Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaako kotikutsuilla oikeasti olla ostamatta mitään?

Vierailija
27.08.2011 |

Kaveri pitää Meandi-kutsut ja sanoi, ettei tarvitse ostaa mitään, vaan olisi muuten vaan kiva kahvitella.

En halua ostaa mitään, mutta pelkään, että säälistä sorrun ostamaan törkyhintaisen 25 euron bodyn.

Voisin mennä kesteille, jos siellä voi ihan oikeasti olla ostamatta mitään. Muussa tapauksessa keksin tekosyyn ja jään pois.

Voiko noilla kutsuilla oikeasti olla ostamatta mitään vai pidettäisiinkö sitä tökerönä emäntää kohtaan?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on eriasia kehtaako. Itse en menis jos rahat on tiukalla.

Vierailija
2/26 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vaikka niin, että vieraat istuvat rivissä ja kukin vuorollaan kertoo, mitä haluaa tilata, niin sosiaalinen paine tilata edes jotain voi olla todella iso.

Useimmilla kotikutsuilla on kokemukseni mukaan kuitenkin hoidettu tuo tilauspuoli vähän diskriitimmin, vaikka niin että kaikki saavat tilauslomakkeen ja halukkaat sen täyttävät. Emännän ahneudestahan se pitkälti riippuu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihenhän nuo perustuu, kun kuvitellaan, että naiset ei kehtaa olla ostamatta.

En osta ylihinnoteltuja tuotteita vain siksi, että joku ketju siitä kerää mania taskuihinsa.

Vierailija
4/26 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itsekin jätin viimeksi kutsuilla ostamatta, koska yksikään vaate ei napannut.

Kutsujen emäntä saa noista me&i kutsuista lahjan vieraitten mukaan, vaikka vieraat ei ostaiskaan mitään..

Vierailija
5/26 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ostanut mitään. Näillä vaatekutsuilla emännän lahjan suuruuteen vaikuttaa vieraiden määrä. Myynnin määrällä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Eli tein emännälle palveluksen menemällä paikalle, vaikka en ostanut mitään.

Vierailija
6/26 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan liian kalliita, ylihintaisia. Kutsuilla kyllä sovitan ja katson sillä silmällä vaatteita. Kyttäilen sitten huutiksesta. Ja me&i verkkokaupassa on aleja. Tilaan sitten myöhemmin sieltä. Kesällä oli -50 ja -70%

Vierailija
7/26 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin sellaisille kutsuille, joissa emäntä saa bonusta tai pisteitä osallistujien määrän eikä myydyn summan mukaan.

Itse osallistun vain sellaisten emäntien kutsuille, joiden luokse voisin muutenkin mennä kahvittelemaan ja kerron myös ennakolta, että en usko ostavani yhtään mitään, eli kutuisi mielummin jonkun muun, jos esim. tilanahtaus vaikuttaa vieraiden määrään.

Tuttujen tuttujen kutsuille en tietenkään menisi, jollen ajattelisi ostavani mitään.

Vierailija
8/26 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huoletta voit olla ostamatta.emäntähän saa joka tapauksessa emännänlahjan vaikkei kukaan tilais mitään! Kyllä myyjät on tottunu tuollaseen joten ei tarvii miettiä sitäkään,että mitähän se myyjäkin miettii...Eri asia nää tupperit sun muut, kun tuntuu,että pakko ois jotain tilata,että emäntä sais paremman lahjan :/

Vierailija
9/26 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos ei kehtaa olla tilaamatta ja tilaa muodon vuoksi jotain, niin voiko sen peruuttaa seuraavana päivänä?

Vierailija
10/26 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluute,ttä myyjäkin on siinä uskossa ,että tosiaan tilasit vaatteita niin tilaat ja kun ne sit joskus tulee niin palautat koko paketin! Ja kaverille vaan sanot,että voi harmi kun ei ne nyt käyneetkään tai ollu muuten vaan mieluisia!

Vierailija
11/26 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siitä 24 tuntia eteenpäin,kun olet saanut tilausvahvistuksen sähköpostiisi

Vierailija
12/26 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen kyllä ihan kieltäytynyt jos tiedän, etten ole ostamassa mitään. Ihan ajanhukkaahan se on, koska aika tosiaan menee siihen esittelyyn.

Mikset tee niin, että kerrot että et aio ostaa mitään, mutta voisiko se kutsujen järjestäjä tulla vaikka teille kahville.

Vierailija
13/26 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hä...?mitä sie sekoilit...? ymmärtikö tuota nyt kukaan....

Vierailija
14/26 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meandilla vieraiden määrä ratkaisee emännänlahjan, joten tosi ystävä menisi kuuntelemaan esittelyn ja kahville, vaikkei mitään aikoisikaan tilata.

Vierailija
15/26 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on hölmöä ostaa jos ei mitään tarvitse.

Miehen sisko ostaa aivan hirveästi kotikutsuilta ja haukkui jonkun tuttunsa,joka myi itsekin jotakin,että kehtasi tulla kutsuille eikä ostanut mitään ja oli vielä etukäteen sanot ettei aikonut mitään ostaa :o

Niinpä olen suosiolla kaikki myyntikutsut jättänyt väliin siitä lähtien, ettei tarvitse kenenkään taivastella ostamattomuuttani.

Vierailija
16/26 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miltään kotikutsuilta.

Vierailija
17/26 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen emännänlahjan itselleen jos pitää kutsut omassa kodissaan, emäntähän hän on ? Yksi puolituttu meandi-myyjä pitää kutsuja harvinaisen usein itse, omassa kodissaan ...

Vierailija
18/26 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo ennakkoon varoittanut emäntää, että en välttämättä osta mitään.

Meandi-kutsuilla tosiaan emännänlahja ei riipu ososten määrästä.

Vierailija
19/26 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jskus ostan, joskus en. Vain kerran yksi tupperin myyjä tuli kysymään "oliko sinulla mitään tilattavaa" muulloin myyjät ovat luottaneet siihen etä osaan itse päättää.

Vierailija
20/26 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin mennä kutsuille ja olla ostamatta mitään. Toivon, että vieraat tulisivat, vaikkeivat ostaisi mitään, siksi että kutsut ovat myös sosiaalinen tapahtuma ja myös siksi että sellainen, jolla ei ole esimerkiksi rahaa ostaa, voi pitää kutsut itse ja saada emännänlahjan.

En henk.koht. ole millänsäkään, jos joku vieraista ei tilaa, koska tiedän, ettei vieras tarkoita sitä minulle henkilökohtaisena loukkauksena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme