Sorry, mutta eikö facebook ole aika wt-ilmiö?
Mitä korkeammin koulutettu ja parempi yhteiskunnallinen asema, sitä suuremmalla varmuudella hän ei esittele yksityiselämäänsä facebookissa. Lähiömammat siellä etupäässä ovat ja kaikki sellaiset, jotka muutenkin olisivat 50-100 vuotta sitten kokoontuneet kadunkulmiin juoruamaan. Se määrätty ihmistyyppi.
Kommentit (50)
niiden kohdalla jotka haalivat "ystavia" satoja nayttaakkeen suositummilta tai kayttavat kanavaa itsekehuskelun levittamiseen.
jotkut osaavat kayttaa FB komminikointikanavana lahimpiensa kanssa, jotta esimerkiksi valokuvia ei tarvitse lahettaa kaikkien sahkoposteihin erikseen.
kehitetty.
Ja aika paljon siellä on suomalaisiakin akateemisia ihmisiä.
Toinen juttu on se, kuinka paljon siellä avautuu, fiksummat varmasti vähemmän, koska tiedostavat netin ongelmat paremmin.
sen niin määrittelee.
Mulla on kyllä paljon korkeastikin koulutettuja kavereita, jotka päivittävät yhtä aktiivisesti kuin vähemmänkin koulutetut.
Mitä korkeammin koulutettu ja parempi yhteiskunnallinen asema, sitä suuremmalla varmuudella hän ei esittele yksityiselämäänsä facebookissa. Lähiömammat siellä etupäässä ovat ja kaikki sellaiset, jotka muutenkin olisivat 50-100 vuotta sitten kokoontuneet kadunkulmiin juoruamaan. Se määrätty ihmistyyppi.
tietävät, että sähköinen media on tullut jäädäkseen, eikä sen tuomat keinot yhteydenpitoon ole kiellettyjä.
Mutta olipa asema sitten mikä tahansa, niin tuskin kukaan vähänkään fiksu ihminen siellä yksityiselämästään kertoo kovin laveasti. 13-vuotias lapsenikin tuon käsittää:)
ja kyllä tiedän että itsekin täällä viihdyn ;)
naapureille, ex-koulukavereille, ex-heiloista kiinnostuneille ja muille nenä pitkällä toisten asioita nuuskiville. Siellä he saavat tyydyttää uteliaisuuden tarpeitaan ja kehuskella omilla ansioillaan ja silti tuntea suunnatonta tyhjyyttä ja kateutta.
Fiksut ymmärtävät pysytellä poissa koko kirjasta, oli akateeminen tai ei.
(Kummallista, että jotkut ylipäätään voivat pitää itseään niin superkiinnostavina ihmisinä, että olettavat toisia kiinnostavan heidän juttunsa?)
naapureille, ex-koulukavereille, ex-heiloista kiinnostuneille ja muille nenä pitkällä toisten asioita nuuskiville. Siellä he saavat tyydyttää uteliaisuuden tarpeitaan ja kehuskella omilla ansioillaan ja silti tuntea suunnatonta tyhjyyttä ja kateutta.
(Kummallista, että jotkut ylipäätään voivat pitää itseään niin superkiinnostavina ihmisinä, että olettavat toisia kiinnostavan heidän juttunsa?)
että ystäviä ei oikeasti kiinnosta hänen juttunsa. Minua kyllä kiinnostaa omieni.
naapureille, ex-koulukavereille, ex-heiloista kiinnostuneille ja muille nenä pitkällä toisten asioita nuuskiville. Siellä he saavat tyydyttää uteliaisuuden tarpeitaan ja kehuskella omilla ansioillaan ja silti tuntea suunnatonta tyhjyyttä ja kateutta. Fiksut ymmärtävät pysytellä poissa koko kirjasta, oli akateeminen tai ei. (Kummallista, että jotkut ylipäätään voivat pitää itseään niin superkiinnostavina ihmisinä, että olettavat toisia kiinnostavan heidän juttunsa?)
jos asenne on, että positiivisuus on perseestä:)
Itse en ole koskaan kirjoitellut tilapäivityksiä ja tuskin tulen niin koskaan tekemäänkään. Olen kuitenkin todennut sen toimivaksi tavaksi pitää yhteyttä kavereihin...
jotka siellä käytte wt:inä ja kurkkimassa toisten asioita ja juoruamassa(;)), tuo fb viime aikoina juminut ja pahasti?
pitäisikö siellä tehdä joku päivitys?
akateemiset ovat vähintään yhtä aktiivisia käyttäjiä kuin vähemmän koulutetutkin. Ne kovimmnat vastustajat ovat yleenä vähän koulutettuja.
että minunlaisiani, ei-FB:ssä olevia ihmisiä pidetään usein jonain FB:n vastustajina. Ja ainoa syys on se, että me itse emme siellä ole. En vastusta mitään, mutta minulla on oikeus valita!
t. akateeminen ei-FB:läinen
akateemiset ovat vähintään yhtä aktiivisia käyttäjiä kuin vähemmän koulutetutkin. Ne kovimmnat vastustajat ovat yleenä vähän koulutettuja.
jotka mainostavat joka käänteessä sitä FB:n huonoutta ja vaarallisuutta ja sitä miksi eivät siellä ole.
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi :)
...ja kyllä siellä meikäläisiäkin on. Monille Facebook on yksi keino verkostoitua kollegoiden (myös ulkomaisten) kanssa. Mieheni on IT-alalla ja sitä porukkaa siellä vasta paljon onkin.
Omassa tuttavapiirissäni ei avauduta tyyliin "olinpa kännissä perjantaina". Sen sijaan esimerkiksi linkityksiä lehtiartikkeleihin, ajankohtaisten asioiden kommentointia ja muuta vastaavaa on paljon.
mä olen FM ja mies FT. Suurin osa fb-kavereista, varmaan 70-80 % on suorittanut ylemmän korkeakoulututkinnon. Tiedän myös useamman proffan jotka on fb:ssa.
Ehkä enemmän kertoo se millaisia juttuja fb:ssa viljelee ja mitä siellä paljastaa kuin pelkästään se onko siellä vai ei.
ja kotimaassa asuviin sukulaisiin tiheästi, nopeasti ja lyhyesti. Kyllä skype ja email on myös käytössä, mutta ei aina halua ja jaksa mitään kilometrisepustuksia kirjoittaa tai soitella monelle.
Niin ja me ollaan molemmat tohtoreita.
Jollaki kaltaisellani lukikin päivällä että oli joku uutispalkki tullut oikealle, minulla sitä ei vielä ole.
jotka siellä käytte wt:inä ja kurkkimassa toisten asioita ja juoruamassa(;)), tuo fb viime aikoina juminut ja pahasti?
pitäisikö siellä tehdä joku päivitys?
Niin, sinänsä ihan mielenkiintoinen kysymys ihmiseltä joka roikkuu TÄLLÄ palstalla...