passi asiaan eli 8 vuotiaalla tyttärelläni on passi,
joka on myönnetty kun hän oli noin 1 vee. Emme ole juuri matkustelleet, mutta nyt olisimme lähdössä kanarialle. Voiko tuolla huoleti matkustaa? Äidillä, isällä ja isommille joudutaan hakee uudet, koska ne ovat vanhat...
Kommentit (11)
mun poika matkusti vauvakuva passilla ihan loppuun asti, hieman joissain maissa hymähdeltiin
mun poika matkusti vauvakuva passilla ihan loppuun asti, hieman joissain maissa hymähdeltiin
Juuri katsottiin pojan ja tyttön passi... Tytöllä voimassa pojalla meni vanhaksi maaliskuussa...
että vanhempi on vastuussa siitä, että lapsi on tunnistettavissa passikuvasta ja tarvittaessa hakemaan uuden passin, vaikka entinen olisikin voimassa!
eli onko teillä 10 vuoden passi? ei sitä mikään muuta.
meillä on lapsi passikuvassa 1kk ja kyllä se passi on 10 v voimassa. tietysti.
eli onko teillä 10 vuoden passi? ei sitä mikään muuta.
meillä on lapsi passikuvassa 1kk ja kyllä se passi on 10 v voimassa. tietysti.
jenkkeihin olisi sitten eriasia. Ei tule ongelmia!
Sanoivat, että riippuu täysin kohdemaan tulliviranomaisista. Eli siitä henkilöstä, joka passin tarkastaa. Passissa pitää olla kuva, josta ko. henkilö on tunnistettavissa. Tämä siis on määritelmä. Itse en ottaisi riskiä, vaan hankkisin uuden. En kyllä tosin ole ikinä kuullut, että lasta ei olisi päästetty maahan tuon takia...
Ja meillä iohan sama tilanne. Passi otettu meidän 8-vuotiaalle hänen ollessaan 1v.
Lähtiessä virkailija hieman kummasteli,mutta ei mitenkään sanonut etteikö pääsisi reissuun. Takaiain tullessa ei ollut myöskään mitään ongelmia.
Lokakuussa lähdemme teneriffalle tuolla samaisella passilla.
Passi on ihan virallisesti voimassa vielä muutaman vuoden.
anottu 10 v passit, heti kun valokuvaan päästiin, eli n 1 kk. hyvin on kelvanneet joka paikassa.
ehkäpä me uskalletaan lähteä tuolla passilla...