Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkä suolisto ja sen ongelmat kuten ummetus

Vierailija
25.02.2024 |

Kokemuksia? Laksatiivit auttaa heikosti, tuntuu silti toimivan omaan rytmiinsä. Yleensä 4-5pv välein. Usein menee ripulille ja tottakai taas ummelle. Pukamat sitten riesana.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaivat häipyivät MUCOSAN tableteilla. Enää ei ole vatsa kipeä eikä kiireinen vessahätä. 2 viikkoa olen syönyt rauhoitti heti ja turvotus on vähentynyt ihan silmissä. 

Vierailija
2/14 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt pegulosta ja lactulosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulloharjalla voi avata perän tukoksia.

Vierailija
4/14 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tullut mieleen että pitäisi muuttaa ruokavaliota ja harrastaa liikuntaa? 

En ymmärrä ihmisiä jotka mieluummin syövät lääkkeitä oireisiin, kuin hoitaisivat elintavoilla itse syytä. 

Vierailija
5/14 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksella voi suolta lyhentää ja sitten on ongelma kun ei ennätä vessaan. 

Vierailija
6/14 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ihmisiä jotka mieluummin syövät lääkkeitä oireisiin, kuin hoitaisivat elintavoilla itse syytä. 

Meinaatko etten jo toimi näin? Suolisto on tähystäessä todettu normaalia pidemmäksi, tätä ei liikunta lyhennä. 

Vierailija
7/14 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko etten jo toimi näin? Suolisto on tähystäessä todettu normaalia pidemmäksi, tätä ei liikunta lyhennä. 

Meinaatko että syöt jo vähintään kilon erilaisia kasviksia päivässä, et syö ollenkaan vehnää ja muita höttöruokia, kuituja tulee ainakin 30g päivässä ja liikut minimissään tunnin joka päivä, ja juot vettä pari litraa? Oikeasti?

Vierailija
8/14 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika suolenlyhennysleikkaukseen.

Vierailija
9/14 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään tunti kävelyä päivässä + 4 kuppia kahvia päivän aikana ja pussillinen silicea vatsa-suolistogeeliä.

Ei ole ollut enää moneen vuoteen ongelmia ja lähtötilanne oli sellainen että jouduin ramppaamaan päivystyksessä jatkuvasti suolitukosepäilyn vuoksi.

Vierailija
10/14 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että syöt jo vähintään kilon erilaisia kasviksia päivässä, et syö ollenkaan vehnää ja muita höttöruokia, kuituja tulee ainakin 30g päivässä ja liikut minimissään tunnin joka päivä, ja juot vettä pari litraa? Oikeasti?

Älä turhaan tule pätemään, jos tuo auttaa sulla, se ei auta mulla. Testattu on. Lääkärin mukaan me ihmiset vaan ollaan erilaisia. 

Vierailija
11/14 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipsykolohin ja lääkärin suurin virhe on katsoa muiden ongelmia omista kokemuksista. Tässäkin ketjussa muutama.

Vierailija
12/14 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kokeilee taukoa laksatiivissa. Ei liikaa kofeiinia. Mutta miten kaakao toimisi asiaan tai pieni määrä kahvia. Osalle kahvi ei sovi tulee ahdistusta ja tykytyksiä. Entä magnesium, jos alkuannos ei ole kokonainen. Onko nesteitä, kuitua, ehkä kävely joskus. Stressi pois. Onko ruokavalio suht luonnollinen, ei roskaruokia liikaa ja vehnää. Saa toki olla jälkiruokia tai muuta sellaista.

Vierailija
13/14 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tullut mieleen niin että pitäisi muuttaa ruokavaliota ja harrastaa liikuntaa? 

Älä turhaan tule pätemään, jos tuo auttaa sulla, se ei auta mulla. Testattu on. Lääkärin mukaan me ihmiset vaan ollaan erilaisia. 

Eli et tee niin, enintään olet kokeillut pari päivää mutta mieluummin syöt lääkkeitä. Onhan se "pitkä suoli" toki hyvä tekosyy, anna mennä vaan samaa rataa. 

Vierailija
14/14 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se niksi 2-3 luumua varovasti (kun ei ole lähdössä kotoa) ja vettä. Jos ei millään kulje. Muillakin on vatsaongelmia toisinaan. Onko actimel kokeiltu tasapainotukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä