Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nimikoida lapsen vaatteet?

Vierailija
29.08.2011 |

Lapsi aloittaa päiväkodissa ja vaatteet pitäisi nimikoida. Muistelen omasta lapsuudestani, että silloin äiti tilasi jostain nimikointinauhaa, johon oli kirjottu mun nimeä ja josta leikattiin siis aina pala ja se ommeltiin vaatteeseen, mikä piti nimikoida.

Miten olette hoitaneet nimikoinnin tänä päivänä? Onko jotain niksejä? Vieläkö jostain saa tilattua sitä nimikointinauhaa nimellä?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne euroteamin laput ei aina pysy pelkällä silittämisellä ja en yhden nimilapun takia viitsisi aina kaivaa silitysrautaa. Homma muuttui helpoksi kun aloin käyttää apteekin teippiä, samalla menee kengät sukat vaatteet lelut ihan mitä vaan pitää nimikoida päiväkotia varten. JA kun tänään on eri lelu kuin huomenna niin lappua voi siirtää, ei ole pakko nimikoida kaikkia. Myös vaatteesta toiseen saa vielä siirrettyä tuon teipin ja hyvin pysyy. Kirjoitan ohuehkolla mustalla vedenkestävällä tussilla.

Vierailija
22/29 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vedän sukkiin ja sukkahousuihin resoreihin ihan tekstiilitussilla nimikirjaimet.Olikos lindexin vai PoPin sukissa jopa kohtakin nimelle.

Tekstiilitussi on hyvä. Mun mielestä on ihan hauskaa myös kun vaatteistä näkee historiaa. Esikoisella oli keväällä jotkut välikoon kumisaappaat, niissä oli jo kolmas nimi menossa. Lapsistakin on kivaa välillä jos on vaikka serkun vanha paita.

Isommille ei kiertovaatteista ehkä samaa riemua enää löydy, mutta päiväkoti-ikäisille vaatteen arvoa nostaa kyllä vaikka se, että se on serkun vanha tai naapurista ostettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
24/29 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Miten saan tekstiilitussin pois vaatteesta!?

Vierailija
25/29 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
26/29 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas vanha ketju, mutta meilläkin on käytössä ruskea haavateippi, joka on ihan loistava esim. sukkien nimikoimisessa ja lisäksi Tarramonsterin Minipilkku-tarrat, joita on helppo lätkiä pesulappuihin ja ovat pysyneet tosi hyvin. Ulkovaatteissa joutuu välillä uusimaan, mutta muuten hyviä. http://www.tarramonsteri.fi/

Vierailija
27/29 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysy leukoplast eli haavateippi pesussa, missä vika??!!?

Vierailija
28/29 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vedän sukkiin ja sukkahousuihin resoreihin ihan tekstiilitussilla nimikirjaimet.Olikos lindexin vai PoPin sukissa jopa kohtakin nimelle.

Tekstiilitussi on hyvä. Mun mielestä on ihan hauskaa myös kun vaatteistä näkee historiaa. Esikoisella oli keväällä jotkut välikoon kumisaappaat, niissä oli jo kolmas nimi menossa. Lapsistakin on kivaa välillä jos on vaikka serkun vanha paita.

Isommille ei kiertovaatteista ehkä samaa riemua enää löydy, mutta päiväkoti-ikäisille vaatteen arvoa nostaa kyllä vaikka se, että se on serkun vanha tai naapurista ostettu.

Päivitä myös serkun vanhaan tai naapurilta ostettiin vaatteeseen lapsesi nimi. Kun on niitä kumppareita ja kurakinttaita samanlaisia tusina,on hyvä että niissä lukee sen lapsen nimi jolla ne juuri nyt käytössä.

Vierailija
29/29 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivitä myös serkun vanhaan tai naapurilta ostettiin vaatteeseen lapsesi nimi. Kun on niitä kumppareita ja kurakinttaita samanlaisia tusina,on hyvä että niissä lukee sen lapsen nimi jolla ne juuri nyt käytössä.

Pitääkö rippikouluunkin nimikoida vaatteet? Ketju on vuodelta 2011.