Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko järkee ostaa "mökkikäyttöön" pieni rivari maalta?

Vierailija
28.08.2011 |

Ei olla mitään remonttireiskoja, joten pääsiskö mökkeilyssä tällä tavoin helpommalla. Onko ihan pimee idea? kokemuksia?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan näillä kriteereillä asua mökissä, tosin Tampereella. Rivitalossa, pieni oma piha, lenkkelymaastot ja ranta lähellä ja bussilla pääsee ihan kymmenen minuutin välein keskustaan, rauhallinen alue jne. Täyttää jopa kriteerit siltä osin, ettei tarvitse itse tehdä lumitöitä, vaan huoltoyhtiö hoitaa. Tästä keskustelusta jääkin miettimään, mitä mökiltä kaipaa. Itse kaipaan omaa rauhaa, mökin "hajua ja tunnelmaa" eli takkatulta, pimeyttä ulkona, luonnon ääniä jne, taidan haluta myös ne mökkivaatteet päälle. Eikä niitä varmasti löydy kirkonkylien keskustoista samalla tavalla kuin mökeiltä. Tuntuu myös hassulta, että sisustaisi rivitalokodin mökiksi. Mutta ehkä kaikki eivät halua samoja asioita.

Vierailija
22/38 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rempata, maalata ja ylläpitää mökkiä, eikä taitoakaan em.asioihin. Usein mökit ovat vain kesäkäyttöön tarkoitettuja, joten suurimman osan vuotta ne ovat poissa käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla rahalla saat böndeltä hylätyn maatilan + ison tontin eli voit harrastaa ihan oikeaa mökkitoimintaa ja maata nurmikolla ilman häiritseviä naapureita. Esim täältä <a href="http://www.navetta.com/oldhouse/house/list" alt="http://www.navetta.com/oldhouse/house/list">http://www.navetta.com/oldhouse/house/list</a&gt; löytyy paljon tyhjillään olevia vanhoja taloja maalta, oivallisia mökkikäyttöön.

mutta työmäärä ja kuluva raha eivät enää verrattavissa (hylätty vanha maatila on loputon rahaa syövä kaivo)

Vierailija
24/38 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ainakin ehkä vähän huolettomampi vaihtoehto kuin mökki. Ei tartta vaivata talvellakaan päätään, että onko vesiputket mahdollisesti jäässä tai tie aurattu perille asti.

Vierailija
25/38 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ihmisillä kerrostaloasuntojakin "mökkeinä". Itse haluan mahdollisimman korpeen lomailemaan. Meidän mökillä ei olekaan naapureita näköetäisyydellä.

Vierailija
26/38 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla tämänpäiväisiä av-raadin mielipiteitä ;). Mitä muuten rivarin ostossa kantsii ottaa huomioon?

t. ap taas

Vierailija
27/38 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta kodista ei kannata tätä "mökkiä" ostaa, koska yhtiökokouksissa yms.täytyy kuitenkin olla mukana ja muiden asukkaiden kanssa tekemisissä. Ja tosiaan, jos taloyhtiö ei käytä huoltoyhtiötä vaan tekee pihatyöt itse niin sitten täytyy järjestää mm. ne lumityöt.

Asumme itse kolmen asunnon rivitalossa, jossa toisen päädyn asukas oli "kesäasukas". Hän oli siis asunut ennen ihan kokoaikaisesti, mutta jostakin syystä muuttanut muualle ja kävi sitten harvemmin.

Nyt on myynyt osakkeensa jo kokonaan, joten se ehkä vähän helpottaa taloyhtiömme toimintaa, mutta ei se nyt kovin suuria vaikeuksia ole aiheuttanut.

Vierailija
28/38 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti maalla tarkoitan. Maallahan asutaan lähinnä omakotitaloissa.

Vierailija
29/38 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten ymmärrän, muuten en. Rivarissa on kuitenkin niin älyttömän pieni piha ettei siinä kauheasti nautiskella.

Vierailija
30/38 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä...

Vierailija
31/38 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on paritalo pk-seudulla ja olisi ihanaa päästä rentoutumaan "maalle" viikonloppuisin. Emme jaksaisi kuitenkaan jatkuvaa mökkisavottaa ja mukavuudet pitäisi olla myös. Pienitöiset, hyväkuntoiset mukavuuksilla varustetut mökit ovat kuitenkin aika kalliita. Mulle kelpaisi oikein hyvin rivitaloasunto jostakin idyllisestä kirkonkylästä läheltä järven rantaa :)

Vierailija
32/38 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli me asumme tässä rivarissa ihan täysaikaisesti, mutta naapureille asunto on kakkosasunto, käyvät ehkä kerran kuussa täällä. Rouva laittaa pihaa, grillaavat jne. Ykkösasunto on kuulemma kerrostaloasunto Helsingin keskustassa. Mikäs siinä, eipä tuo meitä häiritse.

Vierailija
33/38 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etuovi 588176 :). Ostaisin itse, jos tarvetta olisi, oli kivan näköinen ja uudehko. Vastikekaan ei paha.

Vierailija
34/38 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelpais jollekin vaikka "mökiksi". Rivarissa päätyasunto, ison järven rannalla, iso piha. Kirkonkylän keskusta 1 km:n päässä, muita palveluita uima-, keila- ja jääkiekkohalli 6 km:n päässä. Ihan mukavasti palveluita vaikka onkin pienehkö kunta.

Uudehko rivitalo, jossa laadukkaat materiaalit. Hintataso silti kohtuullinen verrattuna kaupungin hintoihin.

Olenkin joskus haaveillut, että jättäisin tämän asunnon mökkikäyttöön ja rakentaisin omakotitalon keskustaan jos saisin lottovoiton :)

Vierailija
35/38 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse ylläpitää ja on halvempaa, kuin ostaa omaksi.

Vierailija
36/38 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiseudultaan rivarinpätkän kesämökiksi. On hulppealla paikalla hienon uimarannan vieressä. Oma pieni piha-alue istutuksille ja puutarhajutuille.

On 6-kymppinen vanhapiika eli tuskin yksin mökinhoidosta edes selviäisi. On siis joissain tapauksissa maaseuturivari ihan oiva mökinkorvike.

Vierailija
37/38 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me esim. asutaan Helsingissä kerrostalossa.

Ajatus siitä, että olisi loma-asunto vaikka Hämeenlinnassa järven rannalla lähellä golfkenttää on oikeinkin kiva.

En kaipaa isoa pihaa, mitä laitella - minulla on jo kasvimaa. Grillailla voi rivitalon pihallakin.

Vierailija
38/38 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä naapurit tykkää? Sinä tulet lomalle, eli hyvinkin mahdollisesti valvot, juot, kolistelee ja käryytät grilliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme