Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset haluaa lapsia?

Vierailija
30.08.2011 |

Mä en oo oikeen koskaan ymmärtäny.

Mulla ei oo ollu koskaan vauvakuumetta, oma lapsi tuli, kun sattu vahinko. Sitä ennen olin päättänyt miehen kanssa, että tulee jos on tullakseen. Oli siis ihan positiivinen vahinko.

En ymmärrä mikä hinku ihmisillä on kokee rankka vauva-aika, rankka kasvatusvastuu, ylipäätänsä vastuu ihmisestä. Omaa aikaa on paljon vähemmän kuin ennen.

En ymmärrä sitäkään, kun ihmiset alkaa tekemä'llä tekee niitä lapsia. Sitten seksi menettää hodon ja pian ollaan jossian lapsettomuushoidoissa ja valmitia tekemään melkeen mitä tahansa, et tulee se jälkeläinen.

Pelkäättekö te ihmiset yksinjäämistä vai mistä tässä on kysymys? En ymmärrä!

Ja anteeks. Tarkotus ei oo loukata ketään. Ois kiva, jos joku osais antaa hyvän ja perustellun vastauksen

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaiken ikäisiä. Se vaiva, mitä lapsista on, on pientä siihen iloon verrattuna, mitä heistä saa!

Vierailija
2/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa lapsettomuushoidoissa kun ollaan niin seksistä tulee taas seksiä koska todistetusti lapset tehdään siinä vaiheessa jo ihan jollain muulla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kysyt tätä ja sinulla on itselläsi lapsi. Eli et ole hoksannut sitä hohtoa vaikka se on kokoajan vieressäsi.

Meille lapset ovat arjen ilo. Tottakai on välillä rankkaa mutta ei sitä voi edes rinnastaa siihen iloon ja ylpeyteen mitä se mukanaan tuo. Meillä parisuhde saa aikaa ihan hyvin päivällä kun ollaan perheen kesken, siinä samalla ruokitaan myös parisuhdetta. Lapset menee nukkumaan jo 20-21 aikaan joten kaikelle intiimillekin on kyllä aikaa.

T. 1v. ja 2v. äiti ja onnellinen vaimo

Vierailija
4/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaiken ikäisiä. Se vaiva, mitä lapsista on, on pientä siihen iloon verrattuna, mitä heistä saa!

Mäkin rakastan lapsia! Mutta myös sukulaisten lapsista voi nauttia, eikä oo siinä sit mitään vastuuta ja velvotteita...

-ap

Vierailija
5/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kysyt tätä ja sinulla on itselläsi lapsi. Eli et ole hoksannut sitä hohtoa vaikka se on kokoajan vieressäsi.

Meille lapset ovat arjen ilo. Tottakai on välillä rankkaa mutta ei sitä voi edes rinnastaa siihen iloon ja ylpeyteen mitä se mukanaan tuo. Meillä parisuhde saa aikaa ihan hyvin päivällä kun ollaan perheen kesken, siinä samalla ruokitaan myös parisuhdetta. Lapset menee nukkumaan jo 20-21 aikaan joten kaikelle intiimillekin on kyllä aikaa.

Hohtoa? No en sanois, et lapsi tuo elämään hohtoa. Heh :D

-ap

Vierailija
6/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin heille ihan varaäiti, kuten he sanoivat. Mutta ei se kuule ole likikään samaa kuin sen oman ihanan lapsen hoitaminen! Äidinrakkaus on jotain niin uskomatonta, ettei sitä käsitä ennen kuin sen itse kokee!

Vierailija
7/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvakuumetta. Samoin hieno juttu ettei sulla ole makeanhimoa. Useimmilla meistä nämä biologiset vietit on kumminkin geeneissä koska edesauttavat lajin säilymistä.

terv. se jonka elämän vauvakuume pilasi

Vierailija
8/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Joo kakkavaipan vaihtamisessa ei juuri ole hohtoa, mutta siinä tunteessa on, kun lapsi tulee ja sanoo: "Sinä olet maailman paras äiti! Minä rakastan sinua! Jos sinä kuolisit, minäkin kuolisin!" Siinä totisesti on hohtoa enemmän kuin missään muussa.

Vierailija
9/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan ja rakastan lapsia, toivottavasti minulla on myös vanhuudessani seuraa lapsistani ja lastenlapsistani.

Vierailija
10/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvakuumetta. Samoin hieno juttu ettei sulla ole makeanhimoa. Useimmilla meistä nämä biologiset vietit on kumminkin geeneissä koska edesauttavat lajin säilymistä.

terv. se jonka elämän vauvakuume pilasi

saanko kysyä, miks se vauvakuume pilasi sun elämän?

-ap

Vierailija
11/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tajuta, miksi olen halunnut lapsen.

VITTU MIKÄ KUSIPÄÄ TOI ON!!

Vierailija
12/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Joo kakkavaipan vaihtamisessa ei juuri ole hohtoa, mutta siinä tunteessa on, kun lapsi tulee ja sanoo: "Sinä olet maailman paras äiti! Minä rakastan sinua! Jos sinä kuolisit, minäkin kuolisin!" Siinä totisesti on hohtoa enemmän kuin missään muussa.

ahaa...nyt tajuan...ihminen haluaa lapsen oman itsetunnon pönkittämiseen...

Ihminen tarvitsee jonkun, joka kehuu häntä? Ihminen haluaa olla hyödyksi ja tarpeellinen ja vanhempi jos kuka on tarpeellinen omale lpaselleen. Osuiko oikeaan? Itse olen kokenut olevani tarpeellinen jo ennen äidiksi tuloa, joten ehkä alan nyt ymmärtää... hmm...mielenkiintoista

Vierailija
13/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on vain se tunne, vauvakuumeeksi kai kutsutaan.

Minäkin ajattelin aina n. 25-vuotiaaksi, etten halua lapsia, mutta sitten tuli oikea mies kohdalle ja yht'äkkiä vauvakuume iski. Ja iski toisekin kerran. Nyt "taistelen" kolmatta kertaa vastaan, sillä järjellä ajateltuna nykyinen lapsiluku olisi hyvä.

Vierailija
14/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan ja rakastan lapsia, toivottavasti minulla on myös vanhuudessani seuraa lapsistani ja lastenlapsistani.

eikös tuo oo aika itsekäs ajatus, että oma sukugeeni on niin hyvä, että sitä tulee jatkaa...? :)

ap

Vierailija
15/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

/i]

saanko kysyä, miks se vauvakuume pilasi sun elämän?

-ap

[/quote]

hankkimaan lapsen liian nuorena, naimattomana, opinnot pahasti kesken ja ilman vak. tuloja olevana.

-8

Vierailija
16/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahaa...nyt tajuan...ihminen haluaa lapsen oman itsetunnon pönkittämiseen...

Ihminen tarvitsee jonkun, joka kehuu häntä? Ihminen haluaa olla hyödyksi ja tarpeellinen ja vanhempi jos kuka on tarpeellinen omale lpaselleen. Osuiko oikeaan? Itse olen kokenut olevani tarpeellinen jo ennen äidiksi tuloa, joten ehkä alan nyt ymmärtää... hmm...mielenkiintoista

mutta nyt rupesit vittuilemaan tarpeettomasti, vaikka sulle vastattiin aivan asiallisesti.

Vauvakuume on biologiaa. Jos sulla ei sitä VIELÄ ole ollut, se ei tarkoita sitä etteikö joskus tulisi. Ja jos ei koskaan tule, olet poikkeava. Ihan oikeasti. Se on täysin luonnollista. Muutenhan ihmiskunta kuolisi sukupuuttoon (joka voisi tosin olla ihan hyväkin juttu).

Mutta tosiaan, olen joskus miettinyt että jos menettäisin lapseni vaikkapa onnettomuudessa, olisi elämäni kerta kaikkiaan Typötyhjää. Vaikka olisi niitä sukulaislapsia, ja vaikka mulla oli ihan oikea elämä ennen lapsiakin. Mutta vanhemmuus on jotain niin uskomatonta, ettei sitä voi sanoin kuvata. Se on kerta kaikkiaan elämän hienoin asia. Piste.

Vierailija
17/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankkimaan lapsen liian nuorena, naimattomana, opinnot pahasti kesken ja ilman vak. tuloja olevana. -8

Ilman lasta olisit siis varmasti nyt naimisissa, korkeasti koulutettu ja rikas. Nyt sitten olet VAIN äiti.

Pahoitteluni.

Vierailija
18/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös tuo oo aika itsekäs ajatus, että oma sukugeeni on niin hyvä, että sitä tulee jatkaa...? :)

ap

Ja tykkään ja huolehdin kyllä muidenkin läheisteni lapsista.

Vierailija
19/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakuume on biologiaa. Jos sulla ei sitä VIELÄ ole ollut, se ei tarkoita sitä etteikö joskus tulisi. Ja jos ei koskaan tule, olet poikkeava. Ihan oikeasti. Se on täysin luonnollista. Muutenhan ihmiskunta kuolisi sukupuuttoon (joka voisi tosin olla ihan hyväkin juttu).

Mutta tosiaan, olen joskus miettinyt että jos menettäisin lapseni vaikkapa onnettomuudessa, olisi elämäni kerta kaikkiaan Typötyhjää. Vaikka olisi niitä sukulaislapsia, ja vaikka mulla oli ihan oikea elämä ennen lapsiakin. Mutta vanhemmuus on jotain niin uskomatonta, ettei sitä voi sanoin kuvata. Se on kerta kaikkiaan elämän hienoin asia. Piste.

Ja miksi sitä nyt ihmiset muutenkin haluaa ja tekee mitäkin? Biologia, tarpeet, vietit... En minä tiennyt miksi halusin lapsen, halusin vain ja nyt olen aivan järjettömän onnellinen tuosta ihanasta vauvasta ja ylpeä äiti! Siinä sivussa kasvoin ihmisenä, rakastuin ihan erilailla, koen jatkuvasti ihan uusia tunteita ja näin ihanan mieheni muuttuvan vielä ihanemmaksi isäksi... Oh joy!

Ikävää, ettet ole saanut nauttia vauvakuumeilusta, mutta kaiketi olet löytänyt uusia ulottuvuuksia lapsesi myötä ja kokenut ainutlaatuisia asioita. Ei se toisen tarvitseminen ja tarvittavana oleminen ole niin kamalaa. Ja kukaan ei ole niin tarpeellinen kuin äiti.

Vierailija
20/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten saamisen jälkeen ihmisen elämälle tulee merkitys biologisena olentona ja yksilönä. Työ, ura, raha ja muu ulkoinen menestys, pitkät opinnot tai muu henkinen pääoma ei voi kilpailla vanhemmuuden kanssa.

Vain vanhemmuus liittää ihmisen miljoonia vuosia vanhaan ketjuun elämän ja ihmisen synnystä nykyhetkeen ja ennen kaikkea tulevaisuuteen.

Kun pidät pientä lastasi sylissäsi, voit kuvitella miten esi-isäsi ovat tehneet täsmälleen samoin, tuntien sydämessään palavaa rakkautta ja halua suojella lasta vaikka omalla hengellään.