Mahtuuko äiti ja 12v, 2v, ja tuleva vauva 61 m2 asuntoon?
Asutaan Helsingissä hyvällä asuinalueella ja uudessa talossa vuokralla. Tässä taloyhtiössä on vain pari vuokra-asuntoa, muut ovat omistuskämppiä. Huoneisto on hyvin varusteltu, saunallinen ja moderni.
Maksan tästä aika kalliisti, mutta ainakin naapurusto on tavallista porukkaa, lapsiperheitä, eläkeläisiä.. Ei mitään häiriöitä. Murkulla on koulu tien toisella puolella, alle 100 metrin päässä.
Edellinen asunto oli isompi ja halvempi, mutta kaupunginosa huono lieveilmiöineen. Murkulla on nyt oma huone, veikalle on tehty mökki isoon liukuovelliseen vaatehuoneeseen, joka on murkun huoneessa. Itse nukun keittiössä vuodesohvalla.
Omaa en voi Helsingistä hankkia, joten vuokralla on pysyttävä. Pelkään vain, että joudutaan jonnekin kamalaan murjuun jos tästä muutetaan. Kaupungilla on pitkät jonot, eikä hirveästi voi valita. Jos jotain tarjotaan, se on otettava vastaan tai mentävä takaisin jonon hännille.
En oikeasti vain kestä enää mitään kamalia mörskiä, jossa poliisit ramppaavat ja naapurit juovat ja tappelevat. Siis, kannattaako vain jäädä tähän sillä asenteella että sopu sijaa antaa?
Kommentit (11)
Neliöiden puolesta riittää. Mahtuuko vauvan sänky ja vaatesäilytys+hoitopöytä johonkin? Saisiko olohuoneesta jonkun nurkan makuuhuoneeksi sulle ja vauvalle?
koppaan. Ei pieni vauva onneksi vie paljon tilaa. Olen jo nyt yrittänyt tehdä tästä pientä tilaihmettä karsimalla kaikkea ylimääräistä pois ja satsaamalla säilytykseen.
Voisin tietysti vauvan kasvaessa odotella jonossa sopivaa asuntoa, luulisi että kiva kämppä löytyy kolmen-neljän vuoden sisällä.. Silloin alkaa olla oikeasti tarvetta vähintään yhdelle lisähuoneelle.
2, toivottavasti löydätte kivan asunnon mieleiseltä paikalta.
Ap
itsekin maksan mielelläni sijainnista. Me asutaan Lontoossa kahdestaan miehen kanssa (lapsi suunnitteilla, toivottavasti on sitten varaa isompaan asuntoon).Meidän kämppä on sellainen 35 neliön studio, mutta tosi hyvällä alueella. Tän kokoisessa kaupungissa on niin paljon huonoja lieveilmiöitä, etten tosiaankaan muuttaisi ylimääräisen huoneen takia huonolle alueelle. Täällä meidän kulmilla kaksio on meille tällä hetkellä (mä en käy töissä) liian kallis.
Koska kaupungin vuokrataloon ei kaivata kaltaisiasi.
t. yli 40 000 vuodessa tienaava kaupungin kerrostalossa erinomaisesti viihtyvä sosiaalinen eläjä.
Koska kaupungin vuokrataloon ei kaivata kaltaisiasi. t. yli 40 000 vuodessa tienaava kaupungin kerrostalossa erinomaisesti viihtyvä sosiaalinen eläjä.
=)
Kusiko joku muroihisi?
Koska kaupungin vuokrataloon ei kaivata kaltaisiasi. t. yli 40 000 vuodessa tienaava kaupungin kerrostalossa erinomaisesti viihtyvä sosiaalinen eläjä.
=)
Mutta jos mielikuva on tuo, ap ei tule viihtymään kaupungin asunnossa. Hän pelkää, epäilee ja eristäytyy vaikka ympärillä asuu ihan samanlaisia ihmisiä kuin muuallakin. Ja koska asenne siirtyy lapsiinkin, he eivät saa kavereita. On toki parempi että asuu sellaisten ihmisten keskellä joiden kuvittelee heijastavan samaa asennemaailmaa, se on turvallisempaa mielenterveyden kannalta. Ihmisten moninaisuus ja erilaisuus pelottaa todella monia ja ymmärrän sen. Pitää olla hyvä itsetunto että voi avoimesti tutustua erilaisiin ihmisiin lokeroimatta heitä.
Oletko ihan varma että tuo kombinaatio hyväksytään sumeilematta tuolla "hyvällä" asuinaluella?
Kusiko joku muroihisi?
=)
Mutta jos mielikuva on tuo, ap ei tule viihtymään kaupungin asunnossa. Hän pelkää, epäilee ja eristäytyy vaikka ympärillä asuu ihan samanlaisia ihmisiä kuin muuallakin. Ja koska asenne siirtyy lapsiinkin, he eivät saa kavereita. On toki parempi että asuu sellaisten ihmisten keskellä joiden kuvittelee heijastavan samaa asennemaailmaa, se on turvallisempaa mielenterveyden kannalta. Ihmisten moninaisuus ja erilaisuus pelottaa todella monia ja ymmärrän sen. Pitää olla hyvä itsetunto että voi avoimesti tutustua erilaisiin ihmisiin lokeroimatta heitä.
En kylläkään Helsingissä. Vaikka siellä oli ihan normaalejakin lapsiperheitä, suurin osa oli kuitenkin hieman laitapuolen kulkijoita. Oven lasit rikottiin harva se viikko ja öisin oli levotonta. Mulla ei ollut mitään halua mitenkään samaistua siihen porukkaan
Olin onnellinen päästessäni sieltä pois.
Oletko ihan varma että tuo kombinaatio hyväksytään sumeilematta tuolla "hyvällä" asuinaluella?
Ja toistaiseksi elo täällä on ollut lähes painajaista naapurin tupakoinnin takia.
Humalaisia olen nähnyt useamman kerran pissaamassa porttikonkiin tai puskiin.
Asuntomme arvo on. 480 000 €.
En nyt ihan hehkuttaisi "hyviä" alueita suhteessa "huonoihin" alueisiin. Huonolla tuurilla sen sauhuttelevan juopon voi saada naapuriksen missä tahansa -ja vaikeampi ongelmasta on päästä eroon omistusasunnossa.
Itselläni kämppä hakusessa myös. Minun lisäksi muuttaa 10 v ylivilkas koululainen, joka ehdottomasti tarvitsee oman huoneen, jotta voi tarvittaessa olla omassa rauhassa. Lisäksi n. 2v ja 3,5v lapset.
Olin kolmiota ajatellut niin, että toinen makkari pienille yhteiseksi ja minä nukkuisin olkkarissa. En haluaisi kuitenkaan vuodesohvaa, koska ne harvoin on niin hyviä, että niissä voisi oikeasti nukkua jatkuvasti. Haluan olkkarin, johon mahtuisi sohva ja sänky. Parvea en halua.
Eli itselleni vähintään 75 neliötä sen perusteella, mitä nyt olen tältä alueelta katsonut. Yksi 80-neliöinen on kiikarissa. Siihen verrattuna tuo sinun 61 neliötä on todella pieni.
Jos tosissasi haluat siellä asua, niin siitä vain. Sijainti on varmasti tärkeä, ymmärrän sen. Ja jos piha-alue on hyvä, niin siellä voi viettää paljon aikaa, niin ei käy seinät ahtaiksi.