Miten nimikoida lapsen vaatteet?
Lapsi aloittaa päiväkodissa ja vaatteet pitäisi nimikoida. Muistelen omasta lapsuudestani, että silloin äiti tilasi jostain nimikointinauhaa, johon oli kirjottu mun nimeä ja josta leikattiin siis aina pala ja se ommeltiin vaatteeseen, mikä piti nimikoida.
Miten olette hoitaneet nimikoinnin tänä päivänä? Onko jotain niksejä? Vieläkö jostain saa tilattua sitä nimikointinauhaa nimellä?
Kommentit (29)
melkein kaikissa vaatteissa ole valmiina sellainen nimilappu. Sen kun kirjoittaa tekstiilitussilla nimen siihen lappuun (vaihtoehtoisesti pesulappuun, jos ei nimilappua vaatteessa ole). Ei kovin vaativaa...
eipäs melkein kaikissa vaatteissa ole nimilappua, isompien ketjujen vaatteissa on valmiina, mutta toisissa pesulappukin on mustapohjainen, kirjoita siihen sitten...
Kiitos teippivinkistä, se toimii kaikkiin laputtomiin ongelmatapauksiin.
T. toinen nimikointitöihin joutuva
merkkailin nimiä lasten vaatteisiin. Kirjoitin pesulappuun nimet. Sisävaatteista jos nyt johonkin ei nimeä saa niin so what, mutta ulkovaatteet ja asusteet nyt halusin nimikoida.
Katoin ton Euroteamin ja sehän on tosi hyvä. 100 nimikointinauhanpalaa jossa kiva kuvia 30 eurolla. Ne saa ommeltua nätisti vaatteisiin.
Meiltä on pöllitty kaksi talvihaalaria, joten nimikointi on tehtävä tosi huolellisesti. Tosin aina on niitä, jotka kehtaa varastaa nimikoitujakin lastenvaatteita.
Kaikissa vaatteissa on joko nimilappu, tuotetieto-lappu niskassa tai pesuohje-lappu sivussa. Jokin niistä on taatusti muun värinen kuin musta. Näin on rukkasten ja lakkienkin kanssa. Kenkien sisäreunaan voi surutta kirjoittaa, ei näy läpi. Ainoa asia, joka vaatii päänvaivaa on tussi: se pitää olla tekstiilitussi tai esim. permanent vedenkestävä kalvotussi. Mut olenpa mä kuulakärkikynälläkin kirjoittanut, eikä leviä, tosin voi haalistua.
Kaikissa vaatteissa on joko nimilappu, tuotetieto-lappu niskassa tai pesuohje-lappu sivussa. Jokin niistä on taatusti muun värinen kuin musta. Näin on rukkasten ja lakkienkin kanssa. Kenkien sisäreunaan voi surutta kirjoittaa, ei näy läpi. Ainoa asia, joka vaatii päänvaivaa on tussi: se pitää olla tekstiilitussi tai esim. permanent vedenkestävä kalvotussi. Mut olenpa mä kuulakärkikynälläkin kirjoittanut, eikä leviä, tosin voi haalistua.
Jos on varaa hankkia lapsi ja sille vielä merkkivaatteita, pitäis olla varaa hankkia kunnon nimikointilaput ja ommella ne kiinni.
Jos on varaa hankkia lapsi ja sille vielä merkkivaatteita, pitäis olla varaa hankkia kunnon nimikointilaput ja ommella ne kiinni.
Oot hauska!
Mitä säälittävää on kirjoittaa tussilla lapsen nimi?
Ajaa yhtä hyvin asian kuin että olisi ne nimikointilaput! Hoitajia vartenhan ne nimet siellä on joten se on ihan sama miten tai millä vaatteet on merkitty kunhan niissä on vaan se nimi!!
lapsillani on käytettyjä vaatteita joiden lapuissa on jo nimet. Viivaan yli ja kirjoitan toiseen lappuun?
Jälkimmäiset on söpöjä mutta ne tahtoo kyllä irtoilla.
on helppoa ja ennenkaikkea siistiä.
Villavaatteet neulon itse ja neulon samalla vaatteisiin suoraa nimet. Esim villasukkiin kuvioiden tilalle lapsen nimi. Villahaalarin selkän nimi jne.
Kumisaappaisiin ja muihin jalkineissiin käytän tuota teippiä
painetuista nimikointilapuista? Kestävätkö hyvin?
Joku kirjoitti, ettei sisävaatteilla ole niin väliä, onko nimeä. Mutta kun parikymmentä lasta riisuu yhtäaikaa housut, niin ei millään voi muistaa kenen ne harmaat collegehousut tai mustat sukat on, jos ei ole nimiä. Sukissa tuo haavateippi ei pysy kovin hyvin, mulla ainakin muutaman pesun jälkeen irtoilee.
Terv. lto
kauluksen kokolappuun. Villasukkia ja muita laputtomia vaatteita varten ostin nimikointinauhaa, mutta sen ompelu on sen verran hidasta hommaa, että merkkaan tussilla kaiken, minkä vain voin. Tavallisia sukkia en yleensä jaksa merkkailla, paitsi hienoimmat. Jos katoavat, sitten katoavat.
http://www.a-qui-s.co.uk/pages/enfants/concept.php
muutamankymmentä nimilappua.
Saa silitettävinä tai ommeltavina ja voi itse valita fontin, kuvan ja värin. Eika maksa paljoa.
<a href="http://www.a-qui-s.co.uk/pages/enfants/concept.php" alt="http://www.a-qui-s.co.uk/pages/enfants/concept.php">http://www.a-qui-s.co.uk/pages/enfants/concept.php</a>
muutamankymmentä nimilappua.
Saa silitettävinä tai ommeltavina ja voi itse valita fontin, kuvan ja värin. Eika maksa paljoa.
Laittaako joku sukkiin nimiä? Itse olen joskus kuulakärkikynällä kirjoittanut, mutta ei se pysy pitkään, eikä näy mustissa sukissa :)
Harmi, jos päiväkodin aikuiset eivät löydä oikeita sukkia. Itse en kuitenkaan ole valmis ompelemaan nimiä. Omilla lapsilla on sattunut olemaan vuosia aina omat sukat jalassa, ja siltä varalta, ettei omia millään löydä, on muutamat varasukat aina mukana.
Mäkään en ollut tiennyt nimikointinauhasta, kiitos vinkistä!
tai sitten ostat kangastussin tai mustan spriiliukoisen tussin ja kirjoitat vaatteen pesulappuun nimen. Jos et halua sotkea vaatetta, osta apteekista haavateippiä (vaaleanruskeaa teippiä rullalla) ja laita pala kiinni kankaaseen ja kirjoita nimi. Pysyy tosi hyvin pesussa, mutta lähtee irti tarvittaessa.