Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pohjois-karjalaisia????

03.11.2005 |

hei

onko muita pohjois-karjalaisia ketkä kanssa kärsii tästä lapsettomuudesta?

olisi kiva vaihtaa ajatuksia ja millasia " tarinoita" teillä on?

meillä:v.2003 syksyllä aloitettiin yritää.km 4/2004,10/2004,12/2004 ja 3/2005, tutkimukset alotettiin jo kolmannen km jälkeen,eikä oikein mitään ole löytynyt,miehellä normaaleiden siittiöiden määrä laskenu ja mulla ekax epäiltiin tukostaipumusta joka kuitenkaa ei sit ollu!eli ei mitään ns.estettä saada lasta mut silti aina tulee pois!

nyt tehty eka inssi 27.10(kohta pääsee testailemaa=)) mut en jaksa uskoa et se vieläkään tärppäis!

olisi kiva jos teitä kanssa siskojakin löytyis täältä suunnalta!

hende84

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt siis pp9 , ei minkäänlaisia oireita. Muuten en ole lämpöjä mittaillut mutta parina iltana ollut n. 37.2 mikä on minulle aika korkea. Yleensä en mittaile kun on niin epäsäännöllinen päivärytmi työn takia ja ovulaatiotakaan tuskin tapahtuu ilman piikkejä... Saa nyt nähdä miten käy. Epäilyttää kyllä pikkasen.

Punktio on kieltämättä aika epämiellyttävä kokemus mutta antaahan ne rauhoittavaa ja sitten saa pötkötellä jonkun aikaa ennenkuin saa lähteä liikkeelle. Eikä siirtokaan mitenkään mukava ole kun pitää olla virtsarakko tupaten täynnä mikä on todella hankalaa! Mutta noin yleensä ottaen itselleni ainakin oli suht siedettävä prosessi kaiken kaikkiaan.

Vierailija
2/28 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan! Minäkin joskus aikaisemmin peräänkuulutin Pohjois-Karjalaisia, mutta silloin ei löytynyt ketään. Hyvä, että tilanne nyt muuttunu:)

Ja aikalailla saman verran yritystä meillä takana. Meillä ehkäisy jätetty pois 04/03. Mulla todettu pco, joka varmasti suurin syy lapsettomuuteemme. Tähän kiertoon piti tehdä inssi, mutta kohdun limis liian ohut. Meen huomenna tsekkaukseen, että oisko pistetyt menogonit auttanu asiaa..

Ootteko muuten yksityisellä hoidossa vai P-KKS:ssa? Me ollaan julkisella ja ainakin aivan mahtava hlökunta mielestäni on meitä auttamassa tässä yrityksessä.

Minä ja mieheni olemme molemmat vm.-81.

Palaillaanhan juttuihin:)

seruska

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHANAA että löytyi edes yksi täältä päin oleva!

ollaan kans julkisella puolella hoidossa ja kans olleet meitä kohtaan tosi tosi ystävällisiä!ja ymmärtäväisiä kun muutaman kerran ehkees tullu sinne soiteltua=)

mä vm84 ja mie vm78

Niin teillä ei ole ollu tärppiä koskaan!mistä päin p-karjalaa olette??

Vierailija
4/28 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Pian lähdemme ajelemaan kohti Keskussairaalaa ultraa varten. Meiltä on Joensuuhun matkaa pikkasen alle 50km. En ihan tarkkaa paikkakuntaa haluis täällä kertoa, kun tämä ei ole mikään megaiso kunta ja joku varmasti tulis kylillä sit kyselee, että ai, te ootte lapsettomia kun niin kirjoitit netissä... :)

Toivottavasti sun inssi tuottas nyt tuloksen. Oikein paljon tarroja masuun, jotta menis loppuun asti. Mistäs suunnalta te olette, ihan Joensuusta vai kauempaa?

Me lähdemme tänään pienelle reissulle ja voi olla, että vasta su tai ma ehdin koneelle. Kuulumisiin:)

seruska

Vierailija
5/28 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi paljon onnea ultraan,jospa se limis ois siellä paksuuntunu nii pääsisitte inssiin!Mä en kyllä jaksa uskoa että meille tämä mitään tulosta tuottas!ei mitään oireita ja nyt pp8,ainu mikä on ni mahaan vihloo ihan pe***leesti.mut sekin saattaa olla noista lugeista!

me ollaan joensuusta etelään päin n.80km,tääkin tosi pieni kunta et varmasti juorut leviää nopsaan!

mitä muuten ootte ammatiltanne?meillä maatila jota kovasti yritetään pitää pystyssä=)

Vierailija
6/28 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen jälleen tietsikan ulottuvilla. Pe oli siis se ultra, josta kerroinkin kuulumisia pariin ketjuun pikaisesti. Eli inssiin päästään sittenkin. Limis oli vahvistunut ja oikealla munasarjassa näkyi kaksi 13mm kehittyvää munista. Keskiviikkona alkaa siis mun todellinen piinistely:)

Mites, onko sulla mitään oireita jotka viittais inssin tärppäämiseen?

Kyselit meidän ammatteja. mulla on sosiaalialan amk tutkinto, mutta opiskelen nyt yliopistossa kasvatustieteellisessä. Mies on insinööri. Kovin tämä lapsettomuus meitä puhuttaa. Meinaammekin mennä keskussairaalassa alkavaan lapseettomien keskusteluryhmään. Ainakin ekalla kerralla mennään katsomaan, olisiko meille vartaistukea ko. ryhmästä.

seruska

Vierailija
7/28 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei taas!!!

eipä mulla ihmeempiä oireita alavatsaan vihloo välillä tosi ikävästi ja rinnat on tosi arat....nyt pp10 ja torstaina sais testata..meinasin ekaks tänään mut en sit kehdantkaan!

ai tekin meinasitte mennä sinne tapaamiseen?

mäkin miehelle puhuin et voitas mennä tapaamaan muitakin samassa tilantessa olevia... saas nähdä lähteekö!

eikös se ole loppukuusta???

kyllä tää lapsettomuus välillä vi***taa ihan mielettömästi...mut pitää vaan rämpiä eteenpäin ja toivoa et jonain päivänä se pikkuinen olis meilläkin!

Vierailija
8/28 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen joensuusta ja julkisen puolen hoidoissa ollut noin puoli vuotta. Aivan ihana paikka tuo lapsettomuuspoli; etenkin Päivi ja Anne - suurkiitos heille!

Minulla yksi lapsi ennestään ja kaksi keskenmenoa v 2003. Nyt PCO. Keväällä oli yksi " ajoitettu kotisuoritus" pistosten kera ja sitten kolme inssiä - kaikki negaa. Kesä oli taukoa ja nyt oli inssi. Testituloksena haamu, vahva sellainen, saa ähdä kuinka käy. Ainut poikkeavuus tässä kierrossa se että pregnyliä laitoin 10000 yksikköä ja lugesteronit ei olleet käytössä...

Jaksamista kaikille!!

Vierailija
9/28 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin Tuikkuhan taitaa siirtyä tuonne plussanneiden joukkoon. Onnea vielä kovasti ja toivottavasti haamu vahvistuu! bdbd

Tuikku22: Oliko sinulla mitä kaikkia hormoneja käytössä kierron aikana sen irrotuspiikin lisäksi? Mitä kaikkia oireita sulla tuli, ennenkuin testasit plussan? Kiinnostaa kovasti, kun itse nyt ekaan inssiin valmistaudun.

Hende84: Loppukuusta se keskusteluryhmä aloittaa. 23.11. mennessä piti muistaakseni ilmoittautua. Toivottavasti useat parit rohkaistuisivat ja tulisivat mukaan. Tosin onhan lapsettomuus niin henk.koht. asia, jotta ymmärrän erittäin hyvin niitä, jotka eivät halua keskustella toisten kanssa. Ite olen tämmönen joka nimenomaan selviää eteenpäin keskustelemalla.

-seruska-

Vierailija
10/28 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ensin clomifenit kp 3-7 eli 50mg per päivä.

Sitten Gonal-F 75iu kp 8-12.

Inssi tehtiin siis kp 15.

Irrotuspiikki siis oli sen 10000 yksikköä, josta johtui varmaan sen ensimmäisen viikon oireet! Eli silloin oli pahoinvointia ja rintatuntemuksia.

Mutta nyt viime viikon lämpö on ollut n. 37, ajoittain pahoinvointia (yksi päivä öklötti aamusta iltaan), vähän rintatuntemuksia ja väsymystä. Mutta ei oireita ole kovin paljoa ollut... Tänään siis tasan kaksi viikkoa inssistä.

Tsemppiä ja uskoa hoitoihin - stressata ei kannata, sen huomasin itsekin!

Vierailija
11/28 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Minäkin kuulun P-K:n Keskussairaalan piiriin.

Aloitimme yrityksen 07/04 ja hakeuduimme hoitoon viime kesänä, kun vuoto oli jatkuvaa. Olin syksyllä lapassa ja endo löytyi. Viime kuussa yritettiin inssiä, mutta ovulaatio karkasi ja sepä siitä.

Lääkäri oli sitä mieltä, että kiinnikkeistä johtuen inssin onnistumisprosentit laskevat liian alhaisiksi. Näin ollen alkavat keinohedelmöityshoidot. Aluksi kaksi viikkoa sumuja, sitten pistoksia ja keräys. Viikolla 50 on h-hetki. Toivottavasti homma sujuu paremmin kuin inssi.

Palvelu P-K:n Keskussairaalan lapsettomuusklinikalla on ollut ystävällistä, nopeaa ja kaikinpuolin kiitettävää. Toivottavasti tulokset ovat yhtä hyvät!

Onnea kaikille ja voimia hoitoihin! Onko muita samassa pisteessä olevia täälläpäin?

Vierailija
12/28 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuleva hoito on koeputkihedelmöitys, tietenkin...

Vierailija
13/28 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ja tervetuloa Unna28 porukkaamme. Kohdallasi hoito on edennyt nopeasti ja ihan hyvä ettei aikaa kuluteta insseihin jos lääkäri on katsonut tilanteen muuta vaativan. Syli kuitenkin odottaa sitä pientä ihmistä..Oikein paljon jaksamista hoitoihin!

Minä olen kärsinyt etovasta olosta koko päivän. Lienee menogonin sivuvaikutusta. Ihan pelottaa tuikata pregnyl tänä iltana, siitä kun useat ovat kertoneet saaneensa pahoinvointia.. Munasarjoissa on tuntunut myös aika kovaakin nippailua. Jospa siellä nyt kehittyy pari supersissiä, jotka sitten hedelmöittyisivät.

Oletteko muuten minkä verran kertoneet lapsettomuudesta läheisillenne? Meillä muutama ystävä tietää tilanteemme. Asiasta ei kuitenkaan ole ihan yksinkertaista puhua niille, joilla ei ole kokemusta vastaavasta. Siksi onkin valtavan ihanaa, että on tämä palsta:):)

-seruska-

Vierailija
14/28 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä valmistautuu huomiseen inssiin, jännittää. Mies joutuu olemaan huomenna koulutuksessa, joten yksin on mentävä h-hetkeen. Greippimehua olen koittanut juoda ja multitabs special 2+:aa olen myös käyttänyt. Punaviiniäkin ajattelin kokeilla..

Mitä kuulumisia muilla? Joko Hende testasit?

seruska

Vierailija
15/28 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs tänne kuuluu??

kiva et porukka alkaa kasvamaan!

en tehny sunnuntaina testiä meinasin huomenna tehdä nut pp13...en kyllä jaksa uskoa et nytkään sitä vauvaa tulis!

kattoko kukaan eilen yle teemalta toivessa lapsi sarjan?

oli iha mielenkiintoinen juttu!

Vierailija
16/28 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

nyt eka inssi takana ja piinistely alkamassa. Munis oli jo " poksahtanut" ja kuulemma hyvältä näytti.. Saas nähdä. Nyt pitäis vaan pitää pää kylmänä. Joo-o, onnistuu varmaan. Luget sain ja pitäs tänään jo aloittaa.

seruska

Vierailija
17/28 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt paljon peukkuja bd bd bd et tärppää!

eka inssikö tää teille oli?

mulla on sellanen olo et meillä ei ainakaan tärpänny....=(

harvemmin tietysti ekasta inssistä tulee mitään mut niitäkin tapahtuu!

mä meinasin et vielä yksi inssi kokeillaan ja sit jotain muuta!

tiedätkö tekevätkö joensuussa hoitoja ihan keväälle asti?

hende84

Vierailija
18/28 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tekeevät hoitoja ihan toukokuulle asti!! Ja hyvä niin...

Minä testasin haamun pp10!! Ja nyt ois siis pp16 ja on tosi vahva viiva -hcg:kin yli kahdensadan... Mutta haamua näytti vielä pp14... Eikä siis lugejakaan käytössä.

Tsemppiä teille, nyt kaikki plussajunan kyytiin!!

Tuikku 4+2

Vierailija
19/28 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei nyt aivan hukkuisi.

Jokos Hende testasit tänään? bdbd

Mulla pp1, luget piti jo eilen aloittaa. Muille on kehoitettu aloittaa kai vasta kolmantena päivänä inssistä. Tiedä sitten. Ei pienintäkään oiretta havaittavissa.

Vierailija
20/28 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin tänään tein testin ja haamu+ sieltä tuli.....nyt pp10 et toivottavasti se viiva vielä vahvistuu....ei oikein vielä voi uskoa et ekasta inssistä näin hyvin raskauduin mut no olenhan mä luomunakin tullu raskaaks!!

toivottavasti nyt vaan päästäin loppuun asti!!!

eniten jännittää että monta kaveria siellä masussa asustaa kun kaksi munasolua oli sillo innsipäivänä irronnut!!!