Sorry, mutta eikö facebook ole aika wt-ilmiö?
Mitä korkeammin koulutettu ja parempi yhteiskunnallinen asema, sitä suuremmalla varmuudella hän ei esittele yksityiselämäänsä facebookissa. Lähiömammat siellä etupäässä ovat ja kaikki sellaiset, jotka muutenkin olisivat 50-100 vuotta sitten kokoontuneet kadunkulmiin juoruamaan. Se määrätty ihmistyyppi.
Kommentit (50)
Onko Alexander Stubb wt? Entä Sauli Niinistö? Suurin osa poliitikoista on aktiivisia FB:n käyttäjiä.
Onko Alexander Stubb wt? Entä Sauli Niinistö? Suurin osa poliitikoista on aktiivisia FB:n käyttäjiä.
Ikävä kyllä poliitikot joutuvat alentumaan (wt)kansan tasolle. Voi tätä populismia....
Myös kielentutkijat tuntuvat kansoittavan FBn, uusmedialukutaito kun nähdään yhtenä kiinnostavana tutkimuskohteena.
miksi tuttkimuskohteita löytyy nimenomaan FB:sta?
jossa ainakin minä saan kutsuja bileisiin, konsertteihin, juhliin ja muihin tapahtumiin.
Vaikka fese olisi mitä tahansa muuta, minusta on kiva, että minua kutsutaan taidenäyttelyihin tai ystävieni luo.
Pysyn myös mukana monen lapsiperheen elämässä, joita livenä näkee harvoin, koska asuvat muualla ja sama toisinpäin.
Siellä on enemmän kivaa, kuin huonoa.
ja seuraavaksi fiksuimmat ovat poistuneet, useimmat sadatellen sitä, että siellähän ne heidän tietonsa ovat nyt ikuisesti jonkun konsernin hallussa ja pois niitä ei saa.
Koulutustaso ei valitettavasti mene yksi yhteen älykkyyden kanssa.
mutta sen käyttämisessä on kyllä paljon eroja, jotka varmaan osittain selittyvät tuolla koulutus-/ammatillisella taustalla.
mutta sen käyttämisessä on kyllä paljon eroja, jotka varmaan osittain selittyvät tuolla koulutus-/ammatillisella taustalla.
Bingo!
88kielentutkimukselle löytyy tutkimuskohteita kaikkialta, missä ihmiset ovat ja kieltä käyttävät. FB on suuri yhteisö, jossa kommunikoidaan monikielisesti ja rekisterit ja genret sekoittuvat. Siksi.
FB ja muut verkostot synnyttävät myös ihan uusia olemisen, yhteistyön ja viestinnän malleja - sellaisia, joita ei ennen ehkä ole ollut. Nämä eivät ole välinesidonnaisia, samaa löytyy esim Google-plussasta, mutta jostain niihin tutustuminen on aloitettava.
miksi tuttkimuskohteita löytyy nimenomaan FB:sta?
ja ystäviä, jotka ovat oikeasti kiinnostuneet elämmästäsi ja lasten kasvamisesta tai haluavat kutsua ystäviään tapahtumiin tai vastaanottaa kutsuja.
Muut voivat vapaaehtoisesti jäädä ulkopuolelle, jos ei kiinnosta.
Minusta FBstä on hyvin vaikea löytää wt-korkeakoulutettu -jaottelua. Teen itse tutkimusta sosiaalisen media parissa, joten omasta näkökulmastani FB on täynnä some-asiantuntijoita. Minulle se on paitsi vapaa-ajan viestintäväline, jonne päivitän tapahtumia sopivasti, mutten suinkaan vuodata koko elämääni, myös työväline.
Myös kielentutkijat tuntuvat kansoittavan FBn, uusmedialukutaito kun nähdään yhtenä kiinnostavana tutkimuskohteena.
Omien parinsadan "kaverini" joukossa taitaa olla kymmenkunta professoria ja laitosjohtajaa, pari-kolmekymmentä tohtoria, muutama kymmen tohtoriopiskelijaa, varmaankin reilut sata maisteria. En siis ihan voi yhtyä ap:n lausumaan, ellei akateemisuus = uusi wt.