Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudoimpia asioita suomalaisessa työelämässä?

Vierailija
07.09.2026 |

Minä aloitan:

Yritys palkkaa sabotoijan. Sabotoija mm.

- käy liikkeessä muka asiakkaana ja jättää tahalleen tähtiarvion 1/5 (1 huonoin, 5 paras)

- soittaa säännöllisesti liikkeeseen ja on muka asiakas. Yrittää toistuvasti johdatella puheen epäasiallisuuksiin niin, että henkilö saa potkut

- lähtee muka toimittajana kaupungille baariin ja raportoi sieltä sitten itse keksimiään kuvitteellisia asioita kuten vaikkapa, että se on siellä ravintolassa töissä, ei kannata palkata

- muka asiakkaana soittaa yritykseen ja käskee antamaan potkut jonkun keksityn syyn takia (kuten vaikkapa matot ovat vinossa, vaikka henkilön työnkuvaan ei kuulu matot millään tavalla)

- muka asiakkaana käy jättämässä kirjallisen haukkkumapalautteen itse keksimistään asioista, että henkilö saataisiin ulos firmasta

- muka asiakas tulee liikkeeseen ja alkaa aukomaan päätä, härnäämään ja vttuilemaan jotta henkilö alkaisi itkemään ja ottaisi loparit

- käy kopioimassa ensin liikeidean ja sitten tekee ilmoituiksen, että henkilö henkilö kopioi hönen tuotettaan

Ja kaikki tämä vain siksi, että henkilö pitää saada kokonaan työttömäksi, jotta vastaanottaa tarjottua työtä, muuten kuulema ei vastaanota eikä hae työtä. Todellisuudessa yritys ei palkkaa vaikka heille on miljoona kertaa hakenut. Ei palkkaa olkootpa henkilö työtön tai työllinen hakiessaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

täh?

Vierailija
2/5 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ehkä yleistäisi koko suomalaiseen työelämänään, jos teillä on töissä noin häröä toimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut aloituksesta mitään. Siis kuka tekeytyy asiakkaaksi, miksi ja kenen toimesta?

Vierailija
4/5 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, oisko teidän työterveyshuollossa työpsykologia, jolle vois käydä näitä kertomassa?

Vierailija
5/5 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vastaava tapaus sattui kun olin yrittäjänä. Yrityksistä on olemassa monia arviointisivustoja netissä. Satuin sitten yhtä selaamaan ja sieltä löytyi oma yritykseni. Arviosta teki mielenkiintoisen se, että siellä arvosteltiin palvelua, mitä yritykselleni ei ollut edes tarjolla. Otin yhteyttä sivuston ylläpitoon ja kehoitin käymään kotisivuillani ja kysyin missä näette tämän palvelun sivuillani. Arvio poistui. Samalla paikkakunnalla oli toinen vastaava yritys, jossa tuo palvelu oli tarjolla. Olisiko menneet arviot sekaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi