Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi kohtuullinen määrä saada koulutustukea etävanhemmalta

Vierailija
26.08.2011 |

lukiolaisille? Entä ruoka-ja asumiskuluista korvausta? Maksetaanko koulutusavustus suoraan lukiolaisille, kun ovat jo 18v täyttäneet?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne menevät suoraan lukiolaisen menoihin. Muuten asuu omillaan asumistuella (jää 40e itse maksettavaa), käy osa-aikatyössä ja hoitaa asiansa. On yhteishuollossa.

Hyvä tyttö ja hyvin kasvattanut äiti...

Vierailija
22/28 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne menevät suoraan lukiolaisen menoihin. Muuten asuu omillaan asumistuella (jää 40e itse maksettavaa), käy osa-aikatyössä ja hoitaa asiansa. On yhteishuollossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voinee sopia asiasta ihan itse vanhempiensa kanssa, eli sinua ei tarvita sopimaan asiasta etän kanssa. Itse olen suivaantunut äitipuoli, kun miehen exä vinkuu lisää elareita, jotta saisi talouttaan kuntoon, ja lapsi asuu jo poissa kotoa ja elää tosi köyhästi, kun ei ne rahat hänelle asti tule :(

Vierailija
24/28 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatusvelvollisuus ulottuu 21 vuoteen JOS nuori asuu vanhempansa kanssa ja opiskelee.

Jos muuttaa muualle-> ei elaria,

jos ei opiskele ->ei elaria

Vierailija
25/28 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän lapsen asuminen ja ruoka ,koulukirjat ja muu nuoren elämä maksaa. Ja ei se lähivanhempi ole ainoa velvollinen yksin kustantamaan kaiken. Ja ei lukiolainen loputtomiin voi työssäkäyntiäkään tehdä ,kyllä koulutus on tämän ikäisen prioriteetti. Katkerien ukkojen jorinoita ,jotka ei halua lapselleen hyvää koulutusta ja nuoren elämää jos on oikeasti sitä mieltä,että 18-v kustantaa itse kaiken ja ex-vaimolle luullaan maksavan. Luultavasti se ex esim. muuttaa pienempään asuntoon kun lapset lähtee. Ehkä myös etä voisi kuvitella ottavansa osaa koulutustuella ,jotta lapsi asuisi söisi ja kouluttautuisi mahdollisimman hyvään tulevaisuuteen. Haemme käräjäoikeudelta koulutustuen jos vikisee yhtään ettei tarvitse osallistua.

Vierailija
26/28 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2011 klo 05:16"]

En tarvitse kuin elarit ja ne menevät suoraan lukiolaisen menoihin. Muuten asuu omillaan asumistuella (jää 40e itse maksettavaa), käy osa-aikatyössä ja hoitaa asiansa. On yhteishuollossa.

[/quote]

Tätä en oikein tajunnut. Lapsi ei edes asu enää kotona, mutta ex maksaa lähille elatusapua? Eikö se pitäisi maksaa opintoavustuksena suoraan alaikäiselle lapselle?

Vierailija
27/28 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeponnistin oikeudessa koulutustuen. Koska ahne ex olisi halunnut minun maksavan elatusmaksuja kunnes lapsi valmistuu.

Tausta. Lapsi 18v. Asuu äidillään käy lukiota.

Olen maksanut elatusmaksuja 300€/kk.

Lapsi haastoi minut käräjille elatustuen maksun jatkoa ajatellen. Lopputulos oli se että suostuin maksamaan 25€/kk 12kk vuodessa. Rahat menee suoraan lapsen tilille. Sopimus voimassa 19 ikävuoteen asti.

Sopimus päättyy myös jos lapsi muuttaa pois kotoa, tai tienaan yli 500€/kk.

Vierailija
28/28 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutustukea ei tarvitsisi maksaa myöskään lomaajoilta. Eli jos lainpäätöksen mukaan mennään 9*25€ olisi riittänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi