Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en tiennytkään että huutokauppatrokaus on näin tuottoisaa:

Vierailija
26.08.2011 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011082614261445_uu.shtml

Olen myynyt vain oman lapseni pieneksi käyneitä vaatteita n. 1000 eurolla. Pitääkö tuo laittaa veroilmoitukseen?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä poikkeus. Suomessa on todella vähän näitä, jotka tekevät tätä bisnestä. Esim. Amerikassa on TOSI tavanomaista, että ihmiset tilaavat Kiinan wholesale-nettikaupoista ihan järkyttävät määrät esim. elektroniikkaa, kännyköiden lisälaitteita, myös merkki(feikki)vaatteitakin. Siis suuria eriä, ei niitä myydäkään kuin sellaisissa 40-100 kpl:n erissä. Sitten ihmiset myyvät niitä eteenpäin nettihuutokaupoissa ja vastaavissa.

Vierailija
2/8 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman veroja, eikä tarvitse laittaa veroehdotukseen. Mutta jos esim. ostat vaikka kirpputorilta ja myyt huuto.netistä niin pitää maksaa verot, myös alv, jos rajat ylittyvät.

Ja tosiaan verottaja tuntuu näitäkin katsovan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyjän verottajalle. Mulla olisi muutamia ehdokkaita myös, jotka tuskin maksavat verojaan. Heillä on huutiksessa koko ajan joka tuotteen kohdalla "uusi", eivätkä ole yrityskauppiaita. Käräytänkö jonnekin viranomaiselle? Minne?

Vierailija
4/8 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kellään nyt ole nurkissa laput tallella olevia haalareita ja muita vinot pinot. Jatkuvasti noita näkee.

myyjän verottajalle. Mulla olisi muutamia ehdokkaita myös, jotka tuskin maksavat verojaan. Heillä on huutiksessa koko ajan joka tuotteen kohdalla "uusi", eivätkä ole yrityskauppiaita. Käräytänkö jonnekin viranomaiselle? Minne?

Vierailija
5/8 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä että ostetaan esim. halvalla alesta ja myydään eteenpäin kalliimmalla. Tällaiset tulisi ilmoittaa veroilmoituksessa. Lähtökohtana on kaiken verollisuus, mitä ei ole säädetty erikseen verottomaksi. Tavanomaista omassa tai perheen käytössä ollutta koti-irtaimistoa saa myydä 5000 €/vuosi.

Vierailija
6/8 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myin muuton tieltä tavaraa pois yhteensä 1700€:lla enkä todellakaan ole trokari. Ihan omista kaapeista myin vaatteita ja lisäksi huonekaluja ja puhelimen. Muuton jälkeen en ole myynyt vielä mitään, pari pahvilaatikollista odottaa myyntiä ja lisää tulee koko ajan kun lapsen kasvavat. Kauppoja minulla on yhteensä about 400, osasta ei ole tullut palautteita.

Vierailija
7/8 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä saletisti ovat. En jaksa edes silmäillä heidän ilmoituksiaan enää, niille on tunnusomaista pelkät Osta heti -hinnat ja uudet merkkitavarat joissa on laput tallella. Ja ilmoitusosa kuitenkin sellainen, kun muka oltaisiin myymässä omia kamoja nurkista pois. Kyllä sen nyt erottaa onko ne kamat jotain sekalaista kamaa vai erikseen huutista varten hankittuja. Kiva kun sait noin hyvin tavaraa kaupaksi, turha tavara kiertoon on aina hyvä juttu.

Minä myin muuton tieltä tavaraa pois yhteensä 1700€:lla enkä todellakaan ole trokari. Ihan omista kaapeista myin vaatteita ja lisäksi huonekaluja ja puhelimen. Muuton jälkeen en ole myynyt vielä mitään, pari pahvilaatikollista odottaa myyntiä ja lisää tulee koko ajan kun lapsen kasvavat. Kauppoja minulla on yhteensä about 400, osasta ei ole tullut palautteita.

Vierailija
8/8 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat liikkeellä. Jos sitä ei ole, ja jatkuvasti on samantyyppistä tavaraa uutena myynnissä, niin vähän epäilyttää, että ilmoittaako tuloja niistä mihinkään.