Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko pyöräilijä köyhä?

Vierailija
28.08.2011 |

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväkuntoinen ainakin, luulisin.

Vierailija
2/24 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yli 7000 euroa maksava pyörä. Sillä en tosin pyöräile työmatkoja, vaan se on harrastuskäyttöön. Työmatkoille minulla on tavallinen tonnin pyörä.

Meidän työpaikalle ei saa ikinä autoa parkkiin järkevästi ja koska työpaikalle polkee vartissa, en näe syytä autoiluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastepyörät ovat kalliita ja aktiiviharrastajilla saattaa olla useita monen tuhannen euron arvoista pyörää aktiivikäytössä.

Vierailija
4/24 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaan oo mitään järkeä ajaa autolla kaupungissa.

Vierailija
5/24 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000€ ja mies meidän kakkosautolla 1500€. Kumpi on köyhempi?

Vierailija
6/24 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tonnin pyörä ei ole mikään tavallinen, se on jo ylellinen. Itse ajelen 16 vuotta vanhalla kolmivaihteisella joka uutena maksoi 2000 markkaa.

Joku voi pyöräillä työ- ja asiointimatkat koska ei ole rahaa auton tai julkisiin. Joku toinen tekee sen mielenvirkistykseksi ja hyötyliikunnaksi vaikka muuten ajavaa kalliilla autolla eikä ole rahasta kiinni. Tiedän tosin myös tapauksen jossa kallista autoa seisotettiin kotona koska sillä ei raaskittu ajaa ja tämä kaveri kävi hyväpalkkaisessa työssä säällä kuin säällä polkupyörällä vaikkei ollut mitään kuntoilijatyyppiä.

Vierailija
7/24 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esim. bussivuorot vähän hankalat ja työpaikan päässä pysäkiltä pitäisi kävellä töihin pari kilsaa. Samassa ajassa ajan koko matkan pyörällä, kesät talvet. Eikä lähtö ole aikatauluista riippuvainen yms. Kun lapset oli vielä päiväkodissä, kävin autolla töissä kun niitä piti kuskailla hoitoon. Nyt päivän lenkki hoituu tuossa samalla, matkaa yhteen suuntaan 7km.

Vierailija
8/24 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväkuntoinen

ympäristötietoinen

vastuuntuntoinen

Vierailija
9/24 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ainakin pääkaupunkiseudulla fillarointi on nykyään varsin trendikästä ja oiva tapa lisätä yksi liikunnallinen suoritus muutenkin kiireiseen päivään. Yhä useammalla on kallis fillari ja klossipolkimet, ja aika naama irveessä vedetään täysillä töihin....

Pyöräilijä on omastakin mielestäni hyväkuntoinen, fiksu ja ympäristöystävällinen.

Vierailija
10/24 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

auto, moottoripyörä ja polkupyörä! Ja mielelläni kesäisin kauniina päivänä pyöräilen välimatkat, siinä saa raitista ilmaa ja hyötyliikuntaa!

Vierailija
11/24 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti pyöräilen töihin. Emme ole muutenkaan köyhiä.

Vierailija
12/24 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsee muuten useimmiten paljon nopeammin paikasta toiseen (kaupungissa) eikä ole parkkiongelmia.

Vierailija
13/24 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vajaan viiden kilometrin työmatkan, kun bussireitit ja -aikataulut eivät sopineet työvuroon. Osa matkasta meni samaa tietä, mitä bussi kulki kaupunkiin. Äiti häpesi hirveästi pyöräilyään, hoki aina, että ne rikkaat katsoo bussin ikkunasta, miten tuokin on niin köyhä, että pitää pyörällä kulkea. Ihan hölmöä ajatella noin.

Vierailija
14/24 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on auto parkkipaikalla ajovalmiina mutta useimmiten menen kaupoille joko pyörällä tai kävellen. Vain suurempia asioita haen autolla. Mutta olen muutenkin liikkuvaista sorttia.

Vierailija
15/24 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin pyöräilee työmatkat. Tästä on syntynyt sen verran säästöä että rahastoissa yms. on useita kymmeniä tuhansia euroja, vaikka olemme vielä nuoria. Lisäksi kummankin työpaikalle joutuisi ajaessa kiertämään pitkän lenkin, aikaa menisi lähemmäs puoli tuntia. Pyörällä pääsee suoraan oikoreittiä pitkin (ei sallittu autoille) jolloin matkaan ei mene edes ihan varttia.

Niin ja miehen pyörä maksoi reilun tonnin, omani ostin alennuksesta 300 eurolla.

Vierailija
16/24 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ajokorttia eikä autoa joten liikun pyörällä tai bussilla. Pyöräilyssä ei tosin ole minulle kysymys niinkään rahan säästämisestä vaan hyötyliikunnasta. Kesällä poljin töihin 15km/suunta.

Vierailija
17/24 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin pyöräilee työmatkat. Tästä on syntynyt sen verran säästöä että rahastoissa yms. on useita kymmeniä tuhansia euroja,

Ompa kallista autoilua teillä päin. Tuohon hintaan minä ajaisin työmatkani vaikka taksilla. Jos matka on niin lyhyt että sen polkee pyörällä niin ei siinä kovin kummoista työmatka-autoa tarvita, olettaen että autoa ei tarvitse muutoin. Kesäisin poljen pyörällä mielialan mukaan ja talvella käytän halpaa kaupunkiautoa josta on iloa myös silloin kun tarvitsee muuten autokyytiä. Työmatkabensaan menee tällöin 30 € kuussa.

Vierailija
18/24 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sijoitusrahastoon + bensarahat jokaiselta kuulta useamman vuoden ajan niin äkkiä siitä kasvaa ihan mukava summa. Ja miksi ihmeessä hankkia auto jos sillä ei aja kuin niin lyhyttä työmatkaa että sen pääsisi pyörälläkin?

Kumpikin pyöräilee työmatkat. Tästä on syntynyt sen verran säästöä että rahastoissa yms. on useita kymmeniä tuhansia euroja,

Ompa kallista autoilua teillä päin. Tuohon hintaan minä ajaisin työmatkani vaikka taksilla. Jos matka on niin lyhyt että sen polkee pyörällä niin ei siinä kovin kummoista työmatka-autoa tarvita, olettaen että autoa ei tarvitse muutoin. Kesäisin poljen pyörällä mielialan mukaan ja talvella käytän halpaa kaupunkiautoa josta on iloa myös silloin kun tarvitsee muuten autokyytiä. Työmatkabensaan menee tällöin 30 € kuussa.

Vierailija
19/24 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ympäristöstään välittävä

hyväkuntoinen

Vierailija
20/24 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton arvo on ehkä parisataa euroa ja vuotuinen huolto ja kunnossapito + vakuutukset joitain satasia + bensaan muutamia satasia vuodessa. Jos näin pienellä pääomalla saa kasvamaan kymmenien tuhansien säästöt muutamassa vuodessa niin minusta tulee rikas:-)

Itse pidän autoa koska en halua pyöräillä talvella ja sitä tarvitsee välillä myös muuten.

Kiinnitin vain huomiota siihen että miten pelkistä työmatkoista voi säästää kymmeniä tuhansia euroja muutamassa vuodessa jos ne kuitenkin ovat vain pyörämatkan pituisia. Saa meinaan olla aika huimat tuottoprosentit.