Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että minäkö EPÄuskoinen?

Vierailija
30.08.2011 |

Olen aina tähän asti luullut, että sana EPÄUSKOINEN tarkoittaa ihmistä, joka ei usko Jumalaan.

Nyt onkin kuulemma niin, että ihminen on EPÄUSKOINEN jos ei ole lestadiolainen.

Vaikka uskoisi Jumalaan, ja on kirkon jäsen, niin on siltikin EPÄuskoinen?!

Anopin sisko sivisti eilen minua tällä tiedonjyvällä. Huh huh, osaako joku lestadiolainen sanoa pitääkö paikkansa?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun väsäsin Isoa Kirjaa, niin tuli mainittua siellä jotain toisten ihmmisten tuomitsemisesta ja sen vaikutuksesta taivaspaikkaan.

Pankaas lukien sieltä, en muista sivua, mutta kyllä se siellä on. Että ei käsvis teille niin että muutama ns. lestadiolais vanhurskas puttoo kerrosta alemma.

Vierailija
22/56 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhoon näitä lesu sitä ja lesu tätä.ei kaikki ole toistensa kopioita ja kaikki samanlaisia!

itsekkin olen kuullut moisen väitteen,mutten usko siihen.kaikki jotka uskovat Jeesuksen Jumalan pojaksi ja vapahtajakseen paasevät Taivaankotiin. t.esikoslesu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että älkääpä tekään tuomitsko /leimatko kaikkia lestadiolaisia.

http://freepathways.wordpress.com/2011/05/02/etta-muissakin-on-meita/

Vierailija
24/56 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhoon näitä lesu sitä ja lesu tätä.ei kaikki ole toistensa kopioita ja kaikki samanlaisia!

itsekkin olen kuullut moisen väitteen,mutten usko siihen.kaikki jotka uskovat Jeesuksen Jumalan pojaksi ja vapahtajakseen paasevät Taivaankotiin. t.esikoslesu

Jeesuksen Jumalan pojaksi uskominen riittää? Koska kyllähän esim. nää pedofiilit varmaan voivat hyvinkin uskoa että Jeesus on Jumalan poika. Käsittääkseni Raamatussa sanotaan kuitenkin niinkin, että usko ilman tekoja on kuollut. Joten ihan pelkkä usko ei riitä, vaan pitää myös toimia niin kuin Jeesus opetti.

Itse olisin taipuvainen vl:na uskomaan, että jos oikeasti elämässään uskon hedelmänä toteuttaa rakkauden kaksoiskäskyä (rakasta Jumalaasi yli kaiken ja lähimmäistäsi kuin itseäsi) niin sillä ollaan jo aika hyvissä asemissa viimeisellä tuomiolla.

Vierailija
25/56 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanko tosiaan uskot että pelkkä Jeesuksen Jumalan pojaksi uskominen riittää?

- - ihan pelkkä usko ei riitä, vaan pitää myös toimia niin kuin Jeesus opetti. Itse olisin taipuvainen vl:na uskomaan, että jos oikeasti elämässään uskon hedelmänä toteuttaa rakkauden kaksoiskäskyä (rakasta Jumalaasi yli kaiken ja lähimmäistäsi kuin itseäsi) niin sillä ollaan jo aika hyvissä asemissa viimeisellä tuomiolla.

Ai sinulla olisi silloin viimeisellä tuomiolla sitten jotakin annettavaa Jumalalle vastalahjaksi?

Oma lähimmäisenrakkaudessa onnistunut vaellus?

Vierailija
26/56 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen Jumalan pojaksi uskominen riittää? Koska kyllähän esim. nää pedofiilit varmaan voivat hyvinkin uskoa että Jeesus on Jumalan poika. Käsittääkseni Raamatussa sanotaan kuitenkin niinkin, että usko ilman tekoja on kuollut. Joten ihan pelkkä usko ei riitä, vaan pitää myös toimia niin kuin Jeesus opetti.

Itse olisin taipuvainen vl:na uskomaan, että jos oikeasti elämässään uskon hedelmänä toteuttaa rakkauden kaksoiskäskyä (rakasta Jumalaasi yli kaiken ja lähimmäistäsi kuin itseäsi) niin sillä ollaan jo aika hyvissä asemissa viimeisellä tuomiolla.

mutta jos on uskossa,haluaa elääkin niin kuin Raamattu opettaa,eikö?

ei nämä pedofiilit sun muut hierveitä tekoja tekevät taatusti ole uskossa,koska kyllä Jeesus on selkeästi Raamatussa kertonut,mitä näille hirviöille käy kuoleman jälkeen.

minä en ainakaan uskaltaisi väittää,että vaan lestadioilaiset pääsisi Taivaankotiin,sehän olisi sama kun asettuisin Jumalan asemaan.Hänhä sen päättä kuka sinne menee,tai ei mene.

Vierailija
27/56 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- - ihan pelkkä usko ei riitä, vaan pitää myös toimia niin kuin Jeesus opetti. Itse olisin taipuvainen vl:na uskomaan, että jos oikeasti elämässään uskon hedelmänä toteuttaa rakkauden kaksoiskäskyä (rakasta Jumalaasi yli kaiken ja lähimmäistäsi kuin itseäsi) niin sillä ollaan jo aika hyvissä asemissa viimeisellä tuomiolla.

