Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka soittaa vanhemmille, jos lapsi tulee kipeäksi koulussa?

Vierailija
29.08.2011 |

Meidän tokaluokkalainen soitti äsken omalla kännykällään koulusta, että voimat on poissa ja väsyttää (viikonloppuna alkoi pieni flunssa, nenä tuhittaa, pientä yskää, ei lämpöä). Mulla meni vähän aikaa tajutessa, että hän soitti tunnin jälkeen luokasta ja opettaja oli vieressä. Opettaja oli antanut luvan soittaa. Minä tietysti sitten pyysin open puhelimeen selvittääkseni, että mikä se tilanne siellä oikein on. Mulla tuli ihan ekaksi mieleen, että lapsi ei ollut voinnistaan opelle vielä puhunut, kun itse soitti ja käskin mennä opelle puhumaan. :)

Onko tämä normaali käytäntö tokalla? Viime vuonna, jos lapsi piti hakea kesken päivän pois koulusta, opettaja (nyt eri ope) tai avustaja soitti. Eli he aikuisina arvioivat tilanteen, että haetaanko lapsi pois vai ei.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille on sen yhden kerran soittanut kun poika sairastui kesken päivän.

Vierailija
2/18 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ope

avustaja

terkka

monesti on poika soittanut itse ihan niinkuin teilläkin kävi,normi käytäntö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko koulun puhelimella tai lapsen. Mutta voi lapsi itsekin soittaa, ja ope on siinä vieressä.

Ja kyllä mä lähden siitä, että lapsi itse on oman tilansa paras arvioija, hänhän parhaiten tietää, jaksaako vai ei. Kukaan ulkopuolinen ei voi tietää, miten kipeä toinen on tai ei ole.

Vierailija
4/18 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kenen lapsi itse soittaa, puhutteko myös opettajan tai muun aikuisen kanssa? Vai luotatteko lapsen sanaan asiassa? Kun on siis tällaisesta aika pienestä koululaisesta kysymys.

ap

Vierailija
5/18 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähetti viime vuonna ekaluokkalaisen kotiin ilman ilmoitusta. Teen töitä kotona, mutta liikun myös päivän aikana lähiympäristössä, eli en koko aikaa ole kotona. Soitin kyllä terveydenhoitajalle, että minulle täytyy ilmoittaa, jos sairas lapsi lähtetään yllättäen kotiin.

Vierailija
6/18 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta oltava open, terkan, avustajan tai kuka sitten asiaa hoitaakaan, siinä vierellä. Aikuisen on syytä vielä pyytää että annatko sille aikuiselle vielä ja varmistaa asia. Mutta hyvä että lapsi hoitaa asian itse eli soittaa ja selittää.

Vierailija
7/18 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka lapsi itse soittaakin ja ilmoittaa olevansa sairas

Vierailija
8/18 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse opettajana soitan itse ja saatan kysyä vanhemmalta, että haluatko vielä jutella lapsen kanssa.

Vierailija
9/18 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on soittanut itse kuten tässä ap:n tapauksessa eli ope siinä vieressä ja olen jutellut myös open kanssa.

Meillä vaan se puhelin on aika usein kotona, eli on myös opettaja soittanut opettajien huoneesta.

Vierailija
10/18 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kenen lapsi itse soittaa, puhutteko myös opettajan tai muun aikuisen kanssa? Vai luotatteko lapsen sanaan asiassa? Kun on siis tällaisesta aika pienestä koululaisesta kysymys.

ap

niin etkö sä hae sitä pois, jos ope ei anna lupaa?

Vierailija
11/18 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kenen lapsi itse soittaa, puhutteko myös opettajan tai muun aikuisen kanssa? Vai luotatteko lapsen sanaan asiassa? Kun on siis tällaisesta aika pienestä koululaisesta kysymys. ap

että tottakai oksentava lapsi haetaan kotiin, mutta opella pitää olla tieto. Isoistakin koululaisista pitää ilmoittaa, jos kesken päivän lähtee, saati sitten pieni tokaluokkalainen. Niin että ihan fiksua on varmistaa, että ope on tietoinen tilanteesta.

Vierailija
12/18 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kenen lapsi itse soittaa, puhutteko myös opettajan tai muun aikuisen kanssa? Vai luotatteko lapsen sanaan asiassa? Kun on siis tällaisesta aika pienestä koululaisesta kysymys. ap

että tottakai oksentava lapsi haetaan kotiin, mutta opella pitää olla tieto. Isoistakin koululaisista pitää ilmoittaa, jos kesken päivän lähtee, saati sitten pieni tokaluokkalainen. Niin että ihan fiksua on varmistaa, että ope on tietoinen tilanteesta.

wilmaan kuitataan poissaolot jälkikäteen, se riittää.

Vierailija
13/18 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa on pakko olla jotain epäilyttävää.

Vierailija
14/18 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ne lapset ny itse saa soitella

Vierailija
15/18 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päiväkodissa, eikä koulussa. Aamulla on kyllä nähnyt, onko lapsesta siihen hoito/koulupäivään oikeasti, vai ei.

Vierailija
16/18 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla seitsemältä ei mitään oireita, mutta puolen päivän aikaa oksentaa ja ripuloi. Tätä sattunut kolmesti nyt kasiluokkalaisen päiväkoti-ja koulu-uralla.

Vierailija
17/18 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten puhun open kanssa. Jos lapsella ei ole ollut puhelinta mukana, on ope saattanut soittaa. Näitä on käynyyt usein, lapsen tilanteesta johtuen.

Vierailija
18/18 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

wilmaan kuitataan poissaolot jälkikäteen, se riittää.

ilmoittamatta terkkarille tai opelle. Onhan se jo turvallisuuskysymyskin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän