Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska miehenne lopetti alkoholinkäytön ennen synnytystä?

Vierailija
27.08.2011 |

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen pitää lopettaa kalajan juominen jos nainen on raskaana, eihän mieskään jää kotiin makaamaa vauvan kanssa 9Kk ajaksi ja ei mies koe äidin juttuja.

tarvitsen miehen kuskaamaan mua sairaalaan, joten pakko sen on pysytellä selvin päin. Oon sit vissiin idiootti.

kun haluat siaraalaan Onko sinulla joku sairaus vai miksi sitä pitää päivystää?

mutta olen viimeisilläni raskaana, ja mun pitää päästä sinne synnyttämään.

taksi?

kun on oma auto? Pitää viedä eläimet hoitoon matkan varrella.

Miksi tää on jollekin av-mammalle näin suuri asia? Ei se mun miehelle mitenkään iso juttu ole.

johan on homma ja kiirusta kyllä pitää Kun sun lapsivetesi tulee te pakkaatte elukat autoon ja ajatte sinne minne jätätte elukat hoiton ja siitä sit sairaalaan?

Sitten mä meen ambulanssilla, ja mies tulee autolla perässä ja käy heittämässä ne lemmikit.

Vierailija
22/48 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin vastata ettei mieheni vedä perskännejä?

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis esikoisen synnytyksen lähestyessä pyysin miestäni olemaan ajokunnossa +/- 2 vkoa lasketusta ajasta. Hän osallistui kuitenkin pikkujouluihin paria viikkoa ennen synnytystä ja pyysin ystävääni "takamieheksi".

En todellakaan olisi halunnut taksissa puhista supistuskipujani tuntemattoman ihmisen kanssa. Lisäksi mies halusi ehdottomasti nähdä esikoispoikansa syntymän.

Itse en olisi jaksanut synnytystuskissani katsella/kuunnella kaljalta haiskahtavaa ja liian raukeakatseista miestäni. En tiedä olisivatko kätilötkään :)

Vierailija
24/48 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viette eläimet hoitoon kun synnytyspoltot alkaa?

Miksi sun porukat ei voi tulla hoitaan elukoita kun soitatte että nyt menette synnärille?

Entä jos lähtö onkin turha ja samaa turhaa teette vaikka 3 kertaa ennen oikeaa synnytystä?

Minusta tollanen on naurettavaa, vaihtoavaimet sinne porukoillesi ja kerrotte että tulee hoitamaan niitä ötököitä kun kerkiää.

vanhemmat asuu matkan varrella 50 km päässä. Ei voi porukat tulla hoitamaan elukoita, kun ne käy töissä. Sitten tehdään turha reissu, eiköhän ne elukat voi sitten jäädä vanhemmille.

Ei se matka sinne sairaalaan kuitenkaan lyhyne, vaikka tehtäis montakin reissua.

Vierailija
25/48 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet ambulanssilla??? Ja sun synnytyksen takia joku onnettomuudessa loukkaantunut tai sydänkohtauspotilas saa odottaa?

Ei, sä tilaat taksin. :))

Vierailija
26/48 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet ambulanssilla??? Ja sun synnytyksen takia joku onnettomuudessa loukkaantunut tai sydänkohtauspotilas saa odottaa?

Ei, sä tilaat taksin. :))

ei saa mennä ambulanssilla semmoisessa tilanteessa, jossa synnyttäjän pitää mennä ambulanssilla, koska synnyttäjä voi viedä sen ambulanssin joltain muulta? Just joo.

Jos ei ole kiire synnyttämään, niin sitten mennän autolla, jos on hätätapaus, niin totta kai ambulanssilla. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa?

Vierailija
27/48 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh onko se joku nykynuorison keksimä sana jollekin?

Joka tapauksessa todella säälittävältä kuulostaa tuo aloittajan venkurointi tuosta synnytyksestä, toivon mukaan mies on viisaampi kuin tuo.

Vierailija
28/48 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, tee miten tahdot. Itse en tekisi noin. Mutta sulla näköjään on prioriteetit kunnossa..

Ei eläimiä kukaan lähde synnyttämiskunnossa kuskaamaan mihinkään hoitoon. No, okei sinä teet niin! Pliis. Menen nytten nukkuun, ei tollasia lapsia jaksa. Eikö sun äitikään saa taottua järkeä sun päähän? Vai eikö ole sua synnyttänyt?

Vierailija
29/48 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeellistä ja turhaa ap:n teilausta.

Kyllä meillä mies lopetti kuukautta ennen LA sen muutamankin oluen juomisen ja ihan vaan siksi, että tahtoi olla viemässä mua synnyttään ja myöskin tahtoi selvinpäin mukaan synnytykseen.

Ei siis sillä, että olisi ongelmaa, vaan ihan vaan siksi, että päästään yhdessä esikoista "hakemaan" :D Ja meillä mies on töissä 30 min. ajomatkan päässä ja oltiin kyllä sovittu, että jos lapsivedet menee työpäivän aikana, niin soitan hänelle ja hän hakee minut kotoa ja mennään silti yhdessä sairaalaan. Töissä mies oli varoittanut työkavereita että saattaa lähteä äkkiäkin ja kaikki oli ymmärtänyt - ja osa aikanaan tehneet samoin. Onko se jotenkin ihmeellistä, jos isä tahtoo mukaan synnytykseen ihan vaikka alusta loppuun asti?

Vierailija
30/48 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tais olla kuukausi tai 3 viikkoa ennen laskettua aikaa kun päätettiin, että mies on jatkuvasti ajovalmiudessa = ei juo. Mies ei todellakaan juoppo ole, mutta saattaa viikonloppuna humalan juoda. Humaltunutta miestä en missään nimessä synnytykseen ottaisi ja haluan kuitenkin, että mies on koko ajan tukena. Mies oli samaa mieltä ja halusi ehdottomasti päästä näkemään lapsensa syntymän, joten ei siis ottanut yhtään alkoholia noin kuukausi ennen laskettua aikaa. Tai siis reiluun kuukauteen, sillä synnytys meni kaksi viikkoa yli kunnes käynnistettiin. Ymmärrän siis ihan täysin mitä ap tarkoitat.

Vierailija
31/48 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ikinä asiaa ajatellut. Vaikka meillä on kaksi lasta ja miehellä tapana ottaa kalja tai kaksi silloin tällöin. Kai hän on itse tajunnut olla ottamatta.

Paistsi, että jos olisikin ottanut kaljan niin eka supistuksesta menee sen verran aikaa, että ehtii haihtua ennenko ollaan mihinkään lähdössä.

Vierailija
32/48 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä tehdään haloota miehen alkoholin käytöstä! Onko ap:n mies kenties jatkuvasti 24h kännissä, jos täytyy lopettaa juominen kokonaan? :) Kyllä sitä taksilla synnärille pääsee ja eikö ne vanhemmat voi hakea ne elukat tai viette taksilla?! Voi, ei mitä järjenjuoksua! :D

Vierailija
33/48 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun lähiomainen ei ilmeisesti ole kuollut onnettomuuteen.

Tule sitten jakamaan viisauksiasi kun apua ei ole tulossa.

Vierailija
34/48 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetti alkon käytön, kun tulin raskaaksi Ei kyllä muutenkaan juo kuin lasin viiniä kerran kahdessa kuussa.

tuo viinahurjastelu piti sitten oikein lopettaa :D Voi jessus...

Vierailija
35/48 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, tee miten tahdot. Itse en tekisi noin. Mutta sulla näköjään on prioriteetit kunnossa..

Ei eläimiä kukaan lähde synnyttämiskunnossa kuskaamaan mihinkään hoitoon. No, okei sinä teet niin! Pliis. Menen nytten nukkuun, ei tollasia lapsia jaksa. Eikö sun äitikään saa taottua järkeä sun päähän? Vai eikö ole sua synnyttänyt?

Tuossa matkan varrella asuvat. Miten kauan sä ajattelit, että me tuhrataan niiden eläinten kanssa? En ole vielä synnyttänyt, mutta olen käsittänyt, että se harvemmin menee kuin elokuvissa "ooh, my water just broke" ja sitten 5 minuutin päästä syntyy lapsi.

Jos on kiire, niin sitten mennään ambulanssilla. Mutta useimmiten ensisynnyttäjällä kestää kauan, ja joudutaanhan me muutenkin varaamaan matkaan aikaa, kun sairaala on yli 90 km päässä.

En nyt oikein ymmärrä, mikä tässä on ongelma.

Vierailija
36/48 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eläimiä kukaan lähde synnyttämiskunnossa kuskaamaan mihinkään hoitoon.

Jepjep, mahtaa olla hienoa olla kaikkitietävä. Mulla on kaksi kaveria, jotka veivät kyllä lemmikit hoitoon synnytyksen alettua. Toinen äidilleen ja toinen siskolleen. Ei se ensisynnyttäjä todennäköisesti sitä lasta maailmaan automatkalla pullauta vain siksi, että pakkas elukat autoon (10 min) ja nakkas ne sukulaisten hoiviin matkalla (5 min). Että ei kukaan juuei.

Vierailija
37/48 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minä raskauduin :)

Sanoi, että hyvä syy olla juomatta. Ei tosin mitään kännejä ennekään vedelly, mut nyt ei juo sitä vähääkään.

Vierailija
38/48 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun lähiomainen ei ilmeisesti ole kuollut onnettomuuteen.

Tule sitten jakamaan viisauksiasi kun apua ei ole tulossa.

Kyllä meillä perhevalmennuksessa kerrottiin hyvin selkeästi ne tapaukset, joissa pitää mennä ambulanssilla sairaalaan. Jos sattuu omalle kohdalle sellainen tapaus, aion kyllä soittaa sen ambulanssin, vaikka sun lähiomainen olisikin kuollut onnettomuudessa.

Vierailija
39/48 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tiedoksi, että Ap ei ole osallistunut koko keskusteluun, joten turhaan minua teilaatte :)

Osa näköjään ymmärsikin mitä kysymykselläni tarkoitin, joten kiitos asiallisista vastauksista. Oli vaan kiva kuulla muiden systeemeistä, kun ei tässä viikolla 38 muutakaan tekemistä ole.

Tarkoituksella jätin kysymyksen "hieman auki", koska tiesin, että osa tarttuisi siihen juuri tuollaisilla vastauksilla, joita olette tänne kylväneet. Kiitos myös niistä, mulla on tylsää!

Ap

Vierailija
40/48 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vitun pälli? eh onko se joku nykynuorison keksimä sana jollekin?

Joka tapauksessa todella säälittävältä kuulostaa tuo aloittajan venkurointi tuosta synnytyksestä, toivon mukaan mies on viisaampi kuin tuo.

pälli, sillä tarkoitetaan tyhmää tai jotenkin hidasta ihmistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän