vietin aikani kolmen alle kolmivuotiaan kanssa.

Kyllä sitä ihminen jaksaa, kun on pakko.

Vierailija
8/12 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on muitakin :)

Mulla laskettu aika maaliskuun alussa ja poika nyt 5kk! Kaikki paniikit käyty läpi alkaen "miten jaksan" ja "mitä käy kropalle".

Mulla alkaa nyt pikkuhiljaa olo helpottaa,alu oli tosi vaikea kun koin huonoa omatuntoa kun en jaksanut pojan kanssa telmiä niin paljon kuin olisin halunnut.

Yö heräämiset rassaa vieläkin kun herään jo nyt vessaan ja sit vielä pitäisi jaksaa poikaa syöttää öisin,onneksi ei herää kuin kerran kaksi.

Mistä päin aloittaja olet ja mitä ikäluokkaa?

Itse pk-seudulta ja 27v.

Vierailija
9/12 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tajua, miten joidenkin elimistö toimii noin. Mulla on synnytyksestä jo kohta 13 kuukautta, eikä kuukautiskierto ole vieläkään palautunut!

Mutta onnea ja tsemiä ap:lle :)

Vierailija
10/12 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meidän lapsilla ikäeroa 10kk 20pvä. :)

Isompi ei edes kävellyt, kun toinen syntyi. Oli itsekin ihan vauva vielä.

Mielestäni vauva-aika oli helppoa. Kaksi vauvaa meni siinä missä yksikin. ;) Samat heräämiset ym.

Nyt ovat 2 ja 3 vuotiaita ja parhaita kavereita. Samankokoisia. Leikkivät aina yhdessä.

Pienestä ikäerosta on vain hyötyä!

Vierailija
11/12 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tajua, miten joidenkin elimistö toimii noin. Mulla on synnytyksestä jo kohta 13 kuukautta, eikä kuukautiskierto ole vieläkään palautunut!

Mutta onnea ja tsemiä ap:lle :)

Mulla ei tullut kertaakaan kuukautisia ja täysimetin :) Raskausajan diabeteksen vuoksi sain synnäriltä lähtien ruokkia poikaa tavallista useamminkin.

Alle pariviikkoa siis jälkivuodon loppumisesta olin taas raskaana, Haluttiinkin pieni ikäero mut tää oli silti ISO ylläri :)

Vierailija
12/12 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on pakko. Onnea vaan triplamamille.

Meillä ikäero 1,5 v ja oon kuopuksen koko vauvavuoden ollut ihan poikki. Kumpikaan ei nuku öitänsä vielä. Mutta joka päivässä paljon hyviäkin hetkiä, sen avulla juuri ja juuri jaksaa. Ja kuulemma ekan vuoden jälkeen helpottaa. Katsotaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi