Te joilla käy kotona siivooja...
Mitä olette itse koulutukseltanne?
Miksi teillä käy siivooja?
Mitä ajattelette siivojan ammatista yleensä?
Entä mitä mieltä olette siivoojista ihmisinä?
Kommentit (26)
Olen kasvatustieteiden maisteri.
Siivooja käy, koska se on sitä pientä arjen luksusta.
Mitä ajattelen? Ammatti siinä missä mikä tahansa muukin. Siivoojista ajattelen, että he ovat "tekijöitä", eivätkä mitään "filosofeja". He haluavat työn, jossa voi liikkua ja tehdä, eikä miettiä teorioita ja synteesejä.
DI&DI ja siivooja käy siksi etten jaksa tapella joka lauantai siitä pitääkö siivota ja miten siivotaan. Mies on laiska ja saamaton siivooja ja näin jaksan hoitaa ylläpitosiivousta itse -siivooja käy joka toinen viikko-
Siivooja on yksityisyrittäjä, en ajattele sen ihmeellisempänä kuin vaikka parturi-kampaajaa.
koska en tykkää siivoamisesta ja meillä on siivoojaan varaa. En ajattele siivoojista ryhmänä mitään erityistä, heihin mahtuu mukavia ja vähemmän mukavia ihmisiä.
Meillä KTM&KTM ja molemmat ylemmissä johtotehvissä ja mies vielä matkustaa paljon. Lapset (2) kotona lastenhoitajan kanssa joten siivousta tarvitaan todella joka viikko enkä halua että lastenhoitaja veilä joutuisi vilkkaiden lasten lisäksi yrittämään siivoamista. Kun taas itse kotiudun haluan olla lasten kanssa enkä heiluttaa moppia ja illlalla ysin jälkeen en jaksa. Viikonloppuna sama juttu, enemmin olen lasten kanssa kun imuroin enkä oikeasti jaksa olla viikonloppuisin tekemässä vielä toista työpäivää ( siivous). Lähes kaikki meillä vuosien saatossa olleet siivoojat ovat olleet mukavia ja ahkeria, pari poikkeusta toki mahtuu mukaan.
Siivooja käy, koska on toistuvia rutiinikotitöitä, jotka vie aikaa pois kivemmasta puuhasta. Jäähän sitä siivoojan jälkeenkin vaikka mitä kotityötä vielä itselle, ja jos olisi varaa niin siivooja saisi tulla joka päivä tai vaikka asua meillä.
Arvostan hyvin tehtyä työtä. Meillä käyneet siivoaa mielestäni yhtä hyvin kuin uskon heidän siivoavan omaakin kotiaan, ja uskon että meillä käyvät pitävät myös oman kotinsa, autonsa jne hyvässä kunnossa. En varmaan edes palkkaisi siivoojaa, josta tulisi vaikutelma ettei hän itsekään arvosta puhdasta jälkeä.
Siivous on fyysisesti raskasta ja ainakin meillä käyneet rouvat (tai no osa on ollut nuorempia opiskelijoita) on olleet fiksuja ihmisiä, ei se täysin aivot narikkaan -työtä ole kuitenkaan. Onhan se luottamuksellista työtä ja vaatii huolellisuutta, ei saa imuroida miten sattuu koruja ja leluja pölypussiin eikä saa käyttää mitä tahansa aineita millä tahansa pinnalla.
Raskasta alipalkattua työtä. Sinänsä en pidä siivousta niin erilaisena hommana kuin vaikka remontin, puutarhan tai sisustuksen teettämistä ulkopuolisilla. Tai nuohouksen tai polttopuiden tai ruoan... Siivoamalla pidetään nämä vaivalla rakennetut puitteet siinä kunnossa kuin ne on tarkoitus olla, ja näin ne myös kestävät pidempään. Ihan mielelläni tosin tekisin itse kaiken, jos vain olisi aikaa. Nykyisellään riittää että tiedän itse millä tavalla palkattu henkilö työn tekee, ei minun henkilökohtaisesti tarvitse olla joka välivaihetta tekemässä.
Että näin.
Eikö lisensiaatti osaa perussuomea??