Ai sinulla olisi silloin viimeisellä tuomiolla sitten jotakin annettavaa Jumalalle vastalahjaksi?

Vaan sitä että tarvitaan myös niitä hengenhedelmiä. Jos nyt ajatellaan vaikka näitä julkisuudessakin olleita pedotapauksia, niin kyllä he varmaan kuitenkin uskovat Jeesuksen Jumalan pojaksi. Mutta ovatko he sinun mielestäsi uskovaisia ja taivaspaikan saavia, JOS eivät aidosti kadu? Ei niin ainakaan Raamatun mukaan ole, vaan "parempi heille olisi että myllynkivi ripustettaisiin kaulaan ja upotettaisiin meren syvyyteen". Olen tuon ymmärtänyt niin, että heidän osoitteensa ikuisuudessa on se "alakerta". Eli ei pelkkä usko riitä, vaan siitä pitää olla myös hedelmiä. Uskosta kumpuavia, eikä omasta "hyvyydestä".

Vierailija
28/56 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme me ketään tuomitse, me vain uskomme että vain yhdellä tavalla uskomalla pääsee Taivaaseen. Raamatussa sanotaan että on vain yksi lauma.

Vierailija
29/56 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristittyjen eri lajien jäseniä on pari miljardia maailmassa.

Mihin teillä lestediolaisilla perutuu uskomus, että Jumala ottaa taivaaseen kuoleman jälkeen vain teidät 100 000 - 200 000 ihmistä ?

Vierailija
30/56 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta koska sen itse sydämessään tuntee että tässä (rauhanyhdistyksellä)on elävä, oikea usko niin se riittää.

ja eikö Raamatussa puhuta myös siitä että aikojen lopussa niitä uskovia onkin todella vähän...

Vierailija
31/56 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan sitä että tarvitaan myös niitä hengenhedelmiä. Jos nyt ajatellaan vaikka näitä julkisuudessakin olleita pedotapauksia, niin kyllä he varmaan kuitenkin uskovat Jeesuksen Jumalan pojaksi. Mutta ovatko he sinun mielestäsi uskovaisia ja taivaspaikan saavia, JOS eivät aidosti kadu? Ei niin ainakaan Raamatun mukaan ole, vaan "parempi heille olisi että myllynkivi ripustettaisiin kaulaan ja upotettaisiin meren syvyyteen". Olen tuon ymmärtänyt niin, että heidän osoitteensa ikuisuudessa on se "alakerta". Eli ei pelkkä usko riitä, vaan siitä pitää olla myös hedelmiä. Uskosta kumpuavia, eikä omasta "hyvyydestä".

ja olen sinun kanssasi muuten samaa mieltä,lisään vain että en mä ole mikään sanomaan ettei katollilaiset,ortodiksit jne.myöskin pääsisi Taivaankotiin.ei mulla ainakaan ole sellaista valtaa päättää. vastasin tuonne jo ylemmäs oman vastaukseni.

t.esikoislesu

Vierailija
32/56 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikos se vähän joka uskonnossa ole se uskomus, etta juuri vain se oma uskonto on "ainoa oikea".

Taitaa muutaman tuhannen lestadiolaisen lisäksi muutama miljoona ortodoksi-mooseksenuskoinen, Allahiin uskoja, mormooni ja katolilainen fundamentalisti olla pahassa pulassa, jos ainoa oikea oppi onkin jokin muu!!!

Vierailija
33/56 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä sanalla ole tietoisesti tarkoitus loukata ketään. Mutta ymmärrän kyllä että loukkaavalta se tietysti kuulostaa uskovan ihmisen korvissa.

Vierailija
34/56 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
35/56 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ennemmin vääräuskoinen, sillä epäuskoinen tarkoittaa kielellisesti ennemminkin epäilevää.

Vierailija
36/56 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten seurakunnan lestadiolaispappi voi olla vakuuttava, kun hän ei usko riviseurakuntalaisten pelastuvan?

Vierailija
37/56 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjaa...Enpä ole koskaan ajatellut, että voisi olla näin. Että seurakunna pappi tuomitsee omat seurakuntalaisensa noinvain epäuskoisiksi... koska he eivät kuulu samaan herätysliikkeeseen kuin pappi!

Vierailija
38/56 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka lestadiolainen voi edes toimia pappina ?

Vierailija
39/56 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjaa...Enpä ole koskaan ajatellut, että voisi olla näin. Että seurakunna pappi tuomitsee omat seurakuntalaisensa noinvain epäuskoisiksi... koska he eivät kuulu samaan herätysliikkeeseen kuin pappi!

kaikki eivät jaa tuota käsitystä.

haluutko vaan rienata?

tai kysyppä mitä mieltä tuo tuntemasi pappi on mieltä.

Vierailija
40/56 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä Oulun seudulla noita lestadiolaispappeja on aika paljon, ihan ns tavallisina seurakuntapappeina, kirkon palveluksessa siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